Rodyti trumpą aprašą

dc.contributor.authorStundžiaitė, Indrė
dc.contributor.authorDavidavičienė, Vida
dc.date.accessioned2023-09-18T16:13:43Z
dc.date.available2023-09-18T16:13:43Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.issn2029-2341
dc.identifier.other(crossref_id)135141819
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/112486
dc.description.abstractPapildytosios realybės (PR) technologija (angl. Augmented reality) kiekvienais metais stiprina savo pozicijas mūsų kasdieniame gyvenime. Pagrindinis papildytosios realybės technologijos tikslas yra skaitmenizuoti mus supantį pasaulį pridedant papildomos informacijos, kuri būtų aktuali bei patraukli tam tikro sektoriaus vartotojui. Programėlių parduotuvės prideda vis daugiau linksmų ir naudingų PR programų, o didelės įmonės ir startuoliai pateikia naujų idėjų, kaip efektyviai pritaikyti papildytosios realybės technologiją verslo procesuose. Švietimas yra viena iš sričių, kur PR technologijos taikymui skiriamas vis didesnis dėmesys ir finansavimas. Taip pat numatoma, jog šios technologijos skverbimasis į švietimą tik didės ir PR švietimo pramonė plėsis. Šio straipsnio tikslas yra išanalizuoti PR technologijos poveikį ugdymo proceso dalyviams bei suformuoti taikymo modelį Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklose. Straipsnyje nagrinėjamos papildytosios realybės technologijos taikymo galimybės švietimo sektoriuje išskiriant pagrindinių mokyklų lygmenį. Taip pat analizuojamas ir vertinamas poveikis ugdymo procesui bei jo dalyviams, nagrinėjami taikymo trūkumai bei priežastiniai ryšiai. Darbe taikomi ir tarpusavyje derinami keli tyrimo metodai – mokslinės literatūros analizė derinama su kabinetiniais tyrimais, siekiant išsiaiškinti jau taikytus PR modelius skirtinguose švietimo sektoriaus lygmenyse, ir anketinės apklausos tyrimo metodas, siekiant įvertinti PR technologijos taikymo situaciją Lietuvos pagrindinių mokyklų lygmenyje. Rezultatai atskleidė, jog Lietuvoje vis dar vangiai taikoma papildytosios realybės technologija ugdymo procese dažniausiai dėl žmogiškųjų bei finansinių išteklių. Straipsnyje pateikiama analizė gali būti naudinga švietimo įstaigoms, norinčioms diegti išmaniąsias technologijas sėkmingam ir inovatyviam mokymo procesui įgyvendinti.lit
dc.description.abstractAugmented reality technology (AR) is strengthening its position in our daily lives every year. The main goal of augmented reality technology is to digitize the world around us by adding additional information that is relevant and attractive to the consumer in a particular sector. Gadget stores are adding more and more fun and useful PR programs, while big companies and startups are coming up with new ideas on how to effectively apply augmented reality technology to business processes. Education is one of the areas where the application of PR technology is receiving increasing attention and funding. It is also anticipated that the penetration of this technology into education will only increase and the PR education industry will expand. The aim of this article is to analyze the impact of PR technology on the participants of the educational process and to form an application model in Lithuanian general education schools. The article examines the possibilities of applying augmented reality technology in the education sector, distinguishing the level of basic schools. The impact on the educational process and its participants is also analyzed and evaluated. Several research methods are used and combined in the work – the analysis of scientific literature is combined with classroom research to find out the already applied PR models at different levels of the education sector and the questionnaire survey method to assess the situation of PR technology use in Lithuanian basic schools. The results revealed that augmented reality technology is still poorly applied in Lithuania in the educational process, mostly due to human and financial resources. The analysis presented in the article can be useful for educational institutions wishing to implement smart technologies, which are also designed for an innovative teaching process.eng
dc.formatPDF
dc.format.extentp. 1-7
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isolit
dc.relation.isreferencedbyDOAJ
dc.relation.isreferencedbyDimensions
dc.relation.isreferencedbyProQuest Central
dc.relation.isreferencedbyGale's Academic OneFile
dc.relation.isreferencedbyTOC Premier
dc.source.urihttps://journals.vilniustech.lt/index.php/MLA/article/view/16097/11045
dc.titlePapildytosios realybės technologijos taikymo švietimo procese modeliavimas
dc.title.alternativeModeling the application of augmented reality technology in the education process
dc.typeStraipsnis kitoje DB / Article in other DB
dcterms.accessRightsŠis straipsnis yra atvirosios prieigos straipsnis, turintis Kūrybinių bendrijų (Creative Commons) licenciją (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/), kuri leidžia neribotą straipsnio ar jo dalių panaudą su privaloma sąlyga nurodyti autorių ir pirminį šaltinį.
dcterms.licenseCreative Commons – Attribution – 4.0 International
dcterms.references27
dc.type.pubtypeS3 - Straipsnis kitoje DB / Article in other DB
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyVerslo vadybos fakultetas / Faculty of Business Management
dc.subject.researchfieldS 003 - Vadyba / Management
dc.subject.researchfieldS 008 - Komunikacija ir informacija / Communication and information
dc.subject.researchfieldS 004 - Ekonomika / Economics
dc.subject.vgtuprioritizedfieldsEV04 - Komunikacijos valdymas įtraukioje ir kūrybingoje visuomenėje / Communication management in inclusive and creative society
dc.subject.ltspecializationsL103 - Įtrauki ir kūrybinga visuomenė / Inclusive and creative society
dc.subject.ltpapildytoji realybė
dc.subject.ltvirtuali realybė
dc.subject.ltšvietimas
dc.subject.ltišmaniosios technologijos
dc.subject.ltpapildytosios realybės taikymas
dc.subject.ltišmanusis mokymas
dc.subject.ltinovacijos
dc.subject.enugmented reality
dc.subject.envirtual reality
dc.subject.eneducation
dc.subject.ensmart technologies
dc.subject.enaugmented reality application
dc.subject.ensmart training
dc.subject.eninnovation
dcterms.sourcetitleMokslas – Lietuvos ateitis. Ekonomika ir vadyba = Science – Future of Lithuania. Economics and management
dc.description.volumevol. 14
dc.publisher.nameVilnius Gediminas Technical University
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.doi135141819
dc.identifier.doi10.3846/mla.2022.16097
dc.identifier.elaba125289072


Šio įrašo failai

FailaiDydisFormatasPeržiūra

Su šiuo įrašu susijusių failų nėra.

Šis įrašas yra šioje (-se) kolekcijoje (-ose)

Rodyti trumpą aprašą