dc.contributor.author | Jokubauskas, Andrius | |
dc.date.accessioned | 2023-09-18T09:02:00Z | |
dc.date.available | 2023-09-18T09:02:00Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/109616 | |
dc.description.abstract | Baigiamojo darbo teorinėje dalyje apžvelgiama mokslinė literatūra darbo tematika — analizuojama, kokie veiksniai daro įtaką ledodaros procesams, kaip nuo skirtingų parametrų priklauso lėktuvo apledėjimas. Taip pat aiškinamasi, kaip skirtingų tipų ledas paveikia profilių aerodinamines charakteristikas. Tiriamojoje darbo dalyje analizuojama, kaip šerkšnas paveikia kai kurių lėktuvo CESSNA-172 dalių aerodinamines charakteristikas. Lyginami šių dalių aerodinaminiai koeficientai, kai dalys švarios ir kai jos su šerkšnu. Šerkšno poveikis modeliuojamas priartinant oro srauto virsmo iš laminarinio į turbulencinį vietą prie priekinės profilių briaunos. Šis tyrimas atliekamas programa XFLR5. Taip pat darbo tiriamojoje dalyje skaičiuojama, kiek padidėja lėktuvo masė jo sparnui bei horizontaliam stabilizatoriui apledėjus tam tikros, pasirinktos formos ledu. | lit |
dc.description.abstract | Scientific literature is reviewed in the theoretical part of this thesis — factors influencing icing processes are analyzed and different parameters affecting aircraft icing are studied. It is also studied how different types of ice influence the aerodynamic characteristics of airfoils. The affect of rime ice on some particular parts of aircraft CESSNA-172 aerodynamic characteristics is explored in the research part of this thesis. The aerodynamic coefficients of these parts are compared while simulating rime ice on them. The effect of rime ice is simulated by bringing the laminar-turbulent transition point closer to the leading edge of the airfoils. Program XFLR5 is used for the analysis. The increase of mass due ice on the wing and the horizontal stabilizer is also calculated in the research part of this thesis. | eng |
dc.format | PDF | |
dc.format.extent | 61 p. | |
dc.format.medium | tekstas / txt | |
dc.language.iso | lit | |
dc.rights | Neprieinamas | |
dc.source.uri | https://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:2147803/datastreams/MAIN/content | |
dc.title | Lėktuvo CESSNA-172 aerodinaminių charakteristikų tyrimas esant apledėjimui | |
dc.title.alternative | Analysis of airplane CESSNA-172 aerodynamic characteristics during icing conditions | |
dc.type | Magistro darbas / Master thesis | |
dc.type.pubtype | ETD_MGR - Magistro darbas / Master thesis | |
dc.contributor.institution | Vilniaus Gedimino technikos universitetas | |
dc.subject.researchfield | T 003 - Transporto inžinerija / Transport engineering | |
dc.subject.lt | CESSNA-172 | |
dc.subject.lt | aerodinaminės charakteristikos | |
dc.subject.lt | apledėjimas | |
dc.subject.lt | šerkšnas | |
dc.subject.en | CESSNA-172 | |
dc.subject.en | aerodynamic characteristics | |
dc.subject.en | icing | |
dc.subject.en | rime ice | |
dc.publisher.name | Lithuanian Academic Libraries Network (LABT) | |
dc.publisher.city | Kaunas | |
dc.identifier.elaba | 2147803 | |