dc.contributor.author | Dirmeikytė, Gintarė | |
dc.date.accessioned | 2023-09-18T09:03:19Z | |
dc.date.available | 2023-09-18T09:03:19Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/109770 | |
dc.description.abstract | Baigiamajame magistro darbe nagrinėjamos trys pagrindinės traukinio sąstato formavimo naudojant ratstabdžius problemos. Pirmoji problema – nekontroliuojamas ratstabdžio čiuožimas bėgiais, antroji – ratstabdžių trumpaamžiškumas. Trečioji nagrinėjama problema – dėl aširačio užsiblokavimo atsirandančios iščiuožos ant ratų paviršių. Bandant išvengti pirmųjų dviejų problemų, ratstabdžio kontaktinis paviršius su bėgiais buvo aplydytos mažaanglio plieno danga. Ši danga turėjo užtikrinti kryptingą stabdžio trinkelės čiuožimą bėgių paviršiumi. Siekiant ratų prasisukimo, kad būtų išvengta trečiosios problemos, ratstabdžio kontaktinis paviršius su aširačiu buvo aplydytas antifrikcine bronzos danga. Atlikti natūriniai bandymai parodė, kad aplydymas mažaangliu plienu nepasiteisino dėl veikiančių didelių apkrovų, siūlės metalas perkaisdavo ir plastiškai deformuodavosi. Aplydymas bronzos danga pasiteisino iš dalies, nes kai sąstatas rieda 5–6 km/h greičiu, ratas vis dėlto užsiblokuoja ant stabdžio trinkelės, o kitas aširačio ratas čiuožia bėgių paviršiumi. Tačiau, kai sąstato greitis sumažėja, kartu sumažėja ir spaudimo jėga į ratstabdį. Tuomet aširatis ima prasisukinėti, taip išvengdamas pagrindinės aširačių defektų priežasties. Atliktų bandymų rezultatai pateikiami paveiksluose ir filmuotoje medžiagoje | lit |
dc.description.abstract | Thesis, we consider three main train formation using rail friction issues. The first problem - uncontrolled rail friction slide rails, the second - short-lived rail friction. The third issue arising from the - on the opposite wheels from locking, resulting flats on the wheel surface. Trying to avoid the first two problems, the contact surface of rail friction with the rails were alloyed low carbon steel surface. This had to brake pads directional skating track surface. To revolve wheel to avoid the second problem of rail friction contact surface with the axles were alloyed bronze anti-friction coating. Perform situ tests showed that the mild steel claddings failed due to running at high loads, weld metal and plastic deform overheat. Claddings bronze coating proved successful in part because the train rolls 5-6 km / h, however, blocked the wheel on the brake pads and the other wheelset wheel tracks are moving surface. However, when the train speed decreases with a concomitant decrease in the force and pressure brake pads. Then take revolve axle, thereby avoiding the main axle defects cause. The test results presented in figures and video footage | eng |
dc.format | PDF | |
dc.format.extent | 69 p. | |
dc.format.medium | tekstas / txt | |
dc.language.iso | lit | |
dc.rights | Prieinamas tik institucijos intranete | |
dc.source.uri | https://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:2059406/datastreams/MAIN/content | |
dc.title | Plieninių paviršių atkūrimo aplydant tyrimas | |
dc.title.alternative | Research of steel surface renewal by surfacing | |
dc.type | Magistro darbas / Master thesis | |
dc.type.pubtype | ETD_MGR - Magistro darbas / Master thesis | |
dc.contributor.institution | Vilniaus Gedimino technikos universitetas | |
dc.subject.researchfield | T 008 - Medžiagų inžinerija / Material engineering | |
dc.subject.lt | aplydymas | |
dc.subject.lt | ratstabdis | |
dc.subject.lt | iščiuoža | |
dc.subject.lt | bronzos danga | |
dc.subject.lt | kontaktinis paviršius | |
dc.subject.en | facing | |
dc.subject.en | brake pads | |
dc.subject.en | slide rails | |
dc.subject.en | bronze finish | |
dc.subject.en | the contact surface | |
dc.publisher.name | Lithuanian Academic Libraries Network (LABT) | |
dc.publisher.city | Kaunas | |
dc.identifier.elaba | 2059406 | |