Rodyti trumpą aprašą

dc.contributor.authorGedvilaitė-Kordušienė, Margarita
dc.date.accessioned2023-09-18T16:11:15Z
dc.date.available2023-09-18T16:11:15Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.issn0235-7186
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/112201
dc.description.abstractBased on social representations theory, the paper focuses on the communication of attitudes towards childless women in politics in one of the Internet news sites. One article case was selected, and a qualitative content analysis of comments (365) was conducted. The article and the content of comments were on childless women in politics. The predominant hegemonic social representation is most commonly reflected via an argument that childless women lack practical experience; therefore, they could not represent the interests of families with children. The chosen method allows expressing more radical and aggressive attitudes towards childless women roles. The polemic social representation opposes hegemonic attitudes through the arguments breaking the interlink between female procreation role and their role in the public sphere, also through the critique of double standards. Finally, emancipatory social representation undertakes the neutral position, emphasizing the freedom of choice. Thematic anchoring is the most common communicative mechanism in all three types of social representations.eng
dc.description.abstractRemiantis socialinės reprezentacijos teorija, straipsnyje analizuojama požiūrio į bevaikių moterų vaidmenį politikoje komunikacija interneto komentaruose. Atlikta atrinkto straipsnio bevaikių moterų dalyvavimo politikoje tema komentarų (365) kokybinė turinio analizė. Tyrimo rezultatai parodė, kad dominuoja hegemoninė socialinė reprezentacija, kuri dažniausiai grindžiama stereotipu, kad vaikų nesusilaukusios moterys neturi praktinės patirties, todėl negali atstovauti šeimų su vaikais interesams. Pasirinktas metodas leido atskleisti radikalesnes ir agresyvias nuostatas dėl bevaikių moterų vaidmenų. Poleminė socialinė reprezentacija oponuoja hegemoninei, laužant sąsajas tarp moterų prokreacijos ir dalyvavimo visuomenėje vaidmenų. Emancipacinė reprezentacija išreikšta neutralia pozicija, akcentuojant pasirinkimo teisę, tačiau neoponuojant hegemoninei pozicijai. Dažniausiai naudojamas komunikacinis mechanizmas – tematinis įtvirtinimas, pasireiškiantis visuose reprezentacijos tipuose.lit
dc.formatPDF
dc.format.extentp. 303-311
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isoeng
dc.relation.isreferencedbySocial Sciences Citation Index (Web of Science)
dc.relation.isreferencedbyArts & Humanities Citation Index (Web of Science)
dc.relation.isreferencedbyScopus
dc.relation.isreferencedbyIPSA
dc.relation.isreferencedbyCEEOL – Central and Eastern European Online Library
dc.relation.isreferencedbySociological Abstracts
dc.rightsLaisvai prieinamas internete
dc.source.urihttps://www.lmaleidykla.lt/ojs/index.php/filosofija-sociologija
dc.source.urihttps://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:115766844/datastreams/MAIN/content
dc.titleCommunication of attitudes towards childless women in politics: A content analysis of Lithuanian news site comments
dc.title.alternativeNuostatų į bevaikių moterų dalyvavumą politikoje komunikacija: Lietuvos naujienų portalų komentarų turinio analizė
dc.typeStraipsnis Web of Science DB / Article in Web of Science DB
dcterms.references18
dc.type.pubtypeS1 - Straipsnis Web of Science DB / Web of Science DB article
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas Lietuvos socialinių mokslų centras
dc.contributor.facultyKūrybinių industrijų fakultetas / Faculty of Creative Industries
dc.subject.researchfieldS 008 - Komunikacija ir informacija / Communication and information
dc.subject.researchfieldS 005 - Sociologija / Sociology
dc.subject.researchfieldH 001 - Filosofija / Philosophy
dc.subject.vgtuprioritizedfieldsEV05 - Kūrybinės industrijos skaitmeninės visuomenės plėtrai / Creative industries for digital society development
dc.subject.ltspecializationsL103 - Įtrauki ir kūrybinga visuomenė / Inclusive and creative society
dc.subject.ltkomunikacija
dc.subject.ltmedijos
dc.subject.ltpožiūriai į bevaikystę
dc.subject.ltbevaikės moterys politikoje
dc.subject.ltstereotipai
dc.subject.ltsocialinės reprezentacijos teorija
dc.subject.ltturinio analizė
dc.subject.encommunication
dc.subject.enmedia
dc.subject.enattitudes towards childlessness
dc.subject.enchildless women in politics
dc.subject.enstereotypes
dc.subject.ensocial representations theory
dc.subject.encontent analysis
dcterms.sourcetitleFilosofija. Sociologija
dc.description.issueNr. 2
dc.description.volumet. 33
dc.publisher.nameLietuvos mokslų akademija
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.elaba115766844


Šio įrašo failai

Thumbnail

Šis įrašas yra šioje (-se) kolekcijoje (-ose)

Rodyti trumpą aprašą