Show simple item record

dc.contributor.authorAsakavičiūtė, Vaida
dc.contributor.authorSederevičiūtė-Pačiauskienė, Živilė
dc.contributor.authorValantinaitė, Ilona
dc.date.accessioned2023-09-18T16:17:43Z
dc.date.available2023-09-18T16:17:43Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.issn0235-7186
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/112895
dc.description.abstractThe internet space has become one of the essential tools for ensuring continuity of higher education studies during the COVID-19 pandemic. Established distance learning is based on virtual communication, which, by replacing the experience of interpersonal communication, raises many discussions about the possibilities of ensuring efficiency and improvement of distance education. The article deals with Martin Buber’s dialogue education attitudes, which have become especially relevant in the current era of the internet when the absolutisation of technologies and media poses many threats to developing interpersonal relationships and spiritual values. In the first part of the article, the relationship is discussed as the basic foundation of education. It is revealed that Buber emphasises the importance and priority of I–Thou relationship over theoretical knowledge in developing a young person. In the context of Buber’s philosophy, the second part of the article examines the problems of exclusion and alienation that arise in distance learning during virtual communication. Thus, the analysis of the article reveals the possibilities of improving distance learning in order to raise the objective, formal and instrumental I–It relationship of teachers and students to the subjective plane of I–Thou communication.eng
dc.description.abstractCOVID-19 pandemijos metu internetinė erdvė tapo viena iš svarbiausių priemonių, užtikrinančių aukštojo mokslo studijų tęstinumą. Įsitvirtinęs nuotolinis mokymas remiasi virtualia komunikacija, kuri, pakeisdama tarpasmeninio bendravimo patirtį, kelia daug diskusijų ieškant galimybių užtikrinti nuotolinių studijų efektyvumą ir jų tobulinimą. Straipsnyje nagrinėjamos Martino Buberio dialoginio ugdymo nuostatos, kurios tam-pa ypač aktualios dabartiniame interneto amžiuje, kai technologijų ir medijų suabsoliutinimas kelia daug grėsmių tarpasmeninių santykių ir dvasinių vertybių ugdymui. Pirmoje straipsnio dalyje aptariamas santykis Aš–Tu kaip esminis ugdymo pamatas. Atskleidžiama, kad M.Buberis pabrėžia ne teorinių žinių, bet pirmiausia santykio prioritetą ir svarbą jauno žmogaus ugdymo procese. Antroje straipsnio dalyje remiantis M.Buberio filosofija nagrinėjamos nuotolinėse studijose virtualios komunikacijos metu kylančios atskirties ir susvetimėjimo problemos. Taigi straipsnio analizė atskleidžia nuotolinių studijų tobulinimo galimybes siekiant objektyvius, formalius ir instrumen-tinius dėstytojų ir studentų Aš – tai santykius pakelti į subjektyvią Aš–Tu komunikacijos plotmę.lit
dc.formatPDF
dc.format.extentp. 22-31
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isoeng
dc.relation.isreferencedbySocial Sciences Citation Index (Web of Science)
dc.relation.isreferencedbyArts & Humanities Citation Index (Web of Science)
dc.relation.isreferencedbyScopus
dc.relation.isreferencedbyIPSA
dc.relation.isreferencedbyCEEOL – Central and Eastern European Online Library
dc.relation.isreferencedbySociological Abstracts
dc.rightsLaisvai prieinamas internete
dc.source.urihttps://www.lmaleidykla.lt/ojs/index.php/filosofija-sociologija/article/view/4666/3880
dc.source.urihttps://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:122418256/datastreams/MAIN/content
dc.titleI–Thou communication in distant education from the perspective of Martin Buber’s philosophy
dc.title.alternativeAš–Tu komunikacija nuotolinėse studijose žvelgiant iš Martino Buberio filosofijos perspektyvos
dc.typeStraipsnis Web of Science DB / Article in Web of Science DB
dcterms.references29
dc.type.pubtypeS1 - Straipsnis Web of Science DB / Web of Science DB article
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyKūrybinių industrijų fakultetas / Faculty of Creative Industries
dc.subject.researchfieldS 008 - Komunikacija ir informacija / Communication and information
dc.subject.researchfieldH 001 - Filosofija / Philosophy
dc.subject.vgtuprioritizedfieldsEV04 - Komunikacijos valdymas įtraukioje ir kūrybingoje visuomenėje / Communication management in inclusive and creative society
dc.subject.ltspecializationsL103 - Įtrauki ir kūrybinga visuomenė / Inclusive and creative society
dc.subject.ltBuberis
dc.subject.ltugdymo filosofija
dc.subject.ltsantykis
dc.subject.ltvirtuali komunikacija
dc.subject.ltnuotolinės studijos
dc.subject.ltvirtualus dialogas
dc.subject.enBuber
dc.subject.enphilosophy of education
dc.subject.envirtual communication
dc.subject.ensocial networks
dc.subject.endistance education
dc.subject.envirtual dialogue
dcterms.sourcetitleFilosofija. Sociologija = Philosophy, sociology
dc.description.issueNr. 1
dc.description.volumet. 33
dc.publisher.nameLietuvos mokslų akademija
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.doi000757701400004
dc.identifier.doi10.6001/fil-soc.v33i1.4666
dc.identifier.elaba122418256


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record