dc.contributor.author | Zakarka, Mindaugas | |
dc.date.accessioned | 2023-09-18T16:13:20Z | |
dc.date.available | 2023-09-18T16:13:20Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.issn | 2029-2341 | |
dc.identifier.uri | https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/112449 | |
dc.description.abstract | Straipsnyje yra apžvelgiamos kelio konstrukcijai tenkančios automobilių apkrovos ir apskaičiuoti vertikalūs ir horizontalūs įtempiai, atsirandantys grunto sankasose. Šie skaičiavimai leidžia prognozuoti nuo automobilių apkrovų atsirandančių papildomų įtempių sklidimo gylį bei intensyvumą. Skaičiavimai atlikti pagal keturis Lietuvoje galiojančius norminius dokumentus, kurie apibrėžia kelio konstrukcijai tenkančias apkrovas. Gauti rezultatai parodė, kad didžiausią įtaką įtempių intensyvumui ir sklidimo atstumui turi plotas, į kurį išskirstyta apkrova. Nustatyta, kad didžiausias horizontalus įtempis, tenkantis grunto sankasai, yra ne didesnis nei 70 kPa, o didžiausias įtempių sklidimo atstumas neviršija 0,9 m. Rezultatus galima pritaikyti atliekant statinius grunto bandymus su triašio slėgio aparatu, kada norima atkurti horizontalius sankasoje vyraujančius įtempius. Rekomenduojama šoninį slėgį parinkti nuo 20 kPa iki 70 kPa. Su šiuo šoniniu slėgiu nustatytos grunto mechaninės savybės būtų reprezentatyvios, taikant gautus bandymų rezultatus sankasų projektavimo srityje. | lit |
dc.description.abstract | This article represents traffic loads on the road structure distribution and evaluation of the vertical and horizontal stresses formation in the soil embankment. This evaluation allows to predict the depth and intensity of the propagation of additional stresses resulting from traffic loads. The calculations were performed in accordance with four normative documents applied in Lithuania, which define the loads on the road structure. The obtained results showed that the area to which the load is distributed has the greatest influence on the intensity of stresses and the distance of propagation. The maximum horizontal stress in the embankment was found to be no more than 70 kPa and the maximum stress propagation depth did not exceed 0.9 m. The results can be applied to a triaxial test apparatus to restore horizontal stresses in the embankment. It is recommended to select a lateral pressure from 20 kPa to 70 kPa for tests provided with triaxial test device. The mechanical properties of the soil determined with triaxial test device and recommended lateral pressure would be representative of the test results obtained in the field of embankment. | eng |
dc.format | PDF | |
dc.format.extent | p. 1-7 | |
dc.format.medium | tekstas / txt | |
dc.language.iso | lit | |
dc.relation.isreferencedby | DOAJ | |
dc.relation.isreferencedby | Dimensions | |
dc.relation.isreferencedby | ProQuest Central | |
dc.relation.isreferencedby | TOC Premier | |
dc.relation.isreferencedby | Gale's Academic OneFile | |
dc.rights | Laisvai prieinamas internete | |
dc.source.uri | https://journals.vgtu.lt/index.php/MLA/article/view/15179/10950 | |
dc.source.uri | https://doi.org/10.3846/mla.2022.15179 | |
dc.source.uri | https://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:117591239/datastreams/MAIN/content | |
dc.title | Grunto sankasos, veikiamos automobilių kelių apkrovomis, įtempių analizė | |
dc.title.alternative | Analysis of the traffic load–induced stresses of embankment | |
dc.type | Straipsnis kitoje DB / Article in other DB | |
dcterms.accessRights | Šis straipsnis yra atvirosios prieigos straipsnis, turintis Kūrybinių bendrijų (Creative Commons) licenciją (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/)
kuri leidžia neribotą straipsnio ar jo dalių panaudą su privaloma sąlyga nurodyti autorių ir pirminį šaltinį. | |
dcterms.license | Creative Commons – Attribution – 4.0 International | |
dcterms.references | 12 | |
dc.type.pubtype | S3 - Straipsnis kitoje DB / Article in other DB | |
dc.contributor.institution | Vilniaus Gedimino technikos universitetas | |
dc.contributor.faculty | Statybos fakultetas / Faculty of Civil Engineering | |
dc.subject.researchfield | T 002 - Statybos inžinerija / Construction and engineering | |
dc.subject.studydirection | E05 - Statybos inžinerija / Civil engineering | |
dc.subject.vgtuprioritizedfields | SD0202 - Aplinką tausojančios statybinės medžiagos ir technologijos / Low emissions building materials and technologies | |
dc.subject.ltspecializations | L104 - Nauji gamybos procesai, medžiagos ir technologijos / New production processes, materials and technologies | |
dc.subject.lt | įtempių analizė | |
dc.subject.lt | apkrovų parinkimas | |
dc.subject.lt | grunto sankasa | |
dc.subject.lt | automobilių keliai | |
dc.subject.lt | vertikalūs įtempiai | |
dc.subject.lt | horizontalūs įtempiai | |
dc.subject.en | stresses determination | |
dc.subject.en | stresses analysis | |
dc.subject.en | soil embankment | |
dc.subject.en | roads | |
dc.subject.en | vertical stresses | |
dc.subject.en | horizontal stresses | |
dcterms.sourcetitle | Mokslas – Lietuvos ateitis. Statybos inžinerija = Science – Future of Lithuania. Civil engineering | |
dc.description.volume | vol. 14 | |
dc.publisher.name | Vilnius Gediminas Technical University | |
dc.publisher.city | Vilnius | |
dc.identifier.doi | 10.3846/mla.2022.15179 | |
dc.identifier.elaba | 117591239 | |