Show simple item record

dc.contributor.authorMatulis, Audrius
dc.contributor.authorRimkus, Alfredas
dc.date.accessioned2023-09-18T16:16:47Z
dc.date.available2023-09-18T16:16:47Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.issn2029-400X
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/112619
dc.description.abstractLiteratūros apžvalgoje nagrinėti eksperimentiniai ir teoriniai tyrimai tobulinant vidaus degimo variklių tarpinį oro aušinimą parodo teigiamą variklio rodiklių pokytį. Eksperimentinių tyrimų metu slėginio uždegimo variklio oro tiekimo sistemoje sumontuotas tarpinis oro aušintuvas, aušinamas skysčiu. Tyrimo metu reguliuojamas tarpinio oro aušintuvo aušinimo intensyvumas keičiant aušinimo skysčio (vandens) tekėjimo per aušintuvą debitą. Matuojama į tarpinį oro aušintuvą įtekančio ir ištekančio skysčio temperatūra bei oro patenkančio iš turbinos į tarpinį oro aušintuvą ir iš tarpinio oro aušintuvo į variklį temperatūra. Išmatuotos variklio degalų ir oro sąnaudos, slėgis cilindre per darbo ciklą. Siekiant at likti išsamesnę degimo proceso analizę ir paaiškinti variklio energetinių bei emisijos rodiklių pokyčius keičiant tarpinio oro aušintuvo aušinimo intensyvumą, AVL BOOST programa sukurtas tiriamojo variklio skaitinis modelis. Naudojant eksperimentinio tyrimo rezultatus paprograme AVL BURN atlikta degimo proceso skaitinė analizė ir nustatyti degimo rodiklių pokyčiai keičiant oro aušinimo intensyvumą varikliui vekiant be išmetamųjų dujų recirkuliacijos (angl. EGR – Exhaust Gas Recirculation) ir įjungus EGR.lit
dc.description.abstractThe experimental and theoretical stud ies on the improvement of intercooling of internal combustion engines, analyzed in the literature review, show a positive change in engine performance. During the experimental tests, a liquid-cooled intercooler was installed in the air supply system of the compression ignition engine. During the test, the cooling intensity of the air cooler is regulated by changing the flow rate of the coolant (water) through the cooler. The temper ature of the liquid entering and leaving the intercooler and the temperature of the air entering the intercooler from the turbine and from the intercooler to the engine shall be measured. Engine fuel and air consumption as well as pressure in the cylinder over the operating cy cle is measured. In order to perform a more detailed analysis of the combustion process and to explain the changes in engine energy and emission parameters by changing the cooling intensity of the intercooler, a numerical model of the investigated engine was devel oped by the AVL BOOST program. Using the results of the experimental study, the numerical analysis of the combustion process was performed in the subpro gram AVL BURN and the changes of combustion pa rameters were determined by changing the air cooling intensity with the engine running without exhaust gas recirculation (EGR) and switching on the EGR.eng
dc.format.extentp. 25-31
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isolit
dc.relation.isreferencedbyIndex Copernicus
dc.source.urihttps://vtdko.lt/images/VTDK/Karjeros_centras/Tech_ir_menas/Technologijos_ir_menas_2021_12.pdf
dc.titleVariklio degimo proceso analizė keičiant tarpinio oro aušinimo intensyvumą
dc.title.alternativeAnalysis of the engine combustion process by changing the air cooling intensity
dc.typeStraipsnis kitoje DB / Article in other DB
dcterms.references12
dc.type.pubtypeS3 - Straipsnis kitoje DB / Article in other DB
dc.contributor.institutionVilniaus technologijų ir dizaino kolegija
dc.contributor.institutionVilniaus technologijų ir dizaino kolegija Vilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyAplinkos inžinerijos fakultetas / Faculty of Environmental Engineering
dc.contributor.facultyTransporto inžinerijos fakultetas / Faculty of Transport Engineering
dc.subject.researchfieldT 003 - Transporto inžinerija / Transport engineering
dc.subject.studydirectionE12 - Transporto inžinerija / Transport engineering
dc.subject.ltslėginio uždegimo variklis
dc.subject.lttarpinis oro aušintuvas
dc.subject.ltdegimo procesas
dc.subject.ltšilumos išsiskyrimas
dc.subject.encompression ignition engine
dc.subject.enintercooler
dc.subject.encombustion process
dc.subject.enheat release
dcterms.sourcetitleTechnologijos ir menas : tyrimai ir aktualijos = Technology and art : research and topicalities
dc.description.issue[Nr.] 12
dc.publisher.nameVilniaus technologijų ir dizaino kolegija
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.elaba117408317


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record