dc.contributor.author | Švelnia, Virginijus | |
dc.date.accessioned | 2023-09-18T09:04:39Z | |
dc.date.available | 2023-09-18T09:04:39Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/109970 | |
dc.description.abstract | Baigiamajame darbe nagrinėjamos katalizatoriaus efektyvumo nustatymo problemos. Pagrindinis darbo tikslas – sudaryti metodiką, padedančią greitai ir efektyviai nustatyti katalizatoriaus veiksmingumą. Apžvelgti katalizatoriaus darbo, veikimo principai ir jame vykstančios cheminės reakcijos. Taip pat apžvelgiami katalizatoriaus efektyvumo nustatymo būdai. Atliktas eksperimentinis tyrimas, kuris padėjo nustatyti katalizatoriaus darbo efektyvumą pagal išmetamosiose dujose esančių kenksmingų dalelių koncentraciją ir nustatant temperatūrų skirtumą išmatavus jas prieš katalizatorių ir už katalizatoriaus. Tyrimo metu ištirti 4 dyzelinu ir 10 Oto varikliais varomi automobiliai. Nustatytos automobilių atitiktys galiojančioms taršos normoms ir jų katalizatorių veikimo efektyvumas. Gauta, jog automobilio su efektyviai veikiančiu katalizatoriumi įtekančių dujų temperatūra visada bus žemesnė, nei iš katalizatoriaus ištekančių dujų temperatūra. | lit |
dc.description.abstract | The thesis investigates catalyst effectiveness establishment problems. The main goal of the work is to arrange the method to set a catalyst quickly and effectively, to review its work principles and the chemical reactions proceeding in it.The catalyst efficiency defining modes are reviewed as well. The experimental investigation has been carried out which helped to assess the efficacy of a catalyst according to the concentration of the noxious fractions and the temperature differences before and behind the catalyst. There were four diesel and ten Otto engine vehicles tested. There was evaluation set vehicles correspond to applicable contamination level and their catalyst performance efficiencies. Conclusion reveals that the flowing in gas temperature within the vehicle obtaining effectively performing catalyst temperature will always be lower than the ones debouching the catalyst. | eng |
dc.format | PDF | |
dc.format.extent | 66 p. | |
dc.format.medium | tekstas / txt | |
dc.language.iso | lit | |
dc.rights | Neprieinamas | |
dc.source.uri | https://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:2064258/datastreams/MAIN/content | |
dc.title | Katalizinio deginių neutralizatoriaus veikimo galimybių tyrimas | |
dc.title.alternative | Research of possibilities of operation analysis of the catalytic exhaust gas neutraliser | |
dc.type | Magistro darbas / Master thesis | |
dc.type.pubtype | ETD_MGR - Magistro darbas / Master thesis | |
dc.contributor.institution | Vilniaus Gedimino technikos universitetas | |
dc.subject.researchfield | T 003 - Transporto inžinerija / Transport engineering | |
dc.subject.lt | Katalizinis deginių neutralizatorius | |
dc.subject.lt | išmetamosios dujos | |
dc.subject.lt | deginiai | |
dc.subject.lt | vidaus degimo variklis | |
dc.subject.lt | važiavimo ciklas | |
dc.subject.en | Catalytic converter | |
dc.subject.en | exhaust gas | |
dc.subject.en | emission | |
dc.subject.en | internal combustion engine | |
dc.subject.en | driving cycle | |
dc.publisher.name | Lithuanian Academic Libraries Network (LABT) | |
dc.publisher.city | Kaunas | |
dc.identifier.elaba | 2064258 | |