Browsing by Subject "e-business"
Now showing items 1-8 of 8
-
E-entrepreneurship in EU countries: evolutions and challenges
(International Scientific Conference „Contemporary Issues in Business, Management and Economics Engineering ‘2019“, 2019)Purpose – the purpose of this paper is to identify how entrepreneurs from European Union (EU) use informational and communicational technologies in their business activities. We also try to identify the benefits and the ... -
E. verslui įtaką darantys veiksniai
(Verslas XXI amžiuje: 16-osios jaunųjų mokslininkų konferencijos „Mokslas – Lietuvos ateitis“ teminė konferencija, 2013)Internetinės technologijos sparčiai integruojasi į visas kasdienio gyvenimo sritis. Verslas tampa neatsiejamas nuo technologijų ir interneto. Įmonės diegia elektroninį verslo modelius, savo prekes ir paslaugas parduoda ... -
Elektroninio verslo valdymo sistemų kūrimas
(Verslas XXI amžiuje: 14-osios jaunųjų mokslininkų konferencijos „Mokslas – Lietuvos ateitis“ teminė konferencija, 2011)Nagrinėjama verslo valdymo sistemos samprata, apžvelgiamos mokslinės literatūros darbuose pateikiamos verslo valdymo sistemos sampratos. Pateikiamos įvairių autorių išskiriamos verslo valdymo sistemų diegimo organizacijo ... -
Interaction with customers using website tools: analysis of Lithuanian manufacturing sector
(Procedia - Social and Behavioral Sciences, 2014)The development of information and communications technologies (ICT) and new marketing channels have led to the changes in marketing and the emergence of new scientific problems. The specific aspects of nowadays virtual ... -
Lojalumas elektroninėje erdvėje
(Mokslas - Lietuvos ateitis / Science - Future of Lithuania, 2016)Kiekvieno verslo pajamos priklauso nuo paklausos, kurią lemia vienas iš veiksnių – vartotojų lojalumas. Mokslininkai intensyviai tiria vartotojų lojalumą jau nuo 1990 m. Atsirandant naujoms technologijoms, verslas įgyja ... -
The perspective of e-business in the context of smart society development
(Contemporary Issues in Business, Management and Education ‘2014, 2014)The smart-money, smart-school, smart-technology and other smart-terms appeared recently to show significant changes in the information technology environment of the business. The penetration of ICT in all industries is ... -
Sustainable electronic business model
(Verslas XXI amžiuje: 21-osios jaunųjų mokslininkų konferencijos „Mokslas – Lietuvos ateitis“ teminė konferencija / Business in XXI Century: Proceedings of the 21st Conference for Junior Researchers "Science - Future of Lithuania", 2018)Most of the companies are not considered sustainability as a factor in business modelling, main reasons for this effect are rapid improvisation in technology and interrelation between sustainability and other factors. The ... -
Virtual supply chains and their application in business: example of Poland
(International Scientific Conference „Contemporary Issues in Business, Management and Education ‘2012“, 2012)New technologies and business models, that are applied, lead to sharp changes in the activity of most companies. Their adaptation to changing business conditions could become a company’s guarantee of success in a competitive ...