dc.contributor.author | Vaitkevičiūtė, Aistė | |
dc.date.accessioned | 2023-09-18T09:08:11Z | |
dc.date.available | 2023-09-18T09:08:11Z | |
dc.identifier.uri | https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/110475 | |
dc.description.abstract | Darbe nagrinėjami pastovaus skerspjūvio portaliniai rėmai su stormena bei jos poveikis bendrai rėmo elgsenai. Tiriamas rėmas sudarytas iš greitai pagaminamų ir surenkamų standartinių HEB ir IPE tipo skerspjūvio elementų. Tai efektyvi ir dažnai naudojama didelių tarpatramių plieninių konstrukcinių sistema, kurios efektyvumą lemia kolonos ir sijos mazgo stormena. Tačiau rėmo stormenos poveikis bendrai rėmo elgsenai, praktinės vartosenos ir projektavimo klausimai nėra plačiai išnagrinėti. Tiriamąjį darbą sudaro trys skyriai. Pirmajame skyriuje aptariama nagrinėjamo objekto samprata, rėmo sistemos geometrijos sąlygos, literatūros apžvalga bei rėmo elementų projektavimo pagrindai pagal Euronormas. Antrajame skyriuje pateikiama rėmo visuminė bei antrosios eilės efektų poveikio analizė, sijos su stormena skerspjūvio laikomosios galios išnaudojimo skaičiavimai bei rezultatų palyginimas su skaitinio metodo. Trečiajame aprašomas skaitinio metodo bandinių modeliavimas \"Sofistik\" programa, atliekama bendra rėmo elgsenos analizė, esant skirtingoms stormenos geometrinėms sąlygoms bei optimalių stormenos geometrinių sąlygų nustatymas. Darbo apimtis – 90 p. teksto be priedų, 72 paveikslai, 23 lentelės, 16 bibliografiniai šaltiniai. | lit |
dc.description.abstract | The thesis reviews the orthogonal portal frames with the haunched eaves connections and the haunch effect on the behaviuor of frame. In research portal frames are designed from the standart HEB and IPE cross-section elements. These frames are one of the most efficient long span steel constructions due to the haunch, which is made to establish a higher structural efficiency of frame, resulting in a rigid connection. However, the haunch‘s influence on frame, practical use and design issues are not extensively investigated. The work consists of three chapters. The first chapter discuss about research object, effective geometry of the frame constructural system and design of the frame elements according Eurocode 3. The second chapter deals with the effects of the deformed frame geometry, first and second order analysis, verification of the haunched beam cross-section resistance and comparison of the results of the analytical and numerical methods. The last chapter presents haunched portal frame analysis of the finite element method using \"Sofistik\" program. The final thesis consists of 90 pages, 72 pictures, 23 tables, 16 bibliographycal entries. | eng |
dc.format | PDF | |
dc.format.extent | 90 p. | |
dc.format.medium | tekstas / txt | |
dc.language.iso | lit | |
dc.rights | Neprieinamas | |
dc.source.uri | https://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:29501903/datastreams/MAIN/content | |
dc.title | Pastovaus skerspjūvio portalinio rėmo kolonos ir sijos mazgo stormenos poveikio rėmo elgsenai nustatymas | |
dc.title.alternative | Analysis of the eaves haunch effect on the behaviour of orthogonal portal frame | |
dc.type | Magistro darbas / Master thesis | |
dcterms.references | 0 | |
dc.type.pubtype | ETD_MGR - Magistro darbas / Master thesis | |
dc.contributor.institution | Vilniaus Gedimino technikos universitetas | |
dc.subject.researchfield | T 002 - Statybos inžinerija / Construction and engineering | |
dc.subject.studydirection | E05 - Statybos inžinerija / Civil engineering | |
dc.subject.lt | pastovaus skerspjūvio portalinis rėmas | |
dc.subject.lt | stormena, ekvivalentinis skerspjūvis | |
dc.subject.lt | skerspjūvio laikomoji galia | |
dc.subject.lt | skersinis sukamasis klupumas | |
dc.subject.en | orthogonal portal frame | |
dc.subject.en | haunch | |
dc.subject.en | equivalent cross-section | |
dc.subject.en | resistance of the cross section | |
dc.subject.en | lateral-torsional buckling resistance | |
dc.identifier.elaba | 29501903 | |