Show simple item record

dc.contributor.authorNefaitė, Karilė
dc.date.accessioned2023-09-18T08:56:36Z
dc.date.available2023-09-18T08:56:36Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/108814
dc.description.abstractMagistro baigiamojo darbo tyrimo objektas yra didžiųjų Lietuvos prekybos centrų viešųjų erdvių estetika. Darbe tiriami šį objektą formuojantys veiksniai, vertinimo ir analizės kriterijai, istorinės, sociokultūrinės ir politinės aplinkybės, filosofinis, psichologinis ir menotyrinis jo vertinimas, santykis su šiandieninės globalios vaizdų kultūros tendencijomis. Didžiausias dėmesys darbe skiriamas septyniems didžiausiems Lietuvos prekybos centrams, kuriuos analizuojant išskiriami Lietuvos didžiųjų prekybos centrų viešosioms erdvėms būdingi estetiniai dėsningumai ir savybės. Estetikos tyrimo metodas paremtas trimis pagrindiniais erdvės vaizdinio elementais: prasme, struktūra ir identitetu. Prasminis kontekstas darbe akcentuojamas pirmajame skyriuje, perteikiant viešųjų erdvių prasmės pasikeitimą istoriniame raidos kontekste. Daroma išvada, jog prekybos centras – tai ekonominės galios estetinės reprezentacijos laukas. Antrame skyriuje nagrinėjama erdvės struktūra. Keliant hipotezę, jog prekybos centro viešosios erdvės imituoja miesto viešųjų erdvių struktūrinius modelius, taikomas miesto ir prekybos centrų viešųjų erdvių struktūrų palyginimo metodas. Išskiriami pagrindiniai prekybos centrams būdingi miesto viešųjų erdvių elementai, paaiškinamos jų transformacijos bei ryšys su formuojamu vartotojiškumo imperatyvu. Trečiajame skyriuje nagrinėjamas identitetas. Jis analizuojamas tiriant prekybos centruose naudojamas interjero dizaino temas ir motyvus, taip pat lyginant su globaliai vaizdo kultūrai būdinga estetika. Išskiriamos pagrindinės prekybos centrų estetinės temos. Daroma išvada, jog prekybos centras – tai charakteringa globalios vaizdų kultūros raiškos scena. Darbą sudaro: įvadas, trys skyriai, išvados, literatūros ir iliustracijų sąrašas, priedas. Darbo apimtis – 106 p. teksto be priedo, 66 iliustr., 1 lent., 121 bibliografiniai šaltiniai. Atskirai pridedamas darbo priedas.lit
dc.description.abstractThe object of master thesis’ research is the aesthetics of public space in shopping malls in Lithuanian cities. The paper researches the object-forming factors, evaluation criteria and analysis, historical, socio-cultural and political context, philosophical, psychological and art research findings, the ratio of the global image culture. The thesis of the paper analyses seven major shopping malls in Lithuania, rendering the most common aesthetic patterns and inherent aesthetic qualities, that are peculiar in Lithuanian largest shopping centres. The method of research is based on three key elements of visual space: meaning, structure and identity. The context of meaning is presented in the first chapter, overviewing historical development of the concept of public space. Its conclusion is that a shopping mall is a field for aesthetic representations of economic power. The second chapter examines the structure of space. It is suggested that shopping malls are simulating urban public spaces for the consumer-oriented reasons. Therefore, the method of comparison between urban and shopping mall spaces is applied. As a result, the most specific elements and their transformations common both to the shopping mall and urban public spaces are distinguished and analysed. The third chapter examines identity. It analyzes themes and motives of interior design, also comparing aesthetics of shopping malls with the global image culture. It is concluded that the shopping mall is an inherent stage for the expression of the global image culture. The structure of thesis paper is: introduction, three chapters, conclusion, references and illustrations, appendix. Thesis consists of: 106 p. text without supplements, 66 pictures, 1 table, 121 bibliographical entries. Appendix included.eng
dc.formatPDF
dc.format.extent110 p.
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isolit
dc.rightsLaisvai prieinamas internete
dc.source.urihttps://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:1842766/datastreams/MAIN/content
dc.titleViešųjų erdvių estetika didžiuosiuose prekybos centruose
dc.title.alternativeAesthetics of Public Spaces in Shopping Malls
dc.typeMagistro darbas / Master thesis
dc.type.pubtypeETD_MGR - Magistro darbas / Master thesis
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.subject.researchfieldH 003 - Menotyra / Art studies
dc.subject.ltPrekybos centras
dc.subject.ltviešoji erdvė
dc.subject.lterdvės estetika
dc.subject.ltvartotojiškumas
dc.subject.enShopping mall
dc.subject.enpublic space
dc.subject.enaesthetics of space
dc.subject.enconsumerism
dc.publisher.nameLithuanian Academic Libraries Network (LABT)
dc.publisher.cityKaunas
dc.identifier.elaba1842766


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record