Rodyti trumpą aprašą

dc.contributor.authorValatka, Vytis
dc.date.accessioned2023-09-18T20:43:15Z
dc.date.available2023-09-18T20:43:15Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn0868-7692
dc.identifier.other(BIS)VGT02-000030667
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/152010
dc.description.abstractStraipsnyje aptariama ciklinė mokslinio pažinimo eigos samprata scholastinėje mokslo filosofijoje. Analizuojami šiame cikle veikiančių apriorinio ir aposteriorinio įrodymų vidurinieji terminai. Keliamas klausimas, ar šie terminai yra lygiai tokios pat savarankiškos kognityvinės medijos kaip ir patys įrodymai? Prieinama prie išvados, kad stokodami savarankiško turinio ir neatskiriami nuo pačių įrodymų, viduriniai terminai neturi savarankiškų kognityvinių medijų statuso. Jie yra įrodymų kaip medijų elementai, arba submedijos, perduodančios tiems įrodymams tam tikrą žinojimą ir tuo pačiu juos įgalinančios.lit
dc.description.abstractThis article presents the conception of the circular course of scientific cognition in scholastic philosophy of science. The author of the article concentrates on middle terms of aposteriori and a priori demonstrations participating in above mentioned circle. While doing that he asks if those middle terms are independent cognitive media as the demonstrations themselves are. The analysis concludes that, lacking independent contents and being inseparable from their demonstrations, middle terms do not possess status of independent cognitive media. Actually, they are just elements, or submedia, of demonstrations as independent media communicating certain cognition to those demonstrations and enabling them.eng
dc.format.extentp. 56-63
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isolit
dc.relation.isreferencedbyAcademic Search Premier
dc.relation.isreferencedbyC.E.E.O.L
dc.relation.isreferencedbyScopus
dc.relation.isreferencedbyArts & Humanities Citation Index (Web of Science)
dc.relation.isreferencedbyThe Philosopher's Index
dc.source.urihttp://litlogos.eu/L83/Logos_83_056_063_Valatka.pdf
dc.subjectVE04 - Kūrybinės industrijos, skaitmeninės visuomenės plėtra / Creative industries, digital society development
dc.titleVidurinysis terminas scholastinėje mokslo teorijoje: savarankiška medija?
dc.typeStraipsnis Web of Science DB / Article in Web of Science DB
dcterms.references13
dc.type.pubtypeS1 - Straipsnis Web of Science DB / Web of Science DB article
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyKūrybinių industrijų fakultetas / Faculty of Creative Industries
dc.subject.researchfieldH 001 - Filosofija / Philosophy
dc.subject.researchfieldS 008 - Komunikacija ir informacija / Communication and information
dc.subject.ltspecializationsL103 - Įtrauki ir kūrybinga visuomenė / Inclusive and creative society
dc.subject.ltKierkegaard’as
dc.subject.ltCiklinė mokslinio pažinimo eiga
dc.subject.ltĮrodymas
dc.subject.ltVidurinysis terminas
dc.subject.ltKognityvinė medija
dc.subject.ltSubmedija
dc.subject.enCircular course of scientific cognition
dc.subject.enDemonstration
dc.subject.enMiddle term
dc.subject.enCognitive media
dc.subject.enSubmedia
dcterms.sourcetitleLogos
dc.description.issueNr. 83
dc.publisher.nameLogos
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.elaba8922961


Šio įrašo failai

Thumbnail

Šis įrašas yra šioje (-se) kolekcijoje (-ose)

Rodyti trumpą aprašą