Show simple item record

dc.contributor.authorMeškelė, Ričardas
dc.date.accessioned2023-09-18T09:04:02Z
dc.date.available2023-09-18T09:04:02Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/109892
dc.description.abstractĮgyvendinant naujas geležinkelio kelio priežiūros technologijas ir naudojant naujas šiuolaikiškas viršaus kelio konstrukcijos medžiagas bei kelio remonto mašinas, sumažėjo kelių remonto ir eksploatacinės išlaidos. Vienas svarbiausių veiksnių, leidusių tai pasiekti – ilgesnis materialinių resursų tarnavimo laikas. Vienas brangiausių materialinių resursų yra viršutinės kelio konstrukcijos elementas – bėgis. Siekiant tausoti bėgius, defektų atsiradimą juose ir prailginant jų tarnavimo laiką, reikia bėgius reprofiliuoti. Bėgių galvutės reprofiliavimas – profilaktinė priemonė, atstatanti bėgio pradinį profilį, prailginant jo tarnavimo laiką. Reprofiliavimo metu nuimamas bėgių galvutės važiavimo paviršiaus metalas, susidėvėjęs bėgių eksploatacijos metu. Reprofiliuoti bėgiai bus naudojami, atsižvelgiant į jų tinkamumo grupę (I, II, III) I – VI kategorijos geležinkelio keliuose. Taip pat reprofiliuoti bėgiai bus naudojami III ir IV kategorijos geležinkelio keliuose, kuriuose krovinių vežimo intensyvumas 15 – 20 mln. bruto t km / km per metus, taip išvengiant naudotų bėgių keitimo naujais mažesnio krovinių vežimo intensyvumo keliuose. Vadovaujantis kitų šalių atliktais skaičiavimais ir išvadomis nustatyta, kad reprofiliuojant naudotus bėgius jų tarnavimo laikas pailgėja apie 1,5 karto. Siekiant išvengti bėgių defektų atsiradimo ir įvertinus tai, kad pervežus jais apie 300 mln. t bruto krovinių susidaro 0,8 – 1,0 mm sutankinto metalo sluoksnis, reikia atlikti pirmą bėgių galvutės reprofiliavimą, pašalinant sutankinto metalo sluoksnį. Jo metu būtų panaikinti ir paviršiniai bėgio galvutės pažeidimai, kurių gylis iki 1 mm.lit
dc.description.abstractImplementation of new railway track maintenance using the new technologies and modern track materials and track maintenance machines leads to the reduction of track repair and operating costs. One of the key factors that enabling this achievement is longer service life of material resources. One of the most expensive material resources is a permanent way element, rails. Rails should be re-profiled in order to protect the rails, reduce the appearance of defects and extend their service life. The re-profiling of rail heads is a preventative measure, restoring the original profile of the rail and extending its service life. The metal of the rail head running surface, worn-out during operation is removed during the re-profiling. The re-profiled rails could be used, depending on their suitability group (I, II, III), for the tracks of I – VI category. Also, re-profiled rails could be used for category III and IV of the tracks, where freight transport intensity is of 15 – 20 million. gross t km / km per year, thus avoiding the rail replacement by the new ones on the tracks of lower freight traffic intensity. According to calculations and findings made in other countries, it is concluded, that the re-profiling of second-hand rails extends their lifetime by about 1.5 times. In order to avoid the rail defects and considering that the transportation of about 300 million. gross tons of freight results in 0.8 to 1.0 mm thick compacted metal layer, it is necessary to carry out the first rail head re-profiliing to remove the compacted metal layer. Its necessary to remove the rail head surface irregularities in a depth up to 1 mm too.eng
dc.formatPDF
dc.format.extent80 p.
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isolit
dc.rightsPrieinamas tik institucijos intranete
dc.source.urihttps://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:2051889/datastreams/ATTACHMENT_2051897/content
dc.source.urihttps://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:2051889/datastreams/MAIN/content
dc.titleGeležinkelio bėgių suvirinimo gamyklos modernizavimas
dc.title.alternativeUpgrading of the rail welding plant
dc.typeMagistro darbas / Master thesis
dc.type.pubtypeETD_MGR - Magistro darbas / Master thesis
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.subject.researchfieldT 002 - Statybos inžinerija / Construction and engineering
dc.subject.ltGeležinkelis
dc.subject.ltbėgis
dc.subject.ltreprofiliavimas
dc.subject.ltsuvirinimas.
dc.subject.enGeležinkelis
dc.subject.enbėgis
dc.subject.enreprofiliavimas
dc.subject.ensuvirinimas.
dc.publisher.nameLithuanian Academic Libraries Network (LABT)
dc.publisher.cityKaunas
dc.identifier.elaba2051889


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record