Rodyti trumpą aprašą

dc.contributor.authorKačerauskas, Tomas
dc.contributor.authorZavadskas, Edmundas Kazimieras
dc.date.accessioned2023-09-18T16:12:09Z
dc.date.available2023-09-18T16:12:09Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn0235-7186
dc.identifier.other(BIS)VGT02-000030744
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/112311
dc.description.abstractThe paper deals with the issue of creative ecology in academic environment. The theses have been developed as follows. 1. Certain environmental disorder is a way towards better order, the agents of which are the individuals. 2. Socrates, Plato, Aristotle, Epicurus, and Seneca have influenced certain academic environment developed for ages. 3. We can speak about the niches of academic ecology since science should be developed in respect of life to be created and vice versa an important factor of life is scientific truth to be reached even if it is a utopian one. 4. Human fears and aspirations could be treated as the engines of science that is oriented beyond them. 5. The creative niches change the cultural environment that is as much sustainable as changeable. 6. Creativity in education means rich enough environment for mutual communication between the students and the teachers who learn from each other. 7. The result of scientific specialization is not only the loss of the united academic body at a university but also the stratification of academic society in general. 8. The creative activity is possible not thanks to the specialization of the sciences but despite it. 9. We can speak neither about academic ecology nor about academic virtues without having any continuum of the academic relief.eng
dc.description.abstractStraipsnyje nagrinėjamas kūrybinės ekologijos akademinėje aplinkoje klausimas. Plėtojamos šios tezės: 1. Tam tikra aplinkos netvarka yra kelias link geresnės tvarkos, kurios agentai – individai. 2. Sokratas, Platonas, Aristotelis, Epikūras, Seneka padarė įtaką tam tikrai akademinei aplinkai, kuri plėtojosi tūkstantmečius. 3. Galima kalbėti apie akademinės ekologijos nišas tiek, kiek mokslas plėtotinas atsižvelgiant į sukurtiną gyvenimą, ir atvirkščiai – svarbus gyvenimo veiksnys yra pasiektina mokslinė tiesa, net jei ji – utopinė. 4. Žmogaus baimės ir siekiai gali būti traktuojami kaip mokslo veiksniai. 5. Kūrybinės nišos keičia kultūrinę aplinką, kuri yra tiek tvari, kiek kintanti. 6. Kūrybingumas ugdant reiškia pakankamai turtingą aplinką abipusei komunikacijai tarp studentų ir mokytojų, kurie mokosi vieni iš kitų. 7. Mokslo specializacijos išdava yra ne tik vieningo akademinio kūno universitete praradimas, bet ir akademinės visuomenės susisluoksniavimas. 8. Kūrybinė veikla galima ne dėl mokslų specializacijos, bet nepaisant jos. 9. Negalima kalbėti nei apie akademinę ekologiją, nei apie akademinę dorybę neturint vientiso akademinio reljefo.lit
dc.format.extentp. 239-248
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isoeng
dc.relation.isreferencedbySocial Sciences Citation Index (Web of Science)
dc.relation.isreferencedbyCEEOL – Central and Eastern European Online Library
dc.source.urihttp://mokslozurnalai.lmaleidykla.lt/publ/0235-7186/2015/3/239%E2%80%93248.pdf
dc.subjectVE05 - Socioekonominių sistemų universalaus tvarumo tyrimai / Universal sustainability research
dc.titleCreative ecology in academic environment
dc.typeStraipsnis Web of Science DB / Article in Web of Science DB
dcterms.references41
dc.type.pubtypeS1 - Straipsnis Web of Science DB / Web of Science DB article
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyKūrybinių industrijų fakultetas / Faculty of Creative Industries
dc.contributor.facultyStatybos fakultetas / Faculty of Civil Engineering
dc.subject.researchfieldS 005 - Sociologija / Sociology
dc.subject.researchfieldS 006 - Psichologija / Psychology
dc.subject.ltspecializationsL103 - Įtrauki ir kūrybinga visuomenė / Inclusive and creative society
dc.subject.ltAkademinė ekologija
dc.subject.ltAkademinė aplinka
dc.subject.ltKūrybinė ekologija
dc.subject.ltMokslinė specializacija
dc.subject.ltUniversitetų istorija
dc.subject.ltFilosofinė žiūra
dc.subject.enAcademic ecology
dc.subject.enAcademic environment
dc.subject.enCreative ecology
dc.subject.enScientific specialization
dc.subject.enHistory of universities
dc.subject.enPhilosophical approach
dcterms.sourcetitleFilosofija. Sociologija
dc.description.issueNr. 3
dc.description.volumeT. 26
dc.publisher.nameLietuvos mokslų akademijos leidykla
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.doi000360782000009
dc.identifier.elaba11592408


Šio įrašo failai

FailaiDydisFormatasPeržiūra

Su šiuo įrašu susijusių failų nėra.

Šis įrašas yra šioje (-se) kolekcijoje (-ose)

Rodyti trumpą aprašą