Show simple item record

dc.contributor.authorKvieskienė, Giedrė
dc.contributor.authorStasytytė, Viktorija
dc.contributor.authorKvieska, Vytautas
dc.date.accessioned2023-09-18T16:18:07Z
dc.date.available2023-09-18T16:18:07Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.issn1392-9569
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/112973
dc.description.abstractStraipsnyje ieškoma atsakymo, kaip socialinės ir emocinės ugdymo inovacijos padeda ugdyti vaikų ir jaunimo socialines ir emocines kompetencijas. Žemas socialinis kapitalas1, ypač Lietuvoje (112 vieta iš 167 šalių), prasta psichinė sveikata – pagrindinis COVID-19 pandemijos bruožas – lemia prastesnę ne tik suaugusiųjų, bet ir vaikų bei jaunuolių emocinę savijautą. Savižudybės yra pagrindinė 15–19 metų amžiaus žmonių mirties priežastis Lietuvoje ir Estijoje. Lietuvos, Estijos ir Latvijos mokyklose nesikeičia patyčių apimtis. Daugelyje šalių yra sunku kurti pasitikėjimu grįstus santykius mokyklose. Šie veiksniai ypač paaštrėjo per COVID-19 ir reikalauja naujų sprendimų. Lietuvos, Latvijos, Estijos ir Vokietijos mokslininkų kuriamas Socialinio ir emocinio ugdymo prototipas (Social Emotional Education Prototype Modeling, SEEP)2 turėtų šeimai, kiekvienam mokytojui ir vaikui pasiūlyti algoritmą, kuris padėtų geriau suprasti savo emocijas, jas valdyti ir modeliuoti savo elgesį pozityviosios socializacijos linkme. Straipsnio autoriai siekia, kad SEEP algoritmas būtų tinkamas šeimos terapijai, mokyklos praktikai ir visapusiškai pagalbai bei padėtų spręsti kasdienes socialines ir emocines problemas vaikams ir jaunuoliams, ypač iš nepalankių šeimų, taip pat nesimokančiam ir nedirbančiam (Not in Employment, Education, or Training, NEET) jaunimui. Straipsnyje aptariamos ir kitų Europos šalių socialinių emocinių kompetencijų ugdymo iniciatyvos, kurios skirtos atskirtį patiriantiems jaunuoliams motyvuoti ir įgalinti.lit
dc.description.abstractThe article seeks to answer how socio-emotional innovations in education help develop the social and emotional competencies of children and young people. Low social capital, especially in Lithuania (112th place out of 167 countries), poor mental health - the main feature of the COVID-19 pandemic – leads to deteriorating emotional well-being not only of adults but also of children and young people. Suicide is the leading cause of death for people aged 15–19 in Lithuania and Estonia. The extent of bullying in schools in Lithuania, Estonia, and Latvia does not change. In many countries, it is not easy to build relationships based on trust in schools. These factors significantly exacerbated during COVID-19 require new solutions. The Prototype of Social-Emotional Education (SEEP) developed by researchers in Lithuania, Latvia, Estonia, and Germany should offer the family, every teacher, and child an algorithm to better understand their emotions, manage them and model their behaviour towards positive socialization. The authors aim to make the SEEP algorithm suitable for family therapy, school practice, and comprehensive support and to help address the day-to-day social and emotional problems of children and adolescents, especially those from disadvantaged families or NEETs (Not in Education, Employment, or Training). The article also discusses initiatives in other European countries to develop social and emotional competencies to motivate and empower young people experiencing exclusion.eng
dc.formatPDF
dc.format.extentp. 6-23
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isolit
dc.relation.isreferencedbyIndex Copernicus
dc.relation.isreferencedbySocINDEX with Full Text
dc.relation.isreferencedbySocIndex
dc.relation.isreferencedbyLituanistika
dc.rightsLaisvai prieinamas internete
dc.source.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12259/156754
dc.source.urihttps://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:128195091/datastreams/MAIN/content
dc.titleSocialinio ir emocinio ugdymo prototipo konceptualizavimas
dc.title.alternativeConceptualization of the socio-emotional education prototype
dc.typeStraipsnis kitoje DB / Article in other DB
dcterms.accessRightsAll works are licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
dcterms.licenseCreative Commons – Attribution – ShareAlike – 4.0 International
dcterms.references27
dc.type.pubtypeS3 - Straipsnis kitoje DB / Article in other DB
dc.contributor.institutionVytauto Didžiojo universitetas
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyVerslo vadybos fakultetas / Faculty of Business Management
dc.subject.researchfieldS 004 - Ekonomika / Economics
dc.subject.researchfieldS 007 - Edukologija / Educology
dc.subject.vgtuprioritizedfieldsEV02 - Aukštos pridėtinės vertės ekonomika / High Value-Added Economy
dc.subject.ltspecializationsL103 - Įtrauki ir kūrybinga visuomenė / Inclusive and creative society
dc.subject.ltSocialinio ir emocinio ugdymo(si) prototipas
dc.subject.ltCOVID-19 pandemija
dc.subject.ltsocialinis ir emocinis elgesys.
dc.subject.enprototype of social-emotional education
dc.subject.enCOVID-19 pandemic
dc.subject.ensocial-emotional behaviour
dcterms.sourcetitleSocialinis ugdymas
dc.description.issueNr. 2
dc.description.volumet. 56
dc.publisher.nameVytauto Didžiojo universiteto Švietimo akademija
dc.publisher.cityKaunas
dc.identifier.doi10.15823/su.2021.56.1
dc.identifier.elaba128195091


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record