dc.contributor.author | Kaupys, Martynas | |
dc.date.accessioned | 2023-09-18T09:06:09Z | |
dc.date.available | 2023-09-18T09:06:09Z | |
dc.identifier.uri | https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/110210 | |
dc.description.abstract | Tinkamai automobilio eksploatacijai labai svarbi jo priežiūra ir laiku atliekami, gamintojo reglamentuota techninė priežiūra. Vienintelė procedūra, kuri be išimties yra privaloma kiekvienos techninės priežiūros atlikimo metu – variklinės alyvos keitimas. Šiame baigiamajame magistro darbe yra analizuojamas svarbiausių variklinės alyvos kokybės parametrų – kietųjų dalelių koncentracijos alyvoje – kitimas lengvojo automobilio eksploatacijos pradžioje. Dažnai automobilių gamintojai rekomenduoja pirmąjį variklinės alyvos keitimą atlikti po pirmųjų 2000–3000 kilometrų. Eksperimentinio tyrimo metu surinkti variklinės alyvos mėginiai po pirmųjų 2000–3000 ir 15 000 kilometrų ridos tiriami pasitelkiant spektroskopijos metodus. Lyginama kietųjų dalelių – priedų, dilimo produktų ir teršalų – koncentracija, susidariusi eksploatuojant automobilį iki pirmojo rekomenduojamo alyvos keitimo ir iki pirmosios privalomosios techninės priežiūros. Remiantis tyrimo rezultatais analizuojamas pirmojo – rekomenduojamo – alyvos keitimo pagrįstumas, kietųjų dalelių susidarymo priežastys ir įtaka tolimesnei automobilio eksploatacijai. | lit |
dc.description.abstract | Care and timely performed manufacturer regulate maintenance is essential for proper vehicle exploitation. The only procedure that, without exception, are required for each technical maintenance time – engine oil change. This final master thesis analyzes the most important engine oil quality parameters – particulate concentration changes in the oil at the begining of new passenger car exploitation. There is often a recommendation from car manufacturer for changing the engine oil after the first 2000–3000 km. Experimental investigation of engine oil samples collected after the first 2000–3000 and 15 000 km analyzed using spectroscopic techniques. Comparison particulate – additives, wear products and contaminants – concentration resulting from the operation of the car to the first recommended oil change to the first compulsory maintenance. Based on the research results are analyzed for the first – recommended – oil changes validity and particulate formation causes and influence on the vehicle for further use. | eng |
dc.format | PDF | |
dc.format.extent | 49 p. | |
dc.format.medium | tekstas / txt | |
dc.language.iso | lit | |
dc.rights | Laisvai prieinamas internete | |
dc.source.uri | https://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:22758087/datastreams/ATTACHMENT_22758829/content | |
dc.source.uri | https://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:22758087/datastreams/ATTACHMENT_22758830/content | |
dc.source.uri | https://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:22758087/datastreams/ATTACHMENT_22758831/content | |
dc.source.uri | https://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:22758087/datastreams/MAIN/content | |
dc.title | Naujų automobilių variklinės alyvos kokybės rodiklių eksploatacijos pradžioje analizė | |
dc.title.alternative | Analysis of the quality indicators of the motor oil of new cars at the beginning of exploitation | |
dc.type | Magistro darbas / Master thesis | |
dcterms.references | 0 | |
dc.type.pubtype | ETD_MGR - Magistro darbas / Master thesis | |
dc.contributor.institution | Vilniaus Gedimino technikos universitetas | |
dc.subject.researchfield | T 003 - Transporto inžinerija / Transport engineering | |
dc.subject.lt | Techninė priežiūra | |
dc.subject.lt | variklinė alyva | |
dc.subject.lt | kietųjų dalelių koncentracija | |
dc.subject.lt | eksploatacija | |
dc.subject.lt | spektroskopija | |
dc.subject.en | Technical maintenance | |
dc.subject.en | engine oil | |
dc.subject.en | concentration of particles | |
dc.subject.en | exploitation | |
dc.subject.en | spectroscopy | |
dc.identifier.elaba | 22758087 | |