dc.contributor.author | Raudonius, Aidas | |
dc.date.accessioned | 2023-09-18T09:11:52Z | |
dc.date.available | 2023-09-18T09:11:52Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/111021 | |
dc.description.abstract | Baigiamajame magistro darbe nagrinėjama vandens įpurškimo įtaka kibirkštinio uždegimo varikliui su pripūtimu, varomo gamtinių dujų - vandenilio mišiniais, energetiniams ir ekologiniams rodikliams. Atlikta mokslinių darbų, susijusių su baigiamojo darbo tematika, analizė. Apžvelgti kitų mokslininkų tyrimai susiję su suslėgtomis gamtinėmis dujomis ir vandenilio priedais. Išanalizuoti mišinių privalumai ir trūkumai. Įvertinami tyrimai susiję su vandens įpurškimo technologija, jos pritaikymo galimybėmis, privalumais ir trūkumais. Atlikti eksperimentiniai bandymai, naudojant suslėgtų gamtinių dujų ir vandenilio mišinius kartu su vandens įpurškimu. Eksperimentų rezultatai parodo, kad tyrimuose naudota vandens įpurškimo sistema pagerina ekologinius rodiklius, ypač sumažinat azoto oksidų emisiją. Taip pat tyrimais nustatyta, kad energetiniai variklio rodikliai pagerėja, kai naudojami mišiniai, kuriuose yra didesnė dalis vandenilio priedo. Darbą sudaro 5 dalys: įvadas, literatūros apžvalga, tyrimai, išvados, literatūros sąrašas Darbo apimtis - 61 p. teksto be priedų, 47 iliustr., 8 lent., 29 bibliografiniai šaltiniai. | lit |
dc.description.abstract | Master Thesis describes the influence to energy and ecological indicators of water injection on a turbocharged spark-ignition engine, driven by natural gas and hydrogen mixtures, . An analysis of scientific works related to the topic of the final work has been performed. Research by other scientists related to compressed natural gas and hydrogen additives has been reviewed. Advantages and disadvantages of mixtures are analyzed. Research related to water injection technology, its application possibilities, advantages and disadvantages are evaluated. Experimental tests were performed using mixtures of compressed natural gas and hydrogen together with water injection. The results of the experiments show that the water injection system used in the studies improves the environmental performance, especially by reducing nitrogen oxide emissions. Studies have also shown that engine energy performance is improved when mixtures with a higher proportion of hydrogen additive are used. Structure: introduction, literature review, research, conclusions, references Thesis consists of: 61 p. text without appendixes, 47 pictures, 8 tables, 29 bibliographical entries. | eng |
dc.format | PDF | |
dc.format.extent | 61 p. | |
dc.format.medium | tekstas / txt | |
dc.language.iso | lit | |
dc.rights | Laisvai prieinamas internete | |
dc.source.uri | https://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:95814034/datastreams/MAIN/content | |
dc.subject | 00 - Klasifikacija netaikoma / Classification does not apply | |
dc.title | Pripučiamo KU variklio, veikiančio gamtinių dujų ir vandenilio mišiniais su vandens įpurškimu, energetinių ir ekologinių rodiklių tyrimas | |
dc.title.alternative | Investigation of performance and emissions of a hydrogen enriched natural gas turbocharged spark ignition engine with water injection technique | |
dc.type | Magistro darbas / Master thesis | |
dcterms.references | 0 | |
dc.type.pubtype | ETD_MGR - Magistro darbas / Master thesis | |
dc.contributor.institution | Vilniaus Gedimino technikos universitetas | |
dc.subject.studydirection | E12 - Transporto inžinerija / Transport engineering | |
dc.subject.lt | alternatyvūs degalai | |
dc.subject.lt | vandenilis | |
dc.subject.lt | vandens įpurškimas | |
dc.subject.lt | gamtinės dujos | |
dc.subject.lt | kibirkštinio uždegimo variklis | |
dc.subject.en | alternative fuels | |
dc.subject.en | hydrogen | |
dc.subject.en | water injection | |
dc.subject.en | natural gas | |
dc.subject.en | spark ignition engine | |
dc.identifier.elaba | 95814034 | |