Show simple item record

dc.contributor.authorVipartas, Tadas
dc.contributor.authorRimkus, Alfredas
dc.contributor.authorStravinskas, Saulius
dc.contributor.authorKaikaris, Petras
dc.contributor.authorPitrėnas, Aurelijus
dc.date.accessioned2023-09-18T16:16:58Z
dc.date.available2023-09-18T16:16:58Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.issn2029-9303
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/112693
dc.description.abstractAutomobilių išmetamųjų teršalų pokyčio vertinimui įprastai naudojami stendinių bandymų ir Realaus Vairavimo Emisijos (angl. Real Driving Emissions – RDE) tyrimų metodai. Šaltojo variklio paleidimo metu pastebimas ženklus hibridinių ir įprastinių automobilių vidutinis azoto oksidų (NOx), angliavandenilių (HC), anglies monoksido (CO) ir kietųjų dalelių skaičius (KD) skirtumas. Hibridinės transporto priemonės (angl. hybrid electric vehicle – HEV) su Atkinsono ciklo vidaus degimo varikliais (VDV) įprastai naudoja kintamą vožtuvų fazių valdymo (angl. Variable Valve Timing – VVT) sistemą, kurios pagalba degalų sąnaudos sumažinamos iki 30 %. VDV šiluminį efektyvumą galima padidinti net iki 40 %, tačiau būtina sumažinti šilumos nuostolius per aušinimo sistemą ir išvengti detonacinio degimo. Elektros variklio režimu transporto priemonė veikia esant labai mažoms apkrovoms, traukos jėgą sukuria tik elektros variklis (EV), o VDV yra išjungtas, kad būtų išvengta neefektyvių režimų. Hibridinėse transporto priemonėse išmetamų teršalų emisija priklauso nuo baterijų įkrovimo lygio. Esant pilnai įkrautoms baterijoms degalų sąnaudos, CO ir NOx emisijos sumažėja, o joms išsikraunant ženkliai padidėja. Analizė rodo, kad šalto variklio paleidimo CO2 emisijos nustatytos Naujojo Europos Vairavimo Ciklo (angl. New European Driving Cycle – NEDC) bandymuose ir Pasaulinėje suderintoje Lengvųjų automobilių Bandymų Procedūroje (angl. Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure – WLTP) skiriasi iki 30 %, o degalų energijos poreikis važiavimui net iki 53 %.lit
dc.description.abstractChassis dynamometer test and Real Driving Emission (RDE) methods are commonly used to evaluate the change in car emissions. During the cold start event, the average number of nitrogen oxides (NOx), hydrocarbons (HC), carbon monoxide (CO) and particulate matter (PN) in hybrid and conventional vehicles is kindly different. Hybrid vehicles with Atkinson cycle engines typically use a Variable Valve Timing (VVT) control system that reduces fuel consumption up to 30%. The thermal efficiency of the engine can be increased up to 40%, but it is necessary to reduce heat loss through the cooling system and avoid engine knocking. The electric vehicle (EV) mode operates at low loads, the traction is generated only by the electric motor and the internal combustion engine (ICE) is off to avoid an inefficient area. Emissions from hybrid vehicles depend on the battery charge level. When batteries are fully charged, fuel consumption, CO and NOx emissions are reduced, while increases significantly when discharged. The analysis shows that CO2 emissions during cold start in the New European Driving Cycle (NEDC) and the Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP) differs up to 30% and the energy required for traction - up to 50%.eng
dc.format.extentp. 57-62
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isolit
dc.relation.isreferencedbyIndex Copernicus
dc.source.urihttps://www.ktk.lt/uploads/0929ddd5-d947-43bb-9763-507b8c36fae1/2021-02.pdf
dc.titleHibridinių automobilių ekologinių ir energetinių rodiklių pokyčio analizė, taikant skirtingus tyrimo metodus
dc.title.alternativeAnalysis of changes in ecological and ernergetic indicators of hybrid vehicles using different testing methods
dc.typeStraipsnis kitoje DB / Article in other DB
dcterms.references17
dc.type.pubtypeS3 - Straipsnis kitoje DB / Article in other DB
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas Vilniaus technologijų ir dizaino kolegija
dc.contributor.institutionVilniaus technologijų ir dizaino kolegija
dc.contributor.facultyTransporto inžinerijos fakultetas / Faculty of Transport Engineering
dc.contributor.facultyAplinkos inžinerijos fakultetas / Faculty of Environmental Engineering
dc.subject.researchfieldT 003 - Transporto inžinerija / Transport engineering
dc.subject.vgtuprioritizedfieldsTD0202 - Aplinką tausojantis transportas / Environment-friendly transport
dc.subject.ltspecializationsL102 - Energetika ir tvari aplinka / Energy and a sustainable environment
dc.subject.lthibridiniai automobiliai
dc.subject.ltemisijos
dc.subject.ltCO2
dc.subject.ltAtkinsono ciklas
dc.subject.ltNEDC
dc.subject.ltWLTP
dc.subject.enhybrid vehicles
dc.subject.enemissions
dc.subject.enCO2
dc.subject.enAtkinson cycle
dc.subject.enNEDC
dc.subject.enWLTP
dcterms.sourcetitleInžinerinės ir edukacinės technologijos = Engineering and educational technologies
dc.description.issueNr. 2
dc.publisher.nameKauno technikos kolegija
dc.publisher.cityKaunas
dc.identifier.elaba118207584


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record