Now showing items 1-20 of 30

    • 1936 m. „Tarptautinių žodžių žodyno“ poligrafijos terminai 

      Petrėtienė, Angelika; Mikalajūnaitė, Živilė (Santalka. Filologija. Edukologija, 2010)
      Straipsnyje aptariami poligrafijos terminai, teikiami 1936 m. „Tarptautinių žodžių žodyne“ (sud. K. Boruta, Pr. Čepėnas, A. Sirutytė-Čepėnienė; toliau tekste – TŽŽ). Tai pirmasis lietuvių tarptautinių žodžių žodynas. Kaip ...
    • Automobilizmo terminija prancūzų kalba 

      Kuranovič, Veslav (Santalka. Filologija. Edukologija, 2010)
      Straipsnyje nagrinėjama automobilizmo terminija prancūzų kalba. Norima išsiaiškinti užsienio kalbos svarbą šiandieniniame gyvenime. Be užsienio kalbos sunku orientuotis kasdienybėje, ji yra tarsi raktas į geresnį pasaulį, ...
    • Dialoginės kalbos mokymo metodikos nekalbinėje aukštojoje mokykloje prioritetai 

      Asanavičienė, Vida; Žegūnienė, Nijolė Ona (Santalka. Filologija. Edukologija, 2010)
      Pateikti pavyzdžiai neišsemia visų galimų atvejų, būdingų dialoginei kalbai, tačiau akivaizdžiai parodo, kad klausimai ir atsakymai yra tik viena dialoginio bendravimo pusė. Išmokyti dialogo – reiškia išmokyti studentą ...
    • Ekonomikos nuostatų modeliavimo kompiuteriu galimybės 

      Jakutis, Algirdas (Santalka. Filologija. Edukologija, 2010)
      Straipsnis parodo kompiuterio panaudojimo ekonomikos nuostatų modeliavimui galimybes. Įvade pristatomi įvairūs kompiuterio panaudojimo būdai. Tiriamos ekonomikos kategorijų kombinacijos. Pristatomos žmogaus ir kompiuterio ...
    • English computing terminology as a system 

      Rusko, Tatjana (Santalka. Filologija. Edukologija, 2010)
      The present article is a survey of Modern English computing terminology with focus on ways of terminological word-formation, structural and semantic peculiarities of the terms and their motivation. The analysis centers ...
    • Esminiai užsienio kalbų mokymo vadovėlio bruožai 

      Velička, Aleksandras (Santalka. Filologija. Edukologija, 2010)
      Užsienio kalbos mokymo priemonių sistemą sudaro ištisas kompleksas: vadovėlis, papildomo skaitymo knyga, plokštelių, magnetofono įrašų rinkiniai, skirti mokyti audityviai suprasti kalbą, diktantų rinkinys, gramatikos ...
    • Idiomaticity of English business terms and their equivalents in Lithuanian 

      Skorupa, Pavel; Dubovičienė, Tatjana (Santalka. Filologija. Edukologija, 2009)
      The paper presents the survey of idiomatic English business terms and their Lithuanian equivalents. The study was based on the theory of idioms and idiomaticity, highlighting the idea that idiomaticity can affect single ...
    • Internetinės erdvės pritaikymas daltonizmą turintiems vartotojams 

      Žiūrienė, Rytė; Usovaitė, Ana; Reimeris, Ramojus (Santalka. Filologija. Edukologija, 2010)
      Daltonikai sudaro apie 8 % visų vyrų ir apie 0,5 % visų moterų. Prognozuojama, kad 2011 ar 2012 metais internetu naudosis 2 milijardai pasaulio gyventojų, todėl, pagal statistiką, internetu besinaudojančių daltonikų skaičius ...
    • Komunikacinės metodikos taikymas mokant (-is) lietuvių kalbos kaip svetimosios 

      Buivydienė, Vaida; Žukienė, Regina (Santalka. Filologija. Edukologija, 2007)
      Europos Taryba įvairiuose tarptautiniuose projektuose deklaruoja, kad daugiakalbiškumas – Europos šalių stiprybė. Kiekvienam europiečiui turi būti sudaryta galimybė mokytis kalbų visą gyvenimą, nes kalbos šiuolaikiniame ...
    • Korupcija bendrojo lavinimo vidurinėje mokykloje 

      Pruskus, Valdas (Santalka. Filologija. Edukologija, 2007)
      Remiantis atliktu empiriniu tyrimu, atskleidžiamas mokytojų, moksleivių ir tėvų požiūris į korupciją mokykloje. Pagrindine priežastimi, skatinančia mokytojus ryžtis korupciniams mainams, respondentai nurodė sunkią mokytojų ...
    • Kūrybinės industrijos: Vilniaus Gedimino technikos universiteto studijų programos tyrimas 

      Levickaitė, Rasa (Santalka. Filologija. Edukologija, 2010)
      2009 m. į populiariausių studijų programų dešimtuką patekusios Vilniaus Gedimino technikos universiteto Kūrybinių industrijų studijų programos kūrėjai, reflektuodami į programos dėstytojų ir studentų iškeltas studijų kokybės ...
    • Lingvistiniai ir psichofiziologiniai kalbinės veiklos pagrindai 

      Juškienė, Regina (Santalka. Filologija. Edukologija, 2010)
      Užsienio kalbų lingvodidaktikos objektu laikomas mokslinis mokomųjų tikslų, turinio pagrindimas, moksliškai pagrįstas efektyviųjų metodų parengimas, atsižvelgiant į keliamus tikslus, mokymo turinį ir konkrečias mokymo (-si) ...
    • Medijomis paremtas dėstymas kaip informacijos pateikimo ir įsisavinimo pagalbininkas 

      Danaitis, Konstantinas Stanislovas; Usovaitė, Ana (Santalka. Filologija. Edukologija, 2010)
      Mūsų laikais medija vis drąsiau žengia į įvairias gyvenimo sritis. Trivialią lentą ir kreidą pakeičia kompiuteris, projektorius ir ekranas. Skaidrės naudojamos įvairiai: reklaminio pobūdžio pristatymams, posėdžių metu kaip ...
    • Mokomųjų leidinių kalba – vienas iš taisyklingos studentų kalbos veiksnių 

      Kaulakienė, Angelė (Santalka. Filologija. Edukologija, 2007)
      Kiekvienoje aukštojoje, ypač technikos, mokykloje turėtų būti sudarytos tokios sąlygos, kurios skatintų pozityvų studentų požiūrį į gimtąją kalbą. Tas požiūris šiuo atveju priklauso nuo mūsų visų, kitaip tariant, kalbos ...
    • Monologinės kalbos mokymas nekalbinės aukštosios mokyklos sąlygomis 

      Velička, Aleksandras (Santalka. Filologija. Edukologija, 2010)
      Pagrindiniu rišliosios kalbos mokymo būdu nekalbinės aukštosios mokyklos sąlygomis mokantis užsienio kalbos laikomas teksto atpasakojimas. Daugelis metodininkų vis dar grindžia monologinės šnekamosios kalbos mokymą išgirsto ...
    • Obsceniškos leksikos vieta studentų kalboje: keiksmų vartojimas ir vertinimas 

      Žukienė, Regina (Santalka. Filologija. Edukologija, 2010)
      Aukštosios mokyklos, kaip organizacijos, kultūros išraiška – mokslo kalba, tačiau ne mažiau svarbi yra ir viešojo dialogo kultūra, kalbos etiketas, akademinės bendruomenės narių šnekamosios kalbos ypatumai. Nuo akademinio ...
    • Pagrindiniai užsienio kalbos dėstymo principai ir teorinė jų interpretacija 

      Mickonis, Jonas (Santalka. Filologija. Edukologija, 2007)
      Pedagogikoje ir kalbų dėstymo metodikoje terminas principas siejamas su sąvoka, kurios turinys yra pagrindinė kokios nors teorijos, koncepcijos idėja, pradinis teiginys. Remiantis pedagogikos ir metodikos principais, vyksta ...
    • Prancūzų mokslinio teksto leksinė sandara ir sintaksinė struktūra 

      Katalynaitė, Rūta Elžbieta (Santalka. Filologija. Edukologija, 2010)
      Nagrinėjama prancūziško mokslinio teksto leksinė sandara ir sintaksinė struktūra, kurios kelia nemažai sunkumų ir nesusipratimų, susijusių su leksinių vienetų ir sintaksinių konstrukcijų ryšiais tekste. Nustatyta, kad ...
    • Pratarmė = Preface 

      Velička, Aleksandras (Santalka. Filologija. Edukologija, 2010)
    • Prieškirtinių skiemenų vokalizmo kiekybė centrinėje šiaurės žemaičių kretingiškių tarmėje 

      Babickienė, Zofija (Santalka. Filologija. Edukologija, 2010)
      Straipsnyje tiriama centrinės šiaurės žemaičių kretingiškių tarmės fonetinė ypatybė – prieškirtinių skiemenų kiekybė, skirianti patarmę nuo kaimyninių telšiškių. Tyrimas atliktas ir savistabos, ir eksperimento būdu, ...