Show simple item record

dc.contributor.authorMisiūnaitė, Rasa
dc.date.accessioned2023-09-18T09:10:30Z
dc.date.available2023-09-18T09:10:30Z
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/110817
dc.description.abstractAs recognized by the scientist and agreed by the business professionals, knowledge is an essential resource, ensuring an organisation’s sustainable competitive advantage. However, knowledge differs from human and financial resources, energy, or fossil fuel. It is an intangible, dynamic, and boundaryless resource (Nonaka and Konno, 1998). The question is, does this fundamental difference give a right to use knowledge carelessly or, even worse – waste it? The author identifies the problem: organisations lack practical and systemised tools for effective knowledge transfer, they do not track the amount of knowledge at different knowledge management stages, so there is no control over the absorption of knowledge, although the acquisition of new knowledge requires time, financial and human resources. This context puts organisations in a blind spot regarding the essential organisational resource and prevents sustainable knowledge usage, which is an even more significant challenge for organisations implementing international activities. Due to the potentially more expressed knowledge management processes and knowledge-related challenges, the paper is based on the knowledge-intensive business services (KIBS) sector. The work’s main aim is to create a conceptual model of knowledge transfer for the development of international activities in KIBS. The model’s goal is to improve organizations’ absorption of knowledge and suggest knowledge measurement and tracking activities. The six-stage model works as multi-level guidance and embodies the insights from a global context, state- and organisational-level. It is based on a complex research methodology, including scientific literature analysis, macrotrend analysis, industry experts’ questionnaire, and a multi-criteria decision-making method TOPSIS. The work contributes to knowledge management theory and creates practical value for knowledge-intensive business services professionals. The thesis consists of 77 p. text without appendixes, 12 figures, 12 tables, 76 bibliographical entries.eng
dc.description.abstractMokslininkai ir verslo profesionalai pripažįsta žinias kaip vieną esminių organizacijų išteklių, užtikrinančių tvarų konkurencinį pranašumą. Tačiau žinios skiriasi nuo žmogiškųjų ar finansinių išteklių, energijos ar iškastinio kuro. Žinios yra neapčiuopiamas, neturintis aiškių ribų ir dinamiškas išteklius (Nonaka ir Konno, 1998). Kyla klausimas ar toks fundamentalus skirtumas suteikia teisę žinias naudoti neatsakingai, ar dar blogiau – švaistyti? Autorė identifikuoja problemą, jog organizacijoms vis dar stinga praktinių įrankių, padedančių efektyviai perduoti žinias. Organizacijos nestebi žinių kiekio skirtinguose žinių vadybos etapuose, todėl nekontroliuojamas žinių įsisavinimas, net ir žinant, kad naujos žinios reikalauja laiko, finansinių ir žmogiškųjų išteklių. Toks kontekstas žinių vadybos procesus traukia į akląją zoną ir užkerta kelią tvariam žinių naudojimui, kuris ypač svarbus tarptautinę veiklą vykdančioms organizacijoms. Šiame darbe nagrinėjamas žinioms imlus verslo paslaugų sektorius, kuris pasirinktas dėl galimai ryškiau išreikštų žinių vadybos procesų ir su žiniomis susijusių iššūkių. Pagrindinis darbo tikslas – sukurti konceptualų žinių perdavimo modelį plėtojant tarptautinę veiklą žinioms imlių verslo paslaugų sektoriuje. Modelio tikslas – pagerinti žinių įsisavinimą organizacijoje ir pasiūlyti priemones jų matavimui. Šešių etapų modelis veikia kaip daugiapakopės gairės ir jungia tarptautinio, nacionalinio bei organizacinio lygmens įžvalgas. Modelis sukurtas remiantis kompleksiška tyrimo metodika, apimančia mokslinės literatūros analizę, tendencijų analizę, sektoriaus ekspertų klausimyną, daugiakriterį sprendimų priėmimo metodą TOPSIS. Šis darbas prisideda prie žinių vadybos teorijos ir kuria praktinę vertę žinioms imlių verslo paslaugų sektoriaus profesionalams. Darbo apimtis – 77 puslapiai teksto be priedų, 12 iliustracijų, 12 lentelių, 76 bibliografiniai šaltiniai. Atskirai pridedami darbo priedai.lit
dc.formatPDF
dc.format.extent73 p.
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isoeng
dc.rightsLaisvai prieinamas internete
dc.source.urihttps://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:80470078/datastreams/MAIN/content
dc.source.urihttps://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:80470078/datastreams/ATTACHMENT_80471295/content
dc.subjectN900 - Verslas ir vadyba / Business and administrative studies
dc.titleModel of Knowledge Transfer for the Development of International Activities in Knowledge-Intensive Business Service Sector
dc.title.alternativeŽinių perdavimo modelis plėtojant tarptautinę veiklą žinioms imlių verslo paslaugų sektoriuje Autorius Rasa Misiūnaitė
dc.typeMagistro darbas / Master thesis
dcterms.references0
dc.type.pubtypeETD_MGR - Magistro darbas / Master thesis
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.subject.researchfieldS 003 - Vadyba / Management
dc.subject.ltŽinių perdavimas
dc.subject.ltžinių įsisavinimas
dc.subject.ltžinioms imlios verslo paslaugos
dc.subject.ltžinių perdavimo modelis
dc.subject.lttvarus žinių naudojimas
dc.subject.enKnowledge transfer
dc.subject.enknowledge absorption
dc.subject.enknowledge-intensive business services
dc.subject.enknowledge transfer model, sustainable use of knowledge
dc.identifier.elaba80470078


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record