dc.contributor.author | Abrasonis, Nerijus | |
dc.date.accessioned | 2023-09-18T08:46:52Z | |
dc.date.available | 2023-09-18T08:46:52Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/107137 | |
dc.description.abstract | Baigiamajame magistro darbe nagrinėjamas sparno atsparumas dinaminiam poveikiui. Tyrimo tikslas – sustiprinti sparno konstrukciją bei parinkti tinkamas medžiagas, kad būtų padidintas sparno atsparumas dinaminiam poveikiui ir sumažinti atsiradusius įtempius bei deformacijas. Nagrinėjami fizinis bei skaitinis tyrimo metodai. Naudojant Tayloro testą kartu su baigtinių elementų metodu, tiriamos pagrindinės stiklo pluošto mechaninės medžiagos savybės. Tiriamas erozijos deformacijos ribų poveikis bei dinaminio smūgio ir statinės apkrovos įtaka sparnui smūgio metu. Sumodeliavus realaus dydžio sparno modelį, tiriama struktūros standumo įtaka bendram sparno konstrukcijos dinaminiam poveikiui bei analizuojami pušies ir stiklo pluošto lonžeronų atsargos koeficientai. Darbą sudaro 6 dalys: įvadas, tyrimo metodų apžvalga, skaitiniai bandymai, aviamodelio sparno dinaminio poveikio tyrimas, išvados ir siūlymai, literatūros sąrašas. Darbo apimtis – 65 p. teksto be priedų, 47 iliustracijos, 6 lentelės, 53 bibliografiniai šaltiniai. | lit |
dc.description.abstract | In masters thesis investigation of wing dynamic impact resistance is presented. The aim of masters thesis – to increase aircraft model wing structure and choose the right materials to increase dynamic impact resistance and decrease arising stress and strains. Analyzing physical and numerical investigation methods. Using Taylors test with finite element method, fiberglass mechanical properties are being investigated. Research will be conducted on erosion strain limit effect, dynamic impact and static load on aircraft model wing during impact. After a real size aircraft wing modeling, investigation is being made on structure stiffness during dynamic impact and also analysing pine wood and fiberglass longeron safety factors. Structure: introduction, overview of different investigation methods, numerical experiments, investigation of aircraft model wing impact, conclusions and suggestions, references. Thesis consist of: 65 p. text without appendixes, 47 pictures, 6 tables, 53 bibliographical entries. | eng |
dc.format | PDF | |
dc.format.extent | 65 p. | |
dc.format.medium | tekstas / txt | |
dc.language.iso | lit | |
dc.rights | Laisvai prieinamas internete | |
dc.source.uri | https://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:135538290/datastreams/MAIN/content | |
dc.title | Sparno dinaminio smūgio atsparumo tyrimas | |
dc.title.alternative | Investigation of wing dynamic impact resistance | |
dc.type | Magistro darbas / Master thesis | |
dcterms.references | 0 | |
dc.type.pubtype | ETD_MGR - Magistro darbas / Master thesis | |
dc.contributor.institution | Vilniaus Gedimino technikos universitetas | |
dc.subject.researchfield | T 003 - Transporto inžinerija / Transport engineering | |
dc.subject.studydirection | E14 - Aeronautikos inžinerija / Aerospace engineering | |
dc.subject.lt | skaitinis tyrimo metodas | |
dc.subject.lt | baigtinių elementų metodas | |
dc.subject.lt | F2D klasės aviamodelis | |
dc.subject.lt | dinaminis smūgis | |
dc.subject.lt | programa ANSYS | |
dc.subject.en | numerical experiment method | |
dc.subject.en | finite element method | |
dc.subject.en | F2D class aircraft model | |
dc.subject.en | dynamic impact | |
dc.subject.en | ansys | |
dc.identifier.elaba | 135538290 | |