Show simple item record

dc.contributor.authorStankevičius, Tomas
dc.date.accessioned2023-09-18T09:08:49Z
dc.date.available2023-09-18T09:08:49Z
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/110553
dc.description.abstractBaigiamajame magistro darbe nagrinėjama vandens įpurškimo įtaka kibirkštinio uždegimo variklio, varomo alternatyviais degalais, efektyviesiems ir ekologiniams rodikliams. Siekiant apžvelgti kitų mokslininkų tyrimus, susijusius su baigiamojo darbo tematika, išanalizuoti alternatyvūs degalai – suslėgtų gamtinių dujų su vandenilio priedu mišiniai, jų privalumai ir trūkumai. Apžvelgti kitų mokslininkų tyrimai susiję su vandens įpurškimo sistema, jos pritaikymo galimybėmis, privalumais bei trūkumais. Atlikti teoriniai ir eksperimentiniai bandymai, naudojant suslėgtų gamtinių dujų su vandenilio priedu mišinius kartu su vandens įpurškimu. Eksperimentų rezultatai parodo, kad tyrimuose naudota sistema leidžia labai efektyviai pagerinti variklio ekologinius rezultatus, ypač sumažinant azoto oksidų emisiją. Taip pat tyrimais nustatyta, kad efektyvieji variklio rodikliai beveik nepablogėja, o tam tikrais atvejais variklio bendras efektyvumas išauga. Rezultatų skirtumas tarp teorinio ir eksperimentinio bandymo neviršija 7 %. Darbą sudaro 2 dalys: įvadas, literatūros apžvalgai, tyrimai, išvados, literatūros sąrašas. Darbo apimtis – 63 p. teksto be priedų, 41 iliustr., 10 lent., 38 bibliografiniai šaltiniai. Atskirai pridedami darbo priedai.lit
dc.description.abstractMaster Thesis describes the effect of water injection for effective and ecological parameters of the spark ignition engine powered with alternative fuels. In order to examine researches related to the work topic, analysis for the compressed natural gas with hydrogen additive was carried out. Advantages and disadvantages of the water injection system for internal combustion engine parameters were analyzed as well. Theoretical and experimental researches were performed by using combination of compressed natural gas and hydrogen blends with water injection. Experimental research shows that this combination helps to improve ecological parameters, especially reduce nitrogen oxide emission. Effective engine parameters tend to stay almost the same or even gets improved. The difference between theoretical and experimental results is not higher than 7 %. Structure: introduction, literature review, research, conclusions, references. Thesis consist of 63 p. text without appendixes, 41 pictures, 10 tables, 38 bibliographical entries. Appendixes included.eng
dc.formatPDF
dc.format.extent73 p.
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isolit
dc.rightsPrieinamas tik institucijos intranete
dc.source.urihttps://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:38765583/datastreams/MAIN/content
dc.titleVandens įpurškimo įtaka dujiniais degalais varomo kibirkštinio uždegimo variklio efektyviesiems ir ekologiniams rodikliams
dc.title.alternativeThe effect of water injection system on the engine performance and ecological parameters of the gas powered spark ignition engine
dc.typeMagistro darbas / Master thesis
dcterms.references0
dc.type.pubtypeETD_MGR - Magistro darbas / Master thesis
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.subject.researchfieldT 003 - Transporto inžinerija / Transport engineering
dc.subject.studydirectionE12 - Transporto inžinerija / Transport engineering
dc.subject.ltalternatyvūs degalai
dc.subject.ltvandens įpurškimas
dc.subject.ltgamtinės dujos
dc.subject.ltvandenilis
dc.subject.ltemisija.
dc.subject.enlternative fuels
dc.subject.enwater injection
dc.subject.ennatural gas
dc.subject.enhydrogen
dc.subject.enemission.
dc.identifier.elaba38765583


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record