Show simple item record

dc.contributor.authorZakarka, Mindaugas
dc.date.accessioned2023-09-18T16:13:20Z
dc.date.available2023-09-18T16:13:20Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.issn2029-2341
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/112449
dc.description.abstractStraipsnyje yra apžvelgiamos kelio konstrukcijai tenkančios automobilių apkrovos ir apskaičiuoti vertikalūs ir horizontalūs įtempiai, atsirandantys grunto sankasose. Šie skaičiavimai leidžia prognozuoti nuo automobilių apkrovų atsirandančių papildomų įtempių sklidimo gylį bei intensyvumą. Skaičiavimai atlikti pagal keturis Lietuvoje galiojančius norminius dokumentus, kurie apibrėžia kelio konstrukcijai tenkančias apkrovas. Gauti rezultatai parodė, kad didžiausią įtaką įtempių intensyvumui ir sklidimo atstumui turi plotas, į kurį išskirstyta apkrova. Nustatyta, kad didžiausias horizontalus įtempis, tenkantis grunto sankasai, yra ne didesnis nei 70 kPa, o didžiausias įtempių sklidimo atstumas neviršija 0,9 m. Rezultatus galima pritaikyti atliekant statinius grunto bandymus su triašio slėgio aparatu, kada norima atkurti horizontalius sankasoje vyraujančius įtempius. Rekomenduojama šoninį slėgį parinkti nuo 20 kPa iki 70 kPa. Su šiuo šoniniu slėgiu nustatytos grunto mechaninės savybės būtų reprezentatyvios, taikant gautus bandymų rezultatus sankasų projektavimo srityje.lit
dc.description.abstractThis article represents traffic loads on the road structure distribution and evaluation of the vertical and horizontal stresses formation in the soil embankment. This evaluation allows to predict the depth and intensity of the propagation of additional stresses resulting from traffic loads. The calculations were performed in accordance with four normative documents applied in Lithuania, which define the loads on the road structure. The obtained results showed that the area to which the load is distributed has the greatest influence on the intensity of stresses and the distance of propagation. The maximum horizontal stress in the embankment was found to be no more than 70 kPa and the maximum stress propagation depth did not exceed 0.9 m. The results can be applied to a triaxial test apparatus to restore horizontal stresses in the embankment. It is recommended to select a lateral pressure from 20 kPa to 70 kPa for tests provided with triaxial test device. The mechanical properties of the soil determined with triaxial test device and recommended lateral pressure would be representative of the test results obtained in the field of embankment.eng
dc.formatPDF
dc.format.extentp. 1-7
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isolit
dc.relation.isreferencedbyDOAJ
dc.relation.isreferencedbyDimensions
dc.relation.isreferencedbyProQuest Central
dc.relation.isreferencedbyTOC Premier
dc.relation.isreferencedbyGale's Academic OneFile
dc.rightsLaisvai prieinamas internete
dc.source.urihttps://journals.vgtu.lt/index.php/MLA/article/view/15179/10950
dc.source.urihttps://doi.org/10.3846/mla.2022.15179
dc.source.urihttps://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:117591239/datastreams/MAIN/content
dc.titleGrunto sankasos, veikiamos automobilių kelių apkrovomis, įtempių analizė
dc.title.alternativeAnalysis of the traffic load–induced stresses of embankment
dc.typeStraipsnis kitoje DB / Article in other DB
dcterms.accessRightsŠis straipsnis yra atvirosios prieigos straipsnis, turintis Kūrybinių bendrijų (Creative Commons) licenciją (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/) kuri leidžia neribotą straipsnio ar jo dalių panaudą su privaloma sąlyga nurodyti autorių ir pirminį šaltinį.
dcterms.licenseCreative Commons – Attribution – 4.0 International
dcterms.references12
dc.type.pubtypeS3 - Straipsnis kitoje DB / Article in other DB
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyStatybos fakultetas / Faculty of Civil Engineering
dc.subject.researchfieldT 002 - Statybos inžinerija / Construction and engineering
dc.subject.studydirectionE05 - Statybos inžinerija / Civil engineering
dc.subject.vgtuprioritizedfieldsSD0202 - Aplinką tausojančios statybinės medžiagos ir technologijos / Low emissions building materials and technologies
dc.subject.ltspecializationsL104 - Nauji gamybos procesai, medžiagos ir technologijos / New production processes, materials and technologies
dc.subject.ltįtempių analizė
dc.subject.ltapkrovų parinkimas
dc.subject.ltgrunto sankasa
dc.subject.ltautomobilių keliai
dc.subject.ltvertikalūs įtempiai
dc.subject.lthorizontalūs įtempiai
dc.subject.enstresses determination
dc.subject.enstresses analysis
dc.subject.ensoil embankment
dc.subject.enroads
dc.subject.envertical stresses
dc.subject.enhorizontal stresses
dcterms.sourcetitleMokslas – Lietuvos ateitis. Statybos inžinerija = Science – Future of Lithuania. Civil engineering
dc.description.volumevol. 14
dc.publisher.nameVilnius Gediminas Technical University
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.doi10.3846/mla.2022.15179
dc.identifier.elaba117591239


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record