dc.contributor.author | Girdvainis, Romas | |
dc.date.accessioned | 2023-09-18T09:06:47Z | |
dc.date.available | 2023-09-18T09:06:47Z | |
dc.identifier.uri | https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/110287 | |
dc.description.abstract | Baigiamajame darbe pateikta vienos iš eismo saugumo automobilių keliuose įvertinimo metodikų – vokiečių mokslininko R. Lamo pasiūlytos eismo saugumo kriterijų ir eismo saugumo modulio metodikos – analizė ir tobulinimo galimybės. Įdėja parašyti šį darbą kilo dėl, autoriaus nuomone abejotino požiūrio – R. Lamo pasiūlyto eismo saugumo modulio tikslumas yra pakankamas. Kadangi teorinių ir eksperimentinių tyrimų rezultatai šį požiūrį paneigė, pabandyta nustatyti, kodėl modulis yra nepakankamo tikslumo. Nustatyta, kad riboto modulio tikslumo priežastis yra vadinamas parametras, dėl kurio tam tikrais atvejais gaunamos neteisingos dviejų eismo saugumo kriterijų reikšmės ir taip sutrikdomas eismo saugumo modulis. Analizuojant vingiuotumo matematinę išraišką nustatyta, kad pastaroji yra nepakankamai pagrįsta. Atliktų tyrimų rezultai nesudaro pagrindo teigti, kad eismo saugumo kriterijų ir eismo saugumo modulio metodika yra neteisinga iš esmės. Tad darbe pasiūlyta šią metodiką patobulinti dabar naudojamą vingiuotumą pakeičiant alternatyviuoju, tačiau nekeičiant modulio algoritmų. Papildomo tyrimo rezultatai parodė, kad toks požiūris yra teisingas – eismo saugumo modulio tikslumas reikšmingai padidėja, kai jame naudojamas alternatyvusis vingiuotumas. Darbą sudaro 46 psl. teksto be priedų, 22 iliustracijos, 7 lentelės, 16 literatūros šaltinių ir 3 priedai (A, B, C). | lit |
dc.description.abstract | The final work presents the analysis and developmental possibilities of one of the methods of assessment of traffic safety in car roads – methodology of the traffic safety criteria and traffic safety module offered by the German scientist. It was decided to write this work because, according to the author, of doubtful attitude – the accuracy of the traffic safety module, suggested by R. Lamas, is sufficient. As the results of theoretical and experimental studies denied this attitude, it was attempted to determine why the module is of insufficient accuracy. It was determined that the reason of the limited accuracy of the module is the parameter called the Curvature Change Rate of single curve because of which, in certain cases, incorrect meanings of two traffic safety criteria are received, and thus the module of traffic safety is disturbed. During the analysis of the mathematical expression of the Curvature Change Rate of single curve, it was determined that the latter one is insufficiently grounded. The results of the performed studies do not have any basis to state that the methodology of traffic safety criteria and traffic safety module is basically incorrect. Therefore the work suggests improving this methodology by changing the Curvature Change Rate of single curve with the alternative one, but not changing the algorithms of the module. The results of additional study showed that such attitude is correct – the accuracy of the traffic safety module increases significantly when it uses the alternative Direction's Change Rate of single curve Change Rate of single curve. The work is comprised of 45 pages of the text without appendixes, 22 illustrations, 7 tables, 16 literary sources and 3 appendixes (A, B, C). | eng |
dc.format | PDF | |
dc.format.extent | 43 p. | |
dc.format.medium | tekstas / txt | |
dc.language.iso | lit | |
dc.rights | Laisvai prieinamas internete | |
dc.source.uri | https://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:22916460/datastreams/MAIN/content | |
dc.source.uri | https://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:22916460/datastreams/ATTACHMENT_22917716/content | |
dc.title | Alternatyvus požiūris į eismo saugumo kriterijus dviejų eismo juostų užmiesčio keliuose | |
dc.title.alternative | An alternative approach to the safety criteria for two–lane highways | |
dc.type | Magistro darbas / Master thesis | |
dcterms.references | 0 | |
dc.type.pubtype | ETD_MGR - Magistro darbas / Master thesis | |
dc.contributor.institution | Vilniaus Gedimino technikos universitetas | |
dc.subject.researchfield | T 004 - Aplinkos inžinerija / Environmental engineering | |
dc.subject.lt | Lamas | |
dc.subject.lt | eismo saugumo modulis | |
dc.subject.lt | vingiuotumas | |
dc.subject.en | Lamm | |
dc.subject.en | Safety Module | |
dc.subject.en | Curvature Change Rate | |
dc.identifier.elaba | 22916460 | |