dc.contributor.author | Grinaveckis, Justas | |
dc.date.accessioned | 2023-09-18T09:09:40Z | |
dc.date.available | 2023-09-18T09:09:40Z | |
dc.identifier.uri | https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/110689 | |
dc.description.abstract | Elektroninis sportas pastaraisiais metais tapo rimtu tradicinių sporto šakų konkurentu, surenkančiu milijonus dalyvių ir žiūrovų. Kompiuteriniai žaidimai generuoja didžiulius kiekius duomenų, kurių panaudojimas analizuoti įvairius aspektus, nors ir traukia vis didesnį susidomėjimą, tačiau išlieka gana mažas. Šiame darbe buvo atlikta žaidėjų išlikimo analizė, naudojant duomenis iš „Battle Royale“ žanro kompiuterinio žaidimo, kurio pagrindinis tikslas yra kuo ilgiau išlikti žaidime. Išlikimo analizei atlikti buvo pristatyti ir išbandyti keturi dažniausiai tyrimuose naudojami modeliai – Cox‘o proporcingų rizikingumų, pagreitinto įvykio laiko, atsitiktinių išlikimo miškų bei neuroninių tinklų. Gerumui nustatyti naudoti atitikimo ir Brierio statistiniai įvertinimai bei prognozuojamųjų ir realiųjų įvykių vidutinė absoliutinė paklaida. Taip pat pateiktos įvertinimų kitimo laikui bėgant kreivės. Remiantis gautais rezultatais buvo nustatyta, jog tiksliausias iš pasirinktųjų buvo neuroninių tinklų modelis. Itin tikslūs rezultatai buvo gauti ir taikant Cox‘o regresijos modelį. Naudojant tiksliausią modelį buvo sudaryta žaidėjų prognozuojamų rizikų histograma, kurią, suskirsčius į skirtingo rizikingumo grupes, pagal šias grupes sudarytas išlikimo tikimybių kreivių grafikas. Taip pat sudarytas svarbiausių žaidėjo atributų sąrašas, kuris rodo, jog įvairiais būdais nukeliautas atstumas bei su komandiniu žaidimu ir padarytos žalos kiekiu susiję veiksmai yra svarbiausi atributai, norint padidinti išlikimo laiką. Remiantis atributais pristatytos išlikimo kreivės, kurios nurodo žaidėjo išlikimo kreivės kitimą keičiant kiekvieną iš atributų. Darbą sudaro: įvadas, 4 pagrindiniai skyriai, rezultatai ir išvados, literatūros sąrašas. Darbo apimtis – 62 puslapiai teksto be priedų, 28 iliustracijos, 8 lentelės, 56 bibliografiniai šaltiniai. Atskirai pridedami darbo priedai. | lit |
dc.description.abstract | Esports, which has millions of players and spectators worldwide, became serious competitor to traditional sports in recent years. Video games generate huge amounts of data and while usage by researchers of it rises, it is still relatively low. In this paper, survival analysis of players using data from video game of genre Battle Royale was introduced. For survival analysis, four state-of-the-art models were used – Cox proportional hazards, accelerated failure time, random survival forests and neural networks. To measure goodness of model, concordance index, Brier score and average absolute error between actual and predicted number of occurrences, were introduced as well as time series curves for mentioned scores. Final results concluded that the most accurate model for given dataset of players in this paper was neural networks. Also, particularly good outcome was shown by Cox proportional hazards model. After selecting the most accurate model, three different risk groups were formed of estimated risk distribution of players and by using those groups, graph of survival curves were created for average of players in that group. Furthermore, created list of most important attributes for survivability showed that various types of traveled distance, playing in squad, causing more damage or being restored in-game attributes positively increases probability to survive longer in this video game. Lastly, survival curves for those attributes were presented to show effect on survival probability when varying selected attribute. Structure of paper: Introduction, four main chapters, results and conclusions, references. Thesis consist of: 62 p. of text without appendixes, 28 pictures, 8 tables, 56 bibliographical entries. Appendixes included separately. | eng |
dc.format | PDF | |
dc.format.extent | 78 p. | |
dc.format.medium | tekstas / txt | |
dc.language.iso | lit | |
dc.rights | Laisvai prieinamas internete | |
dc.source.uri | https://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:61532463/datastreams/MAIN/content | |
dc.title | Kompiuterinio „Battle Royale“ žanro žaidimo veikėjų išlikimo analizė | |
dc.title.alternative | Survival Analysis of Players in Video Game of Genre Battle Royale | |
dc.type | Magistro darbas / Master thesis | |
dcterms.references | 0 | |
dc.type.pubtype | ETD_MGR - Magistro darbas / Master thesis | |
dc.contributor.institution | Vilniaus Gedimino technikos universitetas | |
dc.subject.researchfield | T 007 - Informatikos inžinerija / Informatics engineering | |
dc.subject.studydirection | B04 - Informatikos inžinerija / Informatics engineering | |
dc.subject.lt | Elektroninis sportas | |
dc.subject.lt | išlikimo analizė | |
dc.subject.lt | mašininis mokymasis | |
dc.subject.lt | Cox‘o regresija | |
dc.subject.en | Esports | |
dc.subject.en | survival analysis | |
dc.subject.en | machine learning | |
dc.subject.en | Cox regression | |
dc.identifier.elaba | 61532463 | |