Show simple item record

dc.contributor.authorAkulavičius, Algimantas
dc.date.accessioned2023-09-18T09:07:37Z
dc.date.available2023-09-18T09:07:37Z
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/110411
dc.description.abstractBaigiamajame darbe nagrinėjamos geležinkelio riedmenyse naudojamos techninės saugos priemonės. Išanalizavus mokslines publikacijas bei kitų šalių bei Lietuvos geležinkelių patirtį, nustatyta, kad riedmenų susidūrimai su įvairiomis kliūtimis ant kelio (žmogus, gyvūnas, transporto priemonės) įvyksta kiekvieną dieną. Nagrinėjant pasyviąsias saugos priemones, išskiriamos išorinių saugos pagalvių panaudojimo galimybės: sprendžiami kūnų sąveikos dinaminiai uždaviniai. Nustatomi riedmenų išorinės oro pagalvės vertinimo kriterijai: kliūties po sąveikos greitis, pagreitis ir saugos oro pagalvės slopinimo charakteristikos. Pristatomi susidūrimo su kliūtimis skaitinio modeliavimo – riedmens susidūrimo su kliūtimis imitavimo – etapai. Detaliai nagrinėjamas žmogaus susidūrimo su riedmens oro pagalve dinaminis procesas, abiejų fizikinių kūnų deformacijų bei jų standumo deriniai, smūgio sukeliami pagreičiai ir žmogaus/ gyvūno išsigelbėjimo po smūgio galimybės/ sąlygos. Pabaigoje suformuluojamos išvados. Darbą sudaro: įvadas, 4 skyriai, bendros išvados, literatūros sąrašas ir priedai. Darbo apimtis – 67 p. be teksto priedų, 52 paveikslai, 9 lentelės, 7 bibliografiniai ir 25 interneto šaltiniai.lit
dc.description.abstractThe technical safety measures used on rail vehicle is analyzed in this thesis. After analyzing scientific publications and experience of other countries and Lithuanian Railways, it has been established that rail vehicle collide with various obstacles on the track (man, animal, vehicles) occurs every day. The examination of passive safety measures distinguishes the possibilities of using external safety airbag: the dynamic tasks of interaction of bodies are solved. The criteria for assessing the performance of the external airbag for rail vehicle are set: speed, acceleration and interference characteristics of the airbag. The stages of numerical simulation of collision with obstacles encountered simulation are presented. The dynamic process of human impact on the vehicle's airbag is dealt with in detail, the combinations of deformations of both physical bodies and their stiffness, the impact of acceleration and the potential / condition of human / animal rescue after impact. Finally, conclusions are formulated. Volume of work is 67 pages without appendixes, 52 figures, 9 tables, 7 biobliographical and 25 internet sources.eng
dc.formatPDF
dc.format.extent74 p.
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isolit
dc.rightsPrieinamas tik institucijos intranete
dc.source.urihttps://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:29336229/datastreams/MAIN/content
dc.subjectT 000 - Technologijos mokslai / Technological sciences
dc.subject00 - Klasifikacija netaikoma / Classification does not apply
dc.titleKeleivinių traukos riedmenų techninių saugos priemonių tyrimas
dc.title.alternativeStudy of technical safety means passenger rail vehicle
dc.typeMagistro darbas / Master thesis
dcterms.references0
dc.type.pubtypeETD_MGR - Magistro darbas / Master thesis
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.subject.ltriedmenų susidūrimai su kliūtimis
dc.subject.lttechninės saugos priemonės
dc.subject.ltišorinė saugos pagalvė
dc.subject.ltsusidūrimo skaitinis modeliavimas
dc.subject.ltANSYS programinis paketas.
dc.subject.entrains collisions with obstacles
dc.subject.entechnical safety measures
dc.subject.enexternal airbag
dc.subject.ennumerical simulation of the collision
dc.subject.enANSYS software package
dc.identifier.elaba29336229


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record