dc.contributor.author | Tamošiūnas, Tadas | |
dc.date.accessioned | 2023-09-18T16:13:14Z | |
dc.date.available | 2023-09-18T16:13:14Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.issn | 2029-2341 | |
dc.identifier.uri | https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/112437 | |
dc.description.abstract | Šiame straipsnyje aprašyti dažniausiai transporto keliuose pasitaikančių sankasų šlaitų stabilumo skaičiavimai ir jų rezultatai, taikant modifikuotą Bishop metodą. Skaičiavimais nustatyti mažiausi galimi skirtingų šlaitų statumo ir sankasos efektyvieji vidinės trinties kampai įvertinant skirtingus sankasos (pylimo) pagrindus, sankasos grunto tūrinius svorius, transporto sukeliamas apkrovas ir apkrovų pridėjimo vietas (pečius). Analizuojant gautus skaičiavimo rezultatus, nustatyta, kad siekiant užtikrinti šlaito stabilumą šlaitui esant 1:2 (26,57°) statumo, skaičiuotinis sankasos grunto efektyvusis vidinės trinties kampas turėtų būti φʹd ≥ 28,5°, o šlaitui esant 1:1,75 (29,74°) statumo – φʹd ≥ 29,8°. Kai šlaitas yra 2:3 (33,69°) statumo, šlaito stabilumo užtikrinti nepavyksta. | lit |
dc.description.abstract | This paper describes the stability calculations of the most common road embankments slopes and their results using the modified Bishop method. By searching for the smallest possible effective angle of internal friction of the different slope steepness embankments, the possible different bases of the embankment, the weight of the embankment soil, the load caused by transport and the location of load application (shoulder) were evaluated. Analyzing the obtained calculation results, it was determined that at a slope of 1:2 (26.57°) steepness, to ensure slope stability, the calculated effective internal friction angle of the embankment soil should be φʹd ≥ 28.5°, and at a slope of 1:1.75 (29.74°) steepness – φʹd ≥ 29.8°. When the slope is 2:3 (33.69°) steepness, the stability of the slope cannot be guaranteed. | eng |
dc.format | PDF | |
dc.format.extent | p. 1-5 | |
dc.format.medium | tekstas / txt | |
dc.language.iso | lit | |
dc.relation.isreferencedby | ProQuest Central | |
dc.relation.isreferencedby | TOC Premier | |
dc.relation.isreferencedby | Gale's Academic OneFile | |
dc.rights | Laisvai prieinamas internete | |
dc.source.uri | https://journals.vilniustech.lt/index.php/MLA/article/view/15191/10944 | |
dc.source.uri | https://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:116557858/datastreams/MAIN/content | |
dc.title | Grunto sankasos šlaito statumo ir stabilumo analizė | |
dc.title.alternative | Analysis of embankment slope steepness and stability | |
dc.type | Straipsnis kitoje DB / Article in other DB | |
dcterms.accessRights | Šis straipsnis yra atvirosios prieigos straipsnis, turintis Kūrybinių bendrijų (Creative Commons) licenciją (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/) kuri leidžia neribotą straipsnio ar jo dalių panaudą su privaloma sąlyga nurodyti autorių ir pirminį šaltinį. | |
dcterms.license | Creative Commons – Attribution – 4.0 International | |
dcterms.references | 17 | |
dc.type.pubtype | S3 - Straipsnis kitoje DB / Article in other DB | |
dc.contributor.institution | Vilniaus Gedimino technikos universitetas | |
dc.contributor.faculty | Statybos fakultetas / Faculty of Civil Engineering | |
dc.subject.researchfield | T 002 - Statybos inžinerija / Construction and engineering | |
dc.subject.vgtuprioritizedfields | SD0202 - Aplinką tausojančios statybinės medžiagos ir technologijos / Low emissions building materials and technologies | |
dc.subject.ltspecializations | L104 - Nauji gamybos procesai, medžiagos ir technologijos / New production processes, materials and technologies | |
dc.subject.lt | šlaito stabilumas | |
dc.subject.lt | šlaito statumas | |
dc.subject.lt | grunto sankasa | |
dc.subject.lt | automobilių keliai | |
dc.subject.lt | transporto apkrovos | |
dc.subject.lt | modifikuotas Bishop metodas | |
dc.subject.lt | vidinės trinties kampas | |
dc.subject.en | slope stability | |
dc.subject.en | slope steepness | |
dc.subject.en | soil embankment | |
dc.subject.en | roads | |
dc.subject.en | transport loads | |
dc.subject.en | modified Bishop method | |
dc.subject.en | angle of internal friction | |
dcterms.sourcetitle | Mokslas – Lietuvos ateitis. Statybos inžinerija = Science – Future of Lithuania. Civil engineering | |
dc.description.volume | vol. 14 | |
dc.publisher.name | Vilniaus Gedimino technikos universitetas | |
dc.publisher.city | Vilnius | |
dc.identifier.doi | 10.3846/mla.2022.15191 | |
dc.identifier.elaba | 116557858 | |