• Lietuvių
    • English
  • Lietuvių 
    • Lietuvių
    • English
  • Prisijungti
Peržiūrėti įrašą 
  •   DSpace pagrindinis
  • Mokslinės publikacijos (PDB) / Scientific publications (PDB)
  • Moksliniai ir apžvalginiai straipsniai / Research and Review Articles
  • Straipsniai Web of Science ir/ar Scopus referuojamuose leidiniuose / Articles in Web of Science and/or Scopus indexed sources
  • Peržiūrėti įrašą
  •   DSpace pagrindinis
  • Mokslinės publikacijos (PDB) / Scientific publications (PDB)
  • Moksliniai ir apžvalginiai straipsniai / Research and Review Articles
  • Straipsniai Web of Science ir/ar Scopus referuojamuose leidiniuose / Articles in Web of Science and/or Scopus indexed sources
  • Peržiūrėti įrašą
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vidurinysis terminas scholastinėje mokslo teorijoje: savarankiška medija?

Thumbnail
Peržiūrėti/Atidaryti
log_Vol83_56-63_Valatka.pdf (225.9Kb)
Data
2015
Autorius
Valatka, Vytis
Metaduomenys
Rodyti detalų aprašą
Santrauka
Straipsnyje aptariama ciklinė mokslinio pažinimo eigos samprata scholastinėje mokslo filosofijoje. Analizuojami šiame cikle veikiančių apriorinio ir aposteriorinio įrodymų vidurinieji terminai. Keliamas klausimas, ar šie terminai yra lygiai tokios pat savarankiškos kognityvinės medijos kaip ir patys įrodymai? Prieinama prie išvados, kad stokodami savarankiško turinio ir neatskiriami nuo pačių įrodymų, viduriniai terminai neturi savarankiškų kognityvinių medijų statuso. Jie yra įrodymų kaip medijų elementai, arba submedijos, perduodančios tiems įrodymams tam tikrą žinojimą ir tuo pačiu juos įgalinančios.
 
This article presents the conception of the circular course of scientific cognition in scholastic philosophy of science. The author of the article concentrates on middle terms of aposteriori and a priori demonstrations participating in above mentioned circle. While doing that he asks if those middle terms are independent cognitive media as the demonstrations themselves are. The analysis concludes that, lacking independent contents and being inseparable from their demonstrations, middle terms do not possess status of independent cognitive media. Actually, they are just elements, or submedia, of demonstrations as independent media communicating certain cognition to those demonstrations and enabling them.
 
Paskelbimo data (metai)
2015
URI
https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/152010
Kolekcijos
  • Straipsniai Web of Science ir/ar Scopus referuojamuose leidiniuose / Articles in Web of Science and/or Scopus indexed sources [7946]

 

 

Naršyti

Visame DSpaceRinkiniai ir kolekcijosPagal išleidimo datąAutoriaiAntraštėsTemos / Reikšminiai žodžiai InstitucijaFakultetasKatedra / institutasTipasŠaltinisLeidėjasTipas (PDB/ETD)Mokslo sritisStudijų kryptisVILNIUS TECH mokslinių tyrimų prioritetinės kryptys ir tematikosLietuvos sumanios specializacijosŠi kolekcijaPagal išleidimo datąAutoriaiAntraštėsTemos / Reikšminiai žodžiai InstitucijaFakultetasKatedra / institutasTipasŠaltinisLeidėjasTipas (PDB/ETD)Mokslo sritisStudijų kryptisVILNIUS TECH mokslinių tyrimų prioritetinės kryptys ir tematikosLietuvos sumanios specializacijos

Asmeninė paskyra

PrisijungtiRegistruotis