Show simple item record

dc.contributor.authorVaitiekūnas, Henrikas
dc.date.accessioned2023-09-18T08:58:00Z
dc.date.available2023-09-18T08:58:00Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/109001
dc.description.abstractŠiame baigiamajame magistro darbe analizuojami pagrindiniai automobilio važiavimo greičio prieš eismo įvykį nustatymo būdai: pagal eismo įvykio vietoje išlikusius judėjimą apibūdinančius pėdsakus, pagal ekvivalentinį greitį, prarastą automobilio kėbulo plastinėms deformacijoms, pagal energijos kiekio tvermės dėsnį ir pagal judesio kiekio tvermės dėsnį. Išnagrinėtos eismo įvykio ir autotechninės teismo ekspertizės sąvokos, apžvelgtas automobilio važiavimo greičio nustatymo tikslingumas. Identifikuoti automobilio judėjimo parametrai ir veiksniai, turintys įtakos važiavimo greičio nustatymo tikslumui. Pagrindiniai, taikomi ekspertinėje praktikoje automobilio greičio nustatymo būdai skirtingose situacijose išnagrinėti taikant determinuotas matematinės išraiškas ir eksperimentiškai, taikant kompiuterinį modeliavimą ir atkuriant eismo įvykio eigą. Atlikti teoriniai energijų nuostolių ir važiavimo greičių reikšmių skaičiavimai, o rezultatai palyginti su modeliavimo metu gautais rezultatais ir praktiniais duomenimis. Pateiktos gautų rezultatų išraiškos, sudaryti grafikai. Taip pat įvertinta alternatyvi automobilio važiavimo greičio prieš eismo įvykį nustatymo metodika pagal pėsčiojo nubloškimo nuo susidūrimo vietos atstumą. Sumodeliuotas pėsčiojo partrenkimas, o gauti duomenys palyginti su teorinėmis priklausomybėmis. Darbą sudaro 11 dalių: įvadas, 8 aiškinamojo rašto dalys, išvados, literatūros sąrašas. Darbo apimtis 69 psl. teksto be priedų, 21 iliustracijos, 12 lentelių, 16 bibliografinių šaltinių. Atskirai pridedami darbo priedai: automobilių susidūrimų modeliavimo vaizdiniai eskizai, grafikai, pėsčiojo partrenkimo modeliavimo vaizdiniai eskizai, grafikai. Pateikiamos baigiamojo darbo išvados ir pasiūlymai.lit
dc.description.abstractIn this thesis were analyzed basic methods of detection of car speed the before the accident: according to the accident site describing the movement of the remaining tracks, according to an equivalent rate of loss of plastic deformation of the car body, according to the amount of energy conservation law and under the law of conservation of momentum. Concepts of the accident and forensic investigation examined, expediency of the speed of the vehicle identification were explained. The vehicle movement parameters and factors that affect the detection of speed accuracy were identified. The key for forensic practice, the car speed detection techniques in different situations, consider using deterministic mathematical expressions and experimentally, using computer modeling and reconstruction of the accident in progress. Theoretical energy loss and the speed of calculation of values, and the results compared with the simulation results and empirical data. Presented the results of expression, create graphics. It also assessed alternative car driving speed before the accident under the procedure for the determination of precipitation pedestrian crash site distance. Pedestrian collision was simulated and received data compared with theoretical dependences. The work consists of 11 parts: introduction, eight explanatory sections, conclusion, and references. The work consists of 69 text pages without appendixes, 21 illustrations, 12 tables, 16 bibliographical sources. Appendixes: car crash simulation graphic designs, graphics, images pedestrian collision sketches and graphics. The conclusions and recommendations were given.eng
dc.formatPDF
dc.format.extent88 p.
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isolit
dc.rightsNeprieinamas
dc.source.urihttps://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:1875619/datastreams/ATTACHMENT_1875625/content
dc.source.urihttps://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:1875619/datastreams/MAIN/content
dc.titleAutomobilio važiavimo greičio prieš eismo įvykį nustatymo būdų analizė
dc.title.alternativeAnalysis of methods of evaluation of the automobile speed which existed instantly before the road accident
dc.typeMagistro darbas / Master thesis
dc.type.pubtypeETD_MGR - Magistro darbas / Master thesis
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.subject.researchfieldT 003 - Transporto inžinerija / Transport engineering
dc.subject.ltAutomobilis
dc.subject.lteismo įvykis
dc.subject.ltekspertizė
dc.subject.ltdeformacijos
dc.subject.ltpėsčiojo partrenkimas
dc.subject.envehicle speed
dc.subject.enaccident
dc.subject.enexamination
dc.subject.encollision
dc.subject.enpedestrian
dc.publisher.nameLithuanian Academic Libraries Network (LABT)
dc.publisher.cityKaunas
dc.identifier.elaba1875619


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record