Show simple item record

dc.contributor.authorŽeromskas, Renius
dc.date.accessioned2023-09-18T16:17:46Z
dc.date.available2023-09-18T16:17:46Z
dc.date.issued1993
dc.identifier.other(BIS)VGT01-000008230
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/112904
dc.description.abstractMašinų patikimumo problemos Lietuvoje moksliniu pagrindu pradėtos nagrinėti šeštajame dešimtmetyje. Nors ir iki to laiko jau buvo atlikta nemaža praktinio pobūdžio darbų Lietuvos Žemės ūkio akademijoje, Žemės ūkio mechanizacijos ir elektrifikacijos institute, Kauno politechnikos institute (dabar Technologijos universitetas) ir kitose mokslo įstaigose, tačiau sisteminio, taigi ir teorinio, mašinų patikimumo problemų nagrinėjimo užuomazgas galima pastebėti tik minėto dešimtmečio viduryje. Tuo laikotarpiu iš labiau išsivysčiusių šalių prasiskverbusi techninė informacija ir pasikeitusi pažiūra į techninės kibernetikos mokslą sudarė sąlygas bei paskatino ir Lietuvos mokslininkus atidžiau pažvelgti į mašinų patikimumą ne tik praktiniu, bet ir teoriniu aspektu. Geriau išstudijavus patikimumo teoriją ir praktiką anksčiau minėtose įstaigose buvo galima sukurti gana darbingus mašinų patikimumo tyrimo ir specialistų rengimo centrus. Šie centrai jau buvo pajėgūs spręsti ne tik visus Lietuvoje iškilusius mašinų patikimumo uždavinius, bet ir atlikti užsakymus iš kitų Sovietų Sąjungos respublikų įmonių. [...]. Literatūrinių šaltinių ir mokslinių darbų, kuriais autorius naudojosi, sąrašas pateikiamas monografijos pabaigoje. Autorius nuoširdžiai dėkoja kolegoms L. Gastilai, K. Lukoševičiui, J. Poviliūnui, A. Pikūnui, K. Olšauskui, V. Mitunevičiui ir kitiems, bendradarbiavusiems atliekant mokslinio tyrimo darbus, kurių pagrindu parengta ši monografija.lit
dc.description.abstractMechanical reliability problems were first studied in Lithuania scientific basis in the 1960’s. Even though research, in this field was conducted before that at other institutions such as the Lithuanian Academy of Agriculture, Agricultural Mechanization and Elektrification Institute and Kaunas Polytechnical Institute (now Kaunas Technological University) and others, this research was of a more practical nature. Actual research on the theoretical bases of mechanical reliability first began to be systematically conducted in the middle of this decade. During that time changing conditions allowed if not encouraged Lithuanian scientists to go deeper, not only into the practical aspects of mechanical reliability, but also into their theoretical grounds. These new conditions included breakthrought of research conducted in more advanced countries and a change in the official attitude toward asseptance of the field of cybernetics. A greater understanding of the theory and practice of mechanical reliability allowed the above institutions to establish new centers to carry out research and train specialists in this field. These centers eventually proved capable of not only meeting the needs of Lithuania in this area but were also able to accept assignments on a contract basis from agencies in other former Soviet or Soviet occupied republics. [...].eng
dc.format.extent262 p.
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isolit
dc.source.urihttps://bus.vilniustech.lt/BUS/turinys.aspx?id=000008230.pdf
dc.titleAutotransporto ir statybos mašinų patikimumo inžineriniai tyrimai
dc.title.alternativeAn engineering study of motor transport and building machines reliability
dc.typeMonografija / Monograph
dcterms.references32
dc.type.pubtypeK1a - Monografija / Monograph
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyTransporto inžinerijos fakultetas / Faculty of Transport Engineering
dc.subject.researchfieldT 003 - Transporto inžinerija / Transport engineering
dc.publisher.nameTechnika
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.elaba124580278


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record