Rodyti trumpą aprašą

dc.contributor.authorBylaitytė, Rūta
dc.date.accessioned2023-09-18T09:05:14Z
dc.date.available2023-09-18T09:05:14Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/110046
dc.description.abstractSkandinavijos krypties aktualumas vežant krovinius iš Lietuvos per 2008-2010 m.m. itin sparčiai augo - kasmet vidutiniškai fiksuojamas 15 % еksporto srauto didėjimas. Rinkos pataruklumą įrodo jos aukšti ekonominiai rodikliai: bendrai Švedijos, Norvegijos ir Danijos - dvigubai aukštesni nei Lietuvos bei Baltijos šalių bei trečdaliu - nei Vakarų Europos. Infliacija siekia vos 2 %, nedarbo lygis svyruoja 4-6%, BVP augimas 3.4 %, pagal pasaulinį ekonomikos vertinimą minėtos trys Skandinavijos šalys patenka į penkioliktuką. Nepaisant to, šios rinkos įsisavinimo barjerai vis dar jaučiami tiek Lietuvos kelių transporto operatorių, tiek skandinavijos verslininkų. Šio magistro baigiamojo darbo tema - Skandinavijos krypties patrauklumo Lietuvos vežėjams kelių transportu tyrimas. Analizuojama problema - barjerai, trukdantys įėjimą į Skandinavijos rinką. Pirmoje darbo dalyje analizuojami Baileyss (2007), Robbins (2003), Coyle (1992), Eksportuojančiosios Lietuvos bei kitų autorių straipsniai ir apžvalgos, kurios kreipia i pagrindinius įėjimo į šią rinką barjerus: nepakankama informacija apie Lietuvos vežėjus, jų nežinomumas,rinkoje, tiesioginio kontakto prioritetas (parodų, susitikimų pas potencialius klientus metu), aukšti aplinkosauginiai ("draugiški gamtai" reikalavimai). Antrojoje darbo dalyje pasirenkamas mokslinis tyrimas, anketuojant 15 ekspertų pagal numatytus kriterijus. Analizuojama lyginamosios analizės bei rangavimo metodų svarba ir aktualumas, sudaromi anketos klausimai. Trečioje darbo dalyje atliekamas tyrimas, apibendrinami išanalzuoti ir suranguoti ekspertų atsakymai. Indentifikuojama, kad didžiausią svorį įėjimui į rinką turi: : įmonės žinomumas tarptautinėje rinkoje (Ri=2,2), įmonės turimo parko dydis (Ri=2,87), kvalifikuotas personalas (Ri=2.87), EURO standartų(4 ir aukštesni) kartu su traukinių platformomis naudojimas (Ri=2.20). Įėjimo į Skandinavijos rinką palengvinimui siūlomas mokslinis modelis, integruojantsi personalo, marketingo skyriu kartu su vadovybe ir darbuotojais užtikrinti įmonės konkurencigumo didinimą.lit
dc.description.abstractThe relevant of Scandinavia market for carrying goods by road transport from Lithuania past years (2008-2010) was growing progresivly. Annual growth of export to Scandinavia market was fixed 15 % on average. The attractiveness of Scandinavian market identifies its indicators: 2 % of inflation, 4-6% of unemployment, GDP growth of 3.4 %. Sweden, Norway and Denmark have double higher economy than Lithuania and one third higher than West Europe. Despite this, the entrance barriers to the market are still causing issues for Lithuanian road transport operators. The thesis of this master project is Research on Scandinavian targeted direction attractiveness to Lithuanian carriers by road transport. In the first part of this project research articles by Bayless (2007), Robbins (2003), Coyle (1992), Export of Lithuania and others are being analyzed. All the articles direct to main barriers of Scandinavia market input: insufficient information about Lithuanian carriers,not very well-known in international market, lack of direct communication (during the exhibitions, visits), high environmental requirements (environmentally-friendly). In the second part of the project science research is chosen by questionnaire 15 experts.Each of the chosen expert conform required criteria s. The analysis was based on comparative and rankings analysis', identifying the importance and relevance of each criteria's. The questionnaire was made. In the third part of the project all the analysis with data was made. The most important criteria s with the rankings identified: company's reputation in international market (Ri=2.2), company's fleet size (Ri=2.87), qualified staff (Ri=2.87), EURO standarts (4 and higher) together with of trains' platforms usage (Ri=2.20). Scientific input into the Scandinavian market model is proposed to make input easier. The model integrates personnel selection department, marketing department, all the managers as well as to ensure the competitiveness going to Scandinavia market. Implementation is advised organizing through ISO standarts, job descriptions.eng
dc.formatPDF
dc.format.extent110 p.
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isolit
dc.rightsLaisvai prieinamas internete
dc.source.urihttps://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:2081997/datastreams/MAIN/content
dc.titleSkandinavijos krypties patrauklumo Lietuvos vežėjams kelių transportu tyrimas
dc.title.alternativeResearch on Scandinavian targeted direction attractiveness to Lithuanian carriers by road transport
dc.typeMagistro darbas / Master thesis
dc.type.pubtypeETD_MGR - Magistro darbas / Master thesis
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.subject.researchfieldS 003 - Vadyba / Management
dc.subject.ltSkandinavija
dc.subject.ltrinka
dc.subject.ltkelių transportas
dc.subject.ltvežėjai
dc.subject.ltpotencialas
dc.subject.enScandinavia
dc.subject.enmarket
dc.subject.enroad transport
dc.subject.encarriers
dc.subject.enpotential
dc.publisher.nameLithuanian Academic Libraries Network (LABT)
dc.publisher.cityKaunas
dc.identifier.elaba2081997


Šio įrašo failai

Thumbnail

Šis įrašas yra šioje (-se) kolekcijoje (-ose)

Rodyti trumpą aprašą