dc.contributor.author | Pranskus, Egidijus | |
dc.date.accessioned | 2023-09-18T08:56:30Z | |
dc.date.available | 2023-09-18T08:56:30Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/108788 | |
dc.description.abstract | Darbe nagrinėjama kelio parametrų įtaka automobilio judėjimui, siekiant nustatyti kelio dangos ir važiavimo greičio įtaką automobilio saugumui. Literatūros apžvalgoje nagrinėjami darbai, susiję su automobilių stabilumu ir automobilių judėjimo dinamika. Pasinaudojus matematiniu keturių ratų automobilio modeliu ir kompiuterinio modeliavimo programa CarSim 8.02, išnagrinėta automobilio judėjimo priklausomybė nuo rato sukibimo su keliu. Eksperimentinėje dalyje atliktas Briedžio testas ant skirtingų kelio dangų, esant skirtingiems važiavimo greičiams, pateikiami automobilių šoninių jėgų grafikai. Natūrinių eksperimentų duomenys palyginti su modeliavimo metu gautais dydžiais ir remiantis gautais rezultatais pateikiamos išvados. Darbą sudaro 5 dalys: įvadas, keturi skyriai, išvados, literatūros sąrašas, priedai. Darbo apimtis – 68 p. teksto be priedų, 39 pav., 8 lent., 28 bibliografiniai šaltiniai. Atskirai pridedami darbo priedai. | lit |
dc.description.abstract | The influence of road parameters to vehicle movement is examined to find out how the speed and the road surface affects traffic safety. The literature related to the vehicle stability and vehicle movement dynamics is reviewed. The four-vheel vehicle model and computer-based simulation software package are used to find out how the tyre road grip and speed affects vehicle movement. The Elk test was done and experimental facts of the vehicle lateral forces are given in graphical charts. Experimental and computer-based simulation rezults are compared and the findings are given based on the results. The paper consists of 5 parts: introduction, four chapters, conclusions, the list of literature, annexes. The size of thesis is 68 pages without annexes, 39 illustrations, 8 tables, 28 bibliographical sources. The annexes of the paper are provided separately. | eng |
dc.format | PDF | |
dc.format.extent | 77 p. | |
dc.format.medium | tekstas / txt | |
dc.language.iso | lit | |
dc.rights | Prieinamas tik institucijos intranete | |
dc.source.uri | https://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:1955315/datastreams/MAIN/content | |
dc.title | Kelio parametrų įtaka automobilio judėjimui | |
dc.title.alternative | The influence of road parameters to vehicle movement | |
dc.type | Magistro darbas / Master thesis | |
dc.type.pubtype | ETD_MGR - Magistro darbas / Master thesis | |
dc.contributor.institution | Vilniaus Gedimino technikos universitetas | |
dc.subject.researchfield | T 003 - Transporto inžinerija / Transport engineering | |
dc.subject.lt | automobilio dinamika | |
dc.subject.lt | sukibimas | |
dc.subject.lt | kompiuterinis modeliavimas | |
dc.subject.en | automobile dynamics | |
dc.subject.en | grip | |
dc.subject.en | computer-based simulation | |
dc.publisher.name | Lithuanian Academic Libraries Network (LABT) | |
dc.publisher.city | Kaunas | |
dc.identifier.elaba | 1955315 | |