Show simple item record

dc.contributor.authorKairaitis, Šarūnas
dc.date.accessioned2023-09-18T08:47:18Z
dc.date.available2023-09-18T08:47:18Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/107175
dc.description.abstractBaigiamajame magistro darbe nagrinėjamas skirtingos geometrijos padangų poveikis automobilio saugumo ir komfortiškumo charakteristikoms. Nagrinėjama padangos sandara, kokios jėgos veikia padangą, kokie reiškiniai pasireiškia jėgos veikiamoje padangoje, kokie tyrimai ir eksperimentai buvo atliekami parenkant skirtingus padangos geometrijos parametrus, kodėl gamintojai siūlo skirtingos geometrijos parametrų ratlankius ir jiems pritaikytas padangas, pagal kokius veiksnius pirkėjas gali rinktis padangas ir kas yra reglamentuota pardavėjams. Atliktos kompiuterinės simuliacijos naudojantis MSC Adams Car programa, parenkant tuo pačiu matematiniu modeliu aprašytas skirtingos geometrijos padangas, atliekant tiesaus stabdymo, posūkio įveikimo, stabdymo posūkio metu, dvigubo juostos keitimo ir posūkio manevru, kuomet posūkio spindulys yra pastovus. Atlikti eksperimentiniai tyrimai, kurių metu naudojantis XL Meter prietaisu buvo matuojami automobilio pagreičiai stabdant nuo 100 iki 0 km/h, užmontavus skirtingos geometrijos padangas. Atlikti sukeliamo triukšmo ir vertikalių automobilio svyravimų tyrimai skirtingos geometrijos padangomis važiuojant keturiomis skirtingomis kelio dangomis. Darbo pabaigoje suformuluotos išvados, atsakančios į iškeltą hipotezę ir darbo uždavinius. Darbą sudaro 7 dalys: įvadas, mokslinės literatūros ir eksperimentinių tyrimų apžvalga, kompiuterinės simuliacijos, eksperimentiniai tyrimai, išvados, literatūros sąrašas, iliustracijų ir lentelių sąrašas. Darbo apimtis – 58 p. teksto be priedų, 53 iliustr., 10 lent., 21 bibliografinis ir 11 interaktyviųjų šaltinių.lit
dc.description.abstractIn the Master’s degree graduation thesis tire geometry parameters influence on vehicle stability and ride comfort is researched: tire structure, tire acting forces, occurring phenomenona in tires affected by force, researches and experiments performed while using different tire geometry parameters, reasons why manufacturers’ offer different rim and tire combinations, factors from which customer can choose tires and commodity regulations for the sellers. During the research computer simulations were performed using MSC Adams Car program, choosing different geometry tires written by the same mathematical model. The comparison was achieved after calculation of straight braking, turn-in, turn during brake, double lane changing and turn at the constant radius simulations. During experimental study was used XL Meter device for braking from 100 to 0 km/h while using the same manufacturers’ tires with different geometry. In thesis was performed noise and vertical vehicle fluctuation experiments for different geometry tires driving on four different road surfaces. In the end of research conclusions were made which answer to raised hypothesis and problems. The research consists of 7 parts: introduction, scientific literature and experimental research review, simulations, experimental studies, conclusions, list of literature, list of pictures and tables. Thesis volume – 58 pages without accessories, 53 pictures, 10 tables, 21 bibliographic and 11 interactive sources.eng
dc.formatPDF
dc.format.extent68 p.
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isolit
dc.rightsPrieinamas tik institucijos intranete
dc.source.urihttps://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:132998667/datastreams/MAIN/content
dc.titlePadangų geometrijos parametrų įtakos automobilio stabilumui ir komfortiškumui tyrimas
dc.title.alternativeResearch of tire geometry parameters influence on vehicle stability and ride comfort
dc.typeMagistro darbas / Master thesis
dcterms.references0
dc.type.pubtypeETD_MGR - Magistro darbas / Master thesis
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.subject.researchfieldT 003 - Transporto inžinerija / Transport engineering
dc.subject.studydirectionE12 - Transporto inžinerija / Transport engineering
dc.subject.ltPadanga
dc.subject.ltgeometrija
dc.subject.ltkontakto plotas
dc.subject.ltsukibimas
dc.subject.enTyres
dc.subject.engeometry
dc.subject.encontact patch
dc.subject.enadhesion.
dc.identifier.elaba132998667


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record