Show simple item record

dc.contributor.authorGrigaitis, Emilis
dc.date.accessioned2023-09-18T08:53:22Z
dc.date.available2023-09-18T08:53:22Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/108312
dc.description.abstractBaigiamajame magistro darbe nagrinėjamas koncepcinio ultralengvojo lėktuvo „Kiras“ skrydžio stabilumas. Išilginio stabilumo charakteringi parametrai skaičiuoti rankiniu būdu bei Athenos sūkurių tinklelio principu veikiančia AVL stabilumo analizės programa. Šoninio judesio spiralės režimo tikrosios reikšmės, Fugoido, trumpojo periodo bei „olandiško žingsnio“ svyravimų tikrosios reikšmės įvertintos AVL. Darbas taip pat apima svyravimų dekremento, periodo T 1/2, laiko t 1/2, svyravimų ciklinio dažnio wn, ciklų skaičiaus N 1/2 ir kt. analizę esant skirtingam lėktuvo judesiui. Ankstyvoje projektavimo stadijoje buvo rastas ultralengvojo lėktuvo spiralinis nestabilumas. Ši klaida ištaisyta priartėjimo metodu keičiant uodegos geometriją ir sparno skersinį V kampą. Skaičiavimais bei kompiuteriniu skrydžio judesio modeliavimu įvertinus rezultatus buvo sukurta nauja kilio geometrija. Galiausiai pateikiamos baigiamojo darbo išvados ir siūlymai. Darbo apimtis – 54 p. teksto be priedų (67 p. su pried.), 9 iliustr., 10 lent., 12 bibliografinių šaltinių. Atskirai pridedami darbo priedai.lit
dc.description.abstractStability analysis of conceptual design ultralight aircraft “Kiras” is presented in this master’s thesis. Longitudinal stability is evaluated by manual counting and Athena vortex – lattice based AVL program. Lateral derivatives, such as eigenvalues of spiral mode, “dutch roll“, Phugoid and short period oscillations were estimated by AVL . Thesis involves analysis of damping ratio, period T 1/2, time t 1/2, ocsillation circular frequency wn, number of cycles N 1/2 of distinct aircraft motions. The range of eigenvalues for specified run cases were automatically generated by AVL eigenmode meniu. At early phase of ultralight aircraft design, spiral instability was found. This problem fixed by approach method by correction of tail geometry and wing dihedral. According to the counting results and computerized motion analysis of an airplane, the corrected geometry of vertical tail is offered. Finally, the conclusions were made. Thesis consist of: 54 p. text without appendixes (67 p. with), 9 pictures, 10 tables, 12 bibliographical notes. Appendixes included.eng
dc.formatPDF
dc.format.extent73 p.
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isolit
dc.rightsLaisvai prieinamas internete
dc.source.urihttps://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:1754323/datastreams/ATTACHMENT_1754326/content
dc.source.urihttps://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:1754323/datastreams/MAIN/content
dc.titleUltralengvo lėktuvo stabilumo ir pavaldumo charakteristikų analizė
dc.title.alternativeComputational Analysis Of Stability And Control Characteristics Of Ultralight Airplane
dc.typeMagistro darbas / Master thesis
dc.type.pubtypeETD_MGR - Magistro darbas / Master thesis
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.subject.researchfieldT 009 - Mechanikos inžinerija / Mechanical enginering
dc.subject.ltAthenos sūkurių tinklelis
dc.subject.ltFugoido svyravimas
dc.subject.ltolandiškas žingsnis
dc.subject.ltsvyravimų dekrementas
dc.subject.ltsvyravimų ciklinis dažnis.
dc.subject.enAthena vortex – lattice
dc.subject.enPhugoid oscillation
dc.subject.endutch roll
dc.subject.endamping ratio
dc.subject.enocsillation circular frequency.
dc.publisher.nameLithuanian Academic Libraries Network (LABT)
dc.publisher.cityKaunas
dc.identifier.elaba1754323


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record