dc.contributor.author | Dobrovolskis, Evaldas | |
dc.date.accessioned | 2023-09-18T09:04:54Z | |
dc.date.available | 2023-09-18T09:04:54Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/110040 | |
dc.description.abstract | Baigiamajame darbe nagrinėjamas streso poveikis eismo dalyviams. Apžvelgtos svarbiausios eismo saugumui įtakos turinčios žmogaus psichofiziologinės savybės ir jų tyrimo metodika. Išnagrinėta mokslinė literatūra ir tyrimai, nagrinėjantys žmogaus reakcijos laikui įtakos turinčius veiksnius. Atliktas reakcijos laiko matavimo tyrimas, sukuriant stresines sąlygas tiriamiesiems. Tyrimas parodė, jog net ir nedideles stresines sąlygas imituojanti aplinka daro įtaką vairuotojų reakcijos laikui į eksponuojamus vaizdo ir garso signalus. Nustatyta, jog vidutiniškai reakcijos laikas stresinėmis sąlygomis yra ilgesnis 25 proc., o klaidų skaičius išaugo 1,2 karto. Sukurtas testas gali būti efektyviai panaudotas profesionalių vairuotojų atrankoms, nustatant kandidatų reakcijos laiko atsparumą stresinėms sąlygoms. | lit |
dc.description.abstract | Thesis examined the impact of stress to road users. Overview of the key road safety impact with human characteristics and psychophysiological methods. Examined the scientific literature and research dealing with human reaction time affecting factors. An analysis of reaction time measurement, creating stressful conditions for analysis. The study showed that even minor stressful conditions and simulation environment affects drivers' reaction time on exposed visual and audio signals. It was found that the average response time is longer stress conditions, 25 percent. And the number of faults increased by 1.2 times. The created test can be effectively used for selection of professional drivers, identifying candidates for the reaction time in stress resistance conditions. | eng |
dc.format | PDF | |
dc.format.extent | 61 p. | |
dc.format.medium | tekstas / txt | |
dc.language.iso | lit | |
dc.rights | Prieinamas tik institucijos intranete | |
dc.source.uri | https://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:2081830/datastreams/ATTACHMENT_2081833/content | |
dc.source.uri | https://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:2081830/datastreams/MAIN/content | |
dc.title | Vairuotojų stresinės būsenos tyrimai | |
dc.title.alternative | Research of drivers in an extreme state | |
dc.type | Magistro darbas / Master thesis | |
dc.type.pubtype | ETD_MGR - Magistro darbas / Master thesis | |
dc.contributor.institution | Vilniaus Gedimino technikos universitetas | |
dc.subject.researchfield | T 003 - Transporto inžinerija / Transport engineering | |
dc.subject.lt | Stresas | |
dc.subject.lt | reakcijos laikas | |
dc.subject.lt | vairuotojo psichofiziologija | |
dc.subject.lt | eismo saugumas | |
dc.subject.en | Stress | |
dc.subject.en | reaction time | |
dc.subject.en | psychophysiology of drivers | |
dc.subject.en | traffic safety | |
dc.publisher.name | Lithuanian Academic Libraries Network (LABT) | |
dc.publisher.city | Kaunas | |
dc.identifier.elaba | 2081830 | |