dc.contributor.author | Rimkus, Alfredas | |
dc.contributor.author | Surblys, Vytenis | |
dc.date.accessioned | 2023-09-18T16:17:09Z | |
dc.date.available | 2023-09-18T16:17:09Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.issn | 2029-9303 | |
dc.identifier.other | (BIS)VGT02-000030826 | |
dc.identifier.uri | https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/112753 | |
dc.description.abstract | Straipsnyje pristatytas kibirkštinio uždegimo variklio su karbiuratorine maitinimo sistema energetinių ir ekologinių rodiklių lyginamasis tyrimas, varikliui veikiant benzino (95e) bei bioetanolio ir benzino mišinio (E85) degalais. Bioetanolis keičia benzino fizines ir chemines savybes bei variklio veikimo rodiklius. Stendiniais bandymais nustatyta, kad benziną pakeitus E85 degalais ir naudojant paliesintą degųjį mišinį bei paankstinus uždegimo paskubos kampą ~ 10°, variklio veikimo efektyvusis naudingumo koeficientas išauga, išmetamosiose dujose sumažėja anglies viendeginio ir dvideginio (CO ir CO2 ) koncentracija, tačiau išauga nesudegusių angliavandenilių (CH) ir azoto oksidų (NOx) koncentracija. | lit |
dc.description.abstract | Energetical and environmental indicators comparative research of a spark ignition engine with a carburettor system, while engine is powered by gasoline (95e) and by a mixture of gasoline and bio-ethanol (E85) is presented in this article. Gasoline physical and chemical properties and engine performance indicators are changed by bio-ethanol. Bench test shows that gasoline replacement E85 fuel and using reduce mixture and advancing the ignition timing angle of ~ 10°, the effective operation of the motor efficiency increases, the exhaust gas reduces carbon monoxide and dioxide (CO ir CO2 ) concentration, but adds unburned hydrocarbons (CH) and nitrogen oxides (NOx). | eng |
dc.format.extent | p. 208-215 | |
dc.format.medium | tekstas / txt | |
dc.language.iso | lit | |
dc.relation.isreferencedby | Index Copernicus | |
dc.source.uri | https://www.ktk.lt/uploads/45df363d-dda3-468e-a80d-44478a305d27/2015_2.pdf | |
dc.subject | TD01 - Energiją ir aplinką tausojančios transporto priemonės / Energy saving and environment-friendly transport means | |
dc.title | Kibirkštinio uždegimo variklio energetinių ir ekologinių rodiklių pokyčiai benziną pakeitus E85 degalais | |
dc.type | Straipsnis kitoje DB / Article in other DB | |
dcterms.references | 9 | |
dc.type.pubtype | S3 - Straipsnis kitoje DB / Article in other DB | |
dc.contributor.institution | Vilniaus Gedimino technikos universitetas Vilniaus technologijų ir dizaino kolegija | |
dc.contributor.institution | Vilniaus technologijų ir dizaino kolegija | |
dc.contributor.faculty | Transporto inžinerijos fakultetas / Faculty of Transport Engineering | |
dc.subject.researchfield | T 003 - Transporto inžinerija / Transport engineering | |
dc.subject.ltspecializations | L106 - Transportas, logistika ir informacinės ir ryšių technologijos (IRT) / Transport, logistic and information and communication technologies | |
dc.subject.lt | Kibirkštinio uždegimo variklis | |
dc.subject.lt | Bioetanolio ir benzino mišinys (E85) | |
dc.subject.lt | Uždegimo paskubos kampas | |
dc.subject.lt | Variklio energetiniai ir ekologiniai rodikliai | |
dc.subject.en | Spark ignition engine | |
dc.subject.en | Mixture of gasoline and bio-ethanol (E85) | |
dc.subject.en | Ignition timing angle | |
dc.subject.en | Engine energetical and ecological parameters | |
dcterms.sourcetitle | Inžinerinės ir edukacinės technologijos = Engineering and educational technologies | |
dc.description.issue | Nr. 2 | |
dc.publisher.name | Kauno technikos kolegija | |
dc.publisher.city | Kaunas | |
dc.identifier.elaba | 11841712 | |