• Lietuvių
    • English
  • English 
    • Lietuvių
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Mokslinės publikacijos (PDB) / Scientific publications (PDB)
  • Moksliniai ir apžvalginiai straipsniai / Research and Review Articles
  • Straipsniai Web of Science ir/ar Scopus referuojamuose leidiniuose / Articles in Web of Science and/or Scopus indexed sources
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Mokslinės publikacijos (PDB) / Scientific publications (PDB)
  • Moksliniai ir apžvalginiai straipsniai / Research and Review Articles
  • Straipsniai Web of Science ir/ar Scopus referuojamuose leidiniuose / Articles in Web of Science and/or Scopus indexed sources
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Influence of VANET system on movement of traffic flows in emergency situations

Thumbnail
Date
2015
Author
Kajackas, Algimantas
Žuraulis, Vidas
Sokolovskij, Edgar
Metadata
Show full item record
Abstract
The paper presents Vehicular Ad Hoc Network (VANET) system based on an analysis of the movement of a motorcade in an emergency situation. This analysis seeks to answer the question: when and under what conditions Emergency Message (EM) sent by Vehicle-to-Vehicle (V2V) system reaches the final target to help in preventing of serious accidents, such as multi-vehicle collisions. The model of calculation based on the key principles of vehicle braking enables finding the time to possible collision and the residual velocity of the vehicle. In the calculations, the average values of the driver’s reaction time are accepted; in addition, a sent emergency message is considered to be free of interference. Upon choosing different road and driving conditions, it is found what vehicle of the motorcade stops before the possible obstacle on emergency braking. The performance of vehicles with and without VANET system is compared.
 
Šis straipsnis yra paremtas avarinėje situacijoje kolona judančių transporto priemonių komunikacijos sistemos analize. Analize siekiama atsakyti į klausimą kada, kokiomis sąlygomis transporto priemonių tarpusavio komunikacijos sistemos siunčiamas avarinis signalas pasiekia gavėją ir padeda apsisaugoti nuo tokių eismo įvykių, kaip masiniai susidūrimai. Pagrindiniais automobilio stabdymo principais paremtas skaičiavimo modelis leidžia nustatyti laiką iki galimo susidūrimo ir automobilio likutinį greitį. Skaičiavimuose priimamos vidutinės vairuotojo reakcijos laiko reikšmės ir laikoma, kad avarinis signalas siunčiamas be trikdžių. Parinkus skirtingas kelio ir važiavimo sąlygas nustatoma, kuri kolonos transporto priemonė ekstremalaus stabdymo metu suspės sustoti iki galimos kliūties. Pateikiamas transporto priemonių su komunikacijos sistema ir be jos palyginimas.
 
Issue date (year)
2015
URI
https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/151963
Collections
  • Straipsniai Web of Science ir/ar Scopus referuojamuose leidiniuose / Articles in Web of Science and/or Scopus indexed sources [7946]

 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects / KeywordsInstitutionFacultyDepartment / InstituteTypeSourcePublisherType (PDB/ETD)Research fieldStudy directionVILNIUS TECH research priorities and topicsLithuanian intelligent specializationThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects / KeywordsInstitutionFacultyDepartment / InstituteTypeSourcePublisherType (PDB/ETD)Research fieldStudy directionVILNIUS TECH research priorities and topicsLithuanian intelligent specialization

My Account

LoginRegister