Show simple item record

dc.contributor.authorValantinaitė, Ilona
dc.contributor.authorSederevičiūtė-Pačiauskienė, Živilė
dc.contributor.authorAsakavičiūtė, Vaida
dc.contributor.authorNavickienė, Vida
dc.date.accessioned2023-09-18T20:30:24Z
dc.date.available2023-09-18T20:30:24Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn0235-7186
dc.identifier.other(SCOPUS_ID)85087891066
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/150528
dc.description.abstractThe article discusses consequences of increasing accessibility of education employing virtual learning environments. The main focus is laid on two consequences, i.e. on flourishing of mass-man and elimination of individual attitude. Seeking to ensure accessibility of education to everybody, equal conditions are introduced: technologization of the learning process through virtual learning environments leads to assurance of the level of convenient use, which diverts the attention from the essence, i.e. from the creation of elite culture in personality education. According to Ortega y Gasset, mass culture, information for the masses and environment overwhelm consciousness of an individual, who has lost his/her individuality, and irreversibly take an individual away from his/her interest in the meaning of existence. The article focuses on the technologization of lifelong learning development, its progressive and destructive aspects. Technologization seems to be an integral component of the system of education in the 21st century. It also facilitates teaching/learning, makes it more attractive, accessible, convenient, individualised and efficient, although its efficiency and effectiveness are still questioned (Price, Kirkwood 2014; England, Olofsson, Price 2017). What factors encourage development and technologization of lifelong learning? What advantages and disadvantages of using virtual learning environments are distinguished by students and what does this presuppose? Does not this lead to flourishing of mass culture and mass-man education?eng
dc.description.abstractStraipsnyje aptariamos švietimo prieinamumo didinimo, naudojant virtualias mokymosi aplinkas, pasekmės – masės žmogaus suklestėjimas ir individualaus požiūrio eliminavimas. Siekdami padaryti švietimą prieinamą visiems, suvienodiname sąlygas: technologizuodami mokymosi procesą per virtualias mokymosi aplinkas suteikiame patogumo naudotis lygį, kuris nukreipia dėmesį nuo esmės – asmenybių ugdymo elito kultūros kūrimo. Pasak Ortegos y Gasseto, masinė kultūra, masėms skirta informacija ir aplinka užvaldo individualumą praradusio masės žmogaus sąmonę ir negrįžtamai nutolina žmogaus domėjimąsi būties prasme. Straipsnyje analizuojama mokymosi visą gyvenimą plėtotės technologizacija, jos progresyvūs ir destruktyvūs aspektai. Technologizacija, atrodytų, neišvengiama XXI amžiaus pradžios švietimo sistemos dalis. Technologizacija palengvina mokymą(si), daro jį patrauklesnį, prieinamesnį, patogesnį, individualesnį, efektyvesnį tačiau vis dar kyla abejonių dėl jos veiksmingumo ir efektyvumo (Price, Kirkwood 2014; England, Olofsson, Price 2017). Kokie veiksniai skatina mokymosi visą gyvenimą plėtotę ir technologizaciją? Kokie studentų išskiriami privalumai ir trūkumai naudojant virtualias mokymosi aplinkas ir ką tai suponuoja? Ar tai nėra masių kultūros suklestėjimas ir masių žmogaus ugdymas?lit
dc.formatPDF
dc.format.extentp. 198-208
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isoeng
dc.relation.isreferencedbyIPSA
dc.relation.isreferencedbyCEEOL – Central and Eastern European Online Library
dc.relation.isreferencedbySociological Abstracts
dc.relation.isreferencedbySocial Sciences Citation Index (Web of Science)
dc.relation.isreferencedbyArts & Humanities Citation Index (Web of Science)
dc.relation.isreferencedbyScopus
dc.source.urihttps://www.lmaleidykla.lt/ojs/index.php/filosofija-sociologija/article/view/4267/3263
dc.source.urihttps://doi.org/10.6001/fil-soc.v31i3.4267
dc.titleThe idea of mass culture in the technologized context of lifelong learning from the philosophical perspective of Ortega y Gasset
dc.title.alternativeMasės kultūros idėjos technologizuojamame mokymosi visą gyvenimą kontekste iš Ortegos y Gasseto filosofinės perspektyvos
dc.typeStraipsnis Web of Science DB / Article in Web of Science DB
dcterms.references29
dc.type.pubtypeS1 - Straipsnis Web of Science DB / Web of Science DB article
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyKūrybinių industrijų fakultetas / Faculty of Creative Industries
dc.subject.researchfieldS 007 - Edukologija / Educology
dc.subject.researchfieldH 001 - Filosofija / Philosophy
dc.subject.researchfieldS 008 - Komunikacija ir informacija / Communication and information
dc.subject.vgtuprioritizedfieldsEV04 - Komunikacijos valdymas įtraukioje ir kūrybingoje visuomenėje / Communication management in inclusive and creative society
dc.subject.ltspecializationsL103 - Įtrauki ir kūrybinga visuomenė / Inclusive and creative society
dc.subject.ltOrtega y Gasseta
dc.subject.ltmasių kultūra
dc.subject.lttechnologizacija
dc.subject.ltvirtuali mokymosi aplinka
dc.subject.ltmokymasis visą gyvenimą
dc.subject.ltstudentų požiūris
dc.subject.enOrtega y Gasset
dc.subject.enmass culture
dc.subject.entechnologization
dc.subject.enlifelong learning
dc.subject.enstudent’s attitude
dcterms.sourcetitleFilosofija, Sociologija
dc.description.issueNr. 3
dc.description.volumet. 31
dc.publisher.nameLietuvos mokslų akademijos leidykla
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.doi2-s2.0-85087891066
dc.identifier.doi85087891066
dc.identifier.doi1
dc.identifier.doi000545951800002
dc.identifier.doi10.6001/fil-soc.v31i3.4267
dc.identifier.elaba66462670


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record