Show simple item record

dc.contributor.authorLiutkevičius, Darius
dc.date.accessioned2023-09-18T09:06:09Z
dc.date.available2023-09-18T09:06:09Z
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/110211
dc.description.abstractŠiandien egzistuojantys funkciniai oro erdvės blokai (FAB) veikia ne taip efektyviai, kaip galėtų, dėl nuolat kintančių politinių santykių su kaimyninėmis valstybėmis ir skirtingų oro eismo vadybos sistemų naudojimo. Dabartiniai FAB apžvelgus šiandienos iššūkius galėtų būti pakoreguoti. Baigiamajame magistro darbe buvo tirta, kaip kito maršrutai laisvųjų oro kelių oro erdvėje 4 dalių FAB, FAB, dalijančių Europą į 2 dalis ir 1 FAB, kuris apimtų visą Europą. Atlikus skaičiavimus buvo nustatyta, kad maršrutus pakoregavus jiems pritaikius laisvųjų oro kelių koncepciją šiandienos oficialiai įsteigtuose FAB vidutiniškai sutaupoma 0,77 % kelio ir degalų. 4 dalių FAB vidutiniškai sutaupoma 0,94 % kelio ir degalų. FAB, dalijančių Europą į 2 dalis, vidutiniškai sutaupoma 1,35 % kelio ir degalų. FAB, apimančių visa Europą, sutaupoma 1,99 % kelio ir degalų. Daugiausia atstumo ir degalų buvo sutaupyta maršrutams pritaikius laisvuosius oro kelius, jeigu Europos oro erdvė būtų sudaryta tik iš 1 FAB. Kadangi 1 FAB Europos oro erdvė dėl politinių priežasčių yra mažai tikėtina, magistro darbe siūlomas 4 dalių Europos FAB, nes jis sudarytas remiantis oficialiais pasirašytais laisvųjų oro kelių projektais ir šio varianto tyrimų rezultatas yra geresnis nei šiandien egzistuojančiuose FAB.lit
dc.description.abstractToday functional airspace blocks (FAB) work not as effective as it could be due to changing political relationships and diferent air traffic management systems in use. Because of that today‘s existing FAB‘s could be altered. In this masters degree work the analysis was about how planned flight routes change if we altered them using concept of free route airspace in diferent types of European airspace blocks (todays FAB‘s, 4 part FAB‘s, 2 part FAB‘s and 1 part FAB). After calculations the results were that in todays FAB‘s free route airpace routes saved 0,77% of distance and fuel. In 4 part FAB’s routes saved 0,94% distance and fuel. In 2 part FAB’s routes saved 1,35% distance and fuel. In 1 part FAB routes saved 1,99% distance and fuel. Most distance and fuel were saved in 1 part FAB. However 1 part European FAB is highly unlikely due to political relationships so in this master degree work proposed variant is 4 part European FAB’s because they are formed based on existing projects and also because research results of 4 part FAB are beter than todays FAB’s resultseng
dc.formatPDF
dc.format.extent73 p.
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isolit
dc.rightsLaisvai prieinamas internete
dc.source.urihttps://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:22759894/datastreams/MAIN/content
dc.titleOro erdvės blokų formavimo Europos regione eigos tyrimas
dc.title.alternativeAnalysis of airspace formation in European region
dc.typeMagistro darbas / Master thesis
dcterms.references0
dc.type.pubtypeETD_MGR - Magistro darbas / Master thesis
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.subject.researchfieldT 003 - Transporto inžinerija / Transport engineering
dc.subject.ltbendras
dc.subject.ltEuropos
dc.subject.ltdangus
dc.subject.ltfunkciniai
dc.subject.ltblokai
dc.subject.ensingle
dc.subject.enEuropean
dc.subject.ensky
dc.subject.enfunctional
dc.subject.enblocks
dc.identifier.elaba22759894


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record