dc.contributor.author | Meškelė, Ričardas | |
dc.date.accessioned | 2023-09-18T09:04:02Z | |
dc.date.available | 2023-09-18T09:04:02Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/109892 | |
dc.description.abstract | Įgyvendinant naujas geležinkelio kelio priežiūros technologijas ir naudojant naujas šiuolaikiškas viršaus kelio konstrukcijos medžiagas bei kelio remonto mašinas, sumažėjo kelių remonto ir eksploatacinės išlaidos. Vienas svarbiausių veiksnių, leidusių tai pasiekti – ilgesnis materialinių resursų tarnavimo laikas. Vienas brangiausių materialinių resursų yra viršutinės kelio konstrukcijos elementas – bėgis. Siekiant tausoti bėgius, defektų atsiradimą juose ir prailginant jų tarnavimo laiką, reikia bėgius reprofiliuoti. Bėgių galvutės reprofiliavimas – profilaktinė priemonė, atstatanti bėgio pradinį profilį, prailginant jo tarnavimo laiką. Reprofiliavimo metu nuimamas bėgių galvutės važiavimo paviršiaus metalas, susidėvėjęs bėgių eksploatacijos metu. Reprofiliuoti bėgiai bus naudojami, atsižvelgiant į jų tinkamumo grupę (I, II, III) I – VI kategorijos geležinkelio keliuose. Taip pat reprofiliuoti bėgiai bus naudojami III ir IV kategorijos geležinkelio keliuose, kuriuose krovinių vežimo intensyvumas 15 – 20 mln. bruto t km / km per metus, taip išvengiant naudotų bėgių keitimo naujais mažesnio krovinių vežimo intensyvumo keliuose. Vadovaujantis kitų šalių atliktais skaičiavimais ir išvadomis nustatyta, kad reprofiliuojant naudotus bėgius jų tarnavimo laikas pailgėja apie 1,5 karto. Siekiant išvengti bėgių defektų atsiradimo ir įvertinus tai, kad pervežus jais apie 300 mln. t bruto krovinių susidaro 0,8 – 1,0 mm sutankinto metalo sluoksnis, reikia atlikti pirmą bėgių galvutės reprofiliavimą, pašalinant sutankinto metalo sluoksnį. Jo metu būtų panaikinti ir paviršiniai bėgio galvutės pažeidimai, kurių gylis iki 1 mm. | lit |
dc.description.abstract | Implementation of new railway track maintenance using the new technologies and modern track materials and track maintenance machines leads to the reduction of track repair and operating costs. One of the key factors that enabling this achievement is longer service life of material resources. One of the most expensive material resources is a permanent way element, rails. Rails should be re-profiled in order to protect the rails, reduce the appearance of defects and extend their service life. The re-profiling of rail heads is a preventative measure, restoring the original profile of the rail and extending its service life. The metal of the rail head running surface, worn-out during operation is removed during the re-profiling. The re-profiled rails could be used, depending on their suitability group (I, II, III), for the tracks of I – VI category. Also, re-profiled rails could be used for category III and IV of the tracks, where freight transport intensity is of 15 – 20 million. gross t km / km per year, thus avoiding the rail replacement by the new ones on the tracks of lower freight traffic intensity. According to calculations and findings made in other countries, it is concluded, that the re-profiling of second-hand rails extends their lifetime by about 1.5 times. In order to avoid the rail defects and considering that the transportation of about 300 million. gross tons of freight results in 0.8 to 1.0 mm thick compacted metal layer, it is necessary to carry out the first rail head re-profiliing to remove the compacted metal layer. Its necessary to remove the rail head surface irregularities in a depth up to 1 mm too. | eng |
dc.format | PDF | |
dc.format.extent | 80 p. | |
dc.format.medium | tekstas / txt | |
dc.language.iso | lit | |
dc.rights | Prieinamas tik institucijos intranete | |
dc.source.uri | https://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:2051889/datastreams/ATTACHMENT_2051897/content | |
dc.source.uri | https://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:2051889/datastreams/MAIN/content | |
dc.title | Geležinkelio bėgių suvirinimo gamyklos modernizavimas | |
dc.title.alternative | Upgrading of the rail welding plant | |
dc.type | Magistro darbas / Master thesis | |
dc.type.pubtype | ETD_MGR - Magistro darbas / Master thesis | |
dc.contributor.institution | Vilniaus Gedimino technikos universitetas | |
dc.subject.researchfield | T 002 - Statybos inžinerija / Construction and engineering | |
dc.subject.lt | Geležinkelis | |
dc.subject.lt | bėgis | |
dc.subject.lt | reprofiliavimas | |
dc.subject.lt | suvirinimas. | |
dc.subject.en | Geležinkelis | |
dc.subject.en | bėgis | |
dc.subject.en | reprofiliavimas | |
dc.subject.en | suvirinimas. | |
dc.publisher.name | Lithuanian Academic Libraries Network (LABT) | |
dc.publisher.city | Kaunas | |
dc.identifier.elaba | 2051889 | |