dc.contributor.author | Valatka, Vytis | |
dc.date.accessioned | 2023-09-18T20:43:15Z | |
dc.date.available | 2023-09-18T20:43:15Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.issn | 0868-7692 | |
dc.identifier.other | (BIS)VGT02-000030667 | |
dc.identifier.uri | https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/152010 | |
dc.description.abstract | Straipsnyje aptariama ciklinė mokslinio pažinimo eigos samprata scholastinėje mokslo filosofijoje. Analizuojami šiame cikle veikiančių apriorinio ir aposteriorinio įrodymų vidurinieji terminai. Keliamas klausimas, ar šie terminai yra lygiai tokios pat savarankiškos kognityvinės medijos kaip ir patys įrodymai? Prieinama prie išvados, kad stokodami savarankiško turinio ir neatskiriami nuo pačių įrodymų, viduriniai terminai neturi savarankiškų kognityvinių medijų statuso. Jie yra įrodymų kaip medijų elementai, arba submedijos, perduodančios tiems įrodymams tam tikrą žinojimą ir tuo pačiu juos įgalinančios. | lit |
dc.description.abstract | This article presents the conception of the circular course of scientific cognition in scholastic philosophy of science. The author of the article concentrates on middle terms of aposteriori and a priori demonstrations participating in above mentioned circle. While doing that he asks if those middle terms are independent cognitive media as the demonstrations themselves are. The analysis concludes that, lacking independent contents and being inseparable from their demonstrations, middle terms do not possess status of independent cognitive media. Actually, they are just elements, or submedia, of demonstrations as independent media communicating certain cognition to those demonstrations and enabling them. | eng |
dc.format.extent | p. 56-63 | |
dc.format.medium | tekstas / txt | |
dc.language.iso | lit | |
dc.relation.isreferencedby | Academic Search Premier | |
dc.relation.isreferencedby | C.E.E.O.L | |
dc.relation.isreferencedby | Scopus | |
dc.relation.isreferencedby | Arts & Humanities Citation Index (Web of Science) | |
dc.relation.isreferencedby | The Philosopher's Index | |
dc.source.uri | http://litlogos.eu/L83/Logos_83_056_063_Valatka.pdf | |
dc.subject | VE04 - Kūrybinės industrijos, skaitmeninės visuomenės plėtra / Creative industries, digital society development | |
dc.title | Vidurinysis terminas scholastinėje mokslo teorijoje: savarankiška medija? | |
dc.type | Straipsnis Web of Science DB / Article in Web of Science DB | |
dcterms.references | 13 | |
dc.type.pubtype | S1 - Straipsnis Web of Science DB / Web of Science DB article | |
dc.contributor.institution | Vilniaus Gedimino technikos universitetas | |
dc.contributor.faculty | Kūrybinių industrijų fakultetas / Faculty of Creative Industries | |
dc.subject.researchfield | H 001 - Filosofija / Philosophy | |
dc.subject.researchfield | S 008 - Komunikacija ir informacija / Communication and information | |
dc.subject.ltspecializations | L103 - Įtrauki ir kūrybinga visuomenė / Inclusive and creative society | |
dc.subject.lt | Kierkegaard’as | |
dc.subject.lt | Ciklinė mokslinio pažinimo eiga | |
dc.subject.lt | Įrodymas | |
dc.subject.lt | Vidurinysis terminas | |
dc.subject.lt | Kognityvinė medija | |
dc.subject.lt | Submedija | |
dc.subject.en | Circular course of scientific cognition | |
dc.subject.en | Demonstration | |
dc.subject.en | Middle term | |
dc.subject.en | Cognitive media | |
dc.subject.en | Submedia | |
dcterms.sourcetitle | Logos | |
dc.description.issue | Nr. 83 | |
dc.publisher.name | Logos | |
dc.publisher.city | Vilnius | |
dc.identifier.elaba | 8922961 | |