Show simple item record

dc.contributor.authorAndrijauskaitė, Jolita
dc.date.accessioned2023-09-18T08:50:10Z
dc.date.available2023-09-18T08:50:10Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/107900
dc.description.abstractNorint atlikti sklandų ir efektyvų skrydžių organizavimą, kuris užtikrintų saugius skrydžius, yra būtina atsižvelgti į meteorologines sąlygas bei jų įtaką. Remiantis klimatinėmis lentelėmis ir suvestinėmis, atitinkančiomis keliamus Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos ir Pasaulinės meteorologijos organizacijos reikalavimus, galima nustatyti būdingas meteorologines charakteristikas konkrečiame aerodrome bei sudaryti klimatinį aprašymą. Baigiamajame darbe yra apžvelgiami svarbiausių meteorologinių elementų, t. y.: meteorologinio matomumo, kilimo ir tūpimo tako matomumo nuotolio, vėjo krypties bei greičio, debesų apatinės ribos aukščio ir pavojingų atmosferos reiškinių kartojimasis, jų poveikis NATO ir karinių oro pajėgų skrydžių organizavimui Šiaulių kariniame aerodrome. Meteorologinių sąlygų įvertinimui šiame darbe yra naudojami penkerių metų duomenys. Išanalizavus dominuojančias klimatines sąlygas Šiaulių kariniame aerodrome pateikiamos baigiamojo darbo išvados ir rekomendacijos. Darbą sudaro: įvadas, literatūros apžvalga, analitinė-metodinė dalis, tiriamoji dalis, išvados ir rekomendacijos, literatūros sąrašas. Darbo apimtis – 127 p. teksto be priedų, 83 paveikslai, 16 lentelių.lit
dc.description.abstractIn order to make smooth and efficient traffic organization to ensure safe flights, it is necessary to take into account meteorological conditions and their impact. Based on the climatic tables and summaries corresponding to the International Civil Aviation Organization (ICAO) and the World Meteorological Organization (WMO) requirements, it is possible to identify typical meteorological characteristics in a particular airfield and make a climatic profile. This thesis provides an overview of the most important meteorological elements: meteorological visibility, runway visibility range, wind speed and direction, cloud height lower limit and reoccurrence of hazardous atmosphere phenomena, their impact on NATO and the Lithuanian Air Force operations organization in Šiauliai military airfield. In order to evaluate meteorological conditions, a five – year period data were used. After analysis of prevailing climatic conditions in Šiauliai military airfield, conclusions and suggestions of the final thesis are provided. Structure: introduction, literature review, analytical part, research part, conclusions and suggestions, references. Thesis consists of: 129 p. text without appendixes, 83 pictures, 16 tables.eng
dc.formatPDF
dc.format.extent151 p.
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isolit
dc.rightsNeprieinamas
dc.source.urihttps://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:1903084/datastreams/MAIN/content
dc.titleŠiaulių karinio aerodromo klimato charakteristikos ypatumai ir poveikis karinių oro pajėgų ir NATO orlaivių skrydžių organizavimui
dc.title.alternativeŠiauliai military airfield climate characteristic's features and impact on the air force and NATO aircraft flight organization
dc.typeMagistro darbas / Master thesis
dc.type.pubtypeETD_MGR - Magistro darbas / Master thesis
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.subject.researchfieldT 003 - Transporto inžinerija / Transport engineering
dc.subject.ltskrydžių organizavimas
dc.subject.ltklimatinės charakteristikos
dc.subject.ltatmosferos reiškiniai
dc.subject.ltmeteorologiniai elementai
dc.subject.ltŠiaulių karinis aerodromas
dc.subject.enflight organization
dc.subject.enclimatic characteristics
dc.subject.enatmosphere phenomena
dc.subject.enmeteorological elements
dc.subject.enŠiauliai military airfield
dc.publisher.nameLithuanian Academic Libraries Network (LABT)
dc.publisher.cityKaunas
dc.identifier.elaba1903084


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record