Show simple item record

dc.contributor.authorDidaitis, Inmars
dc.date.accessioned2023-09-18T09:11:13Z
dc.date.available2023-09-18T09:11:13Z
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/110929
dc.description.abstractBaigiamojo darbo tikslas – ištirti geležinkelių traukos energetinį efektyvumą ir pasiūlyti priemones efektyvumui padidinti. Užduotis atlikta prieš tai apžvelgus literatūros šaltinius ir tiriamuosius darbus šioje srityje. Energijos sąnaudų mažinimo priemonės palygintos tarpusavyje. Nustatyta, jog eismo planavimo optimizavimas gali duoti žymių rezultatų su mažomis investicijomis per sąlyginai trumpą laikotarpį. Nuspręsta tirti manevrinius geležinkelio darbus, nes dauguma šios srities tiriamųjų darbų tiria magistralinių traukinių energetinį efektyvumą. Kaip priemonė energetiniam efektyvumui didinti sukurta optimizavimo programa. Šiai užduočiai spręsti sukurti matematinis sąstato modelis ir du optimizacijos algoritmai. Atliktas matematinio modelio validavimas. Pademonstruotas taikymo pavyzdys su sukurta užduotimi, gauti rezultatai aptarti. Struktūra: įžanga; šios srities tiriamųjų darbų apžvalga; matematinio modelio ir optimizacijos algoritmų aprašymas, taikymo pavyzdys ir gautų rezultatų aptarimas; išvados ir tyrimo tęstinumo aprašymas. Darbo apimtis – 52 p. teksto be priedų, 19 iliustracijų, 6 lentelės, 19 bibliografinių šaltinių, 2 priedai.lit
dc.description.abstractAim of the thesis is to perform analysis of railway traction energy efficiency and suggest methods to increase efficiency. The task was performed after research conducted in the field was reviewed. Approaches of energy saving and energy efficiency improvements were compared. It was concluded that optimisation of operational planning of railway traffic can yield fast and significant improvements of efficiency with low investments in a relatively short period of time. Choice was made to focus on shunting operations since most of current research is focusing on mainline railway transportation. As a method of efficiency improvement the optimisation program was developed. Mathematical model of train and two dedicated optimisation algorithms were developed for the task. Validation of mathematical model was performed. Application of the program was shown on developed problem and results were discussed. Structure: introduction; review of research in the field; detailed description of mathematical model and optimisation algorithms; demonstration of application and discussion of obtained results; conclusions and discussion about continuity of research. Volume – 52 pages of text without appendixes, 19 illustrations, 6 tables, 19 bibliographic sources, 2 appendixes.eng
dc.formatPDF
dc.format.extent57 p.
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isolit
dc.rightsLaisvai prieinamas internete
dc.source.urihttps://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:8677361/datastreams/MAIN/content
dc.subjectTD03 - Transporto sistemų ir eismo modeliavimas, optimizavimas, sauga ir valdymas / Transport systems and traffic modeling, optimization, safety and management
dc.titleGeležinkleio riedmenų traukos energetinio efektyvumo tyrimas
dc.title.alternativeInvestigation of rail vehicle traction energy efficiency
dc.typeMagistro darbas / Master thesis
dcterms.references0
dc.type.pubtypeETD_MGR - Magistro darbas / Master thesis
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.subject.researchfieldT 003 - Transporto inžinerija / Transport engineering
dc.subject.ltenergijos sąnaudos
dc.subject.ltgeležinkelių trauka
dc.subject.ltsąstato išilginė dinamika
dc.subject.ltgeležinkelių energetinis efektyvumas
dc.subject.ltgeležinkelių eismo tvarkaraščių optimizavimas
dc.subject.enenergy consumption
dc.subject.enrailway traction
dc.subject.enlongitudinal dynamics of train
dc.subject.enrailway energy efficiency
dc.subject.enoptimisation of railway traffic scheduling
dc.identifier.elaba8677361


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record