Rodyti trumpą aprašą

dc.contributor.authorKrukauskienė, Eugenija
dc.contributor.authorŽilinskaitė-Vytė, Viktorija
dc.date.accessioned2023-09-18T16:17:09Z
dc.date.available2023-09-18T16:17:09Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn2029-6320
dc.identifier.other(BIS)VGT02-000030892
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/112755
dc.description.abstractStraipsnyje nagrinėjamos pagrindinės kultūros vartojimo definicijos – meno suvokimo tyrimo galimybės ir įžvalgos. Meno suvokimas suponuoja meno produktus, meno kūrėjus, meno vartotojus ir visuomenę. Analizuojama, kaip menas vartojamas, ką apie jį mano vartotojai, kokią jis daro įtaką ir kaip jis siejasi su tiriamųjų nuostatomis. Remiantis Lietuvos socialinių tyrimų centro Sociologijos instituto (anksčiau – Lietuvos filosofijos ir sociologijos institutas (LFSI), Socialinių tyrimų institutas (STI)) duomenimis, meno suvokimas analizuojamas kognityviu ir emociniu lygmenimis, išskiriant pagrindinės – estetinės – meno funkcijos raišką. Jauni žmonės su didesniu kultūriniu kapitalu labiau suvokia meną estetiškai ir mėgsta sudėtingesnį meną. Globalizacijos sąlygomis populiarėjant Holivudo produkcijai, dažnai jis tampa gyvenimo įvaizdžių kūrėju jauniems žmonėms. Masinės komunikacijos priemonės, ypač emocionaliai patrauklus kino menas, sukuria naują realybę, kuri padeda konstruoti kasdienio gyvenimo modelius.lit
dc.description.abstractThe main definitions of the culture consuption – research possibilities of the perception of art, including artistic products, creators of art, consumers of art, and the wider society are studied in this article. The analysis of how consumers use art, what meanings it elicits in their minds, and how it eventually penetrates into the general society, how it is mediated by these individuals and is affected by their attitudes and values, their social location is made analysed in this article. Art has a special function to provide the aesthetic experience. The perception of art is analysed by the data of Institute for Social Research in two levels: cognitive and emotional. The young people with bigger cultural capital perceive art in an aesthetic way and like elaborate art. Globalization has made Hollywood production more popular artifact throughout the world and it is production is the source of images for the young peoples. The mass media, like cinema, has created a new reality, hyperreality, which comprises constructing of images and modelling the everyday life of respondents – this is discussed in the article.eng
dc.formatPDF
dc.format.extentp. 98-108
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isolit
dc.relation.isreferencedbyMLA: International Bibliography
dc.relation.isreferencedbyAcademic Search Complete
dc.source.urihttps://doi.org/10.3846/cpc.2015.204
dc.subjectVE04 - Kūrybinės industrijos, skaitmeninės visuomenės plėtra / Creative industries, digital society development
dc.titleKultūros vartojimas: meno suvokimo tyrimo įžvalgos
dc.typeStraipsnis kitoje DB / Article in other DB
dcterms.references22
dc.type.pubtypeS3 - Straipsnis kitoje DB / Article in other DB
dc.contributor.institutionLietuvos socialinių tyrimų centras
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyKūrybinių industrijų fakultetas / Faculty of Creative Industries
dc.subject.researchfieldS 005 - Sociologija / Sociology
dc.subject.researchfieldS 008 - Komunikacija ir informacija / Communication and information
dc.subject.ltspecializationsL103 - Įtrauki ir kūrybinga visuomenė / Inclusive and creative society
dc.subject.ltKultūrinis kapitalas
dc.subject.ltKultūros vartojimas
dc.subject.ltMeno funkcijos
dc.subject.ltMeno suvokimas
dc.subject.ltMeno suvokimo tyrimas.
dc.subject.enCultural capital
dc.subject.enConsumption of culture
dc.subject.enFunctions of art
dc.subject.enPerception of art
dc.subject.enResearch of the perception of art
dcterms.sourcetitleSantalka: filosofija, komunikacija = Coactivity: philosophy, communication
dc.description.issueno. 2
dc.description.volumeVol. 23
dc.publisher.nameTechnika
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.doi10.3846/cpc.2015.204
dc.identifier.elaba11987127


Šio įrašo failai

FailaiDydisFormatasPeržiūra

Su šiuo įrašu susijusių failų nėra.

Šis įrašas yra šioje (-se) kolekcijoje (-ose)

Rodyti trumpą aprašą