Show simple item record

dc.contributor.authorRanceva, Justina
dc.contributor.authorUšpalytė-Vitkūnienė, Rasa
dc.date.accessioned2023-09-18T16:24:53Z
dc.date.available2023-09-18T16:24:53Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.issn2029-2341
dc.identifier.other(crossref_id)140067589
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/113515
dc.description.abstractViešojo transporto sistema turi būti plėtojama tolygiai, turi būti vienodai prieinama visoms gyventojų grupėms, nepriklausomai nuo lyties, amžiaus, finansinės padėties ir kt. Lietuvoje viešasis transportas yra organizuojamas nevienodai, galimybė naudotis viešojo transporto paslaugomis kaimo vietovėse, esančiose toliau nuo pagrindinių transporto maršrutų, yra ribota. Dėl to atsiranda socialinė regioninė atskirtis, kuri daro neigiamą ilgalaikį poveikį bendruomenių gyvenimui. Daugelyje kaimo vietovių gyventojai yra išsibarstę, todėl tokiose teritorijose viešojo transporto paslaugos nėra ekonomiškai perspektyvios. Viešojo transporto vežėjams nenaudinga organizuoti maršrutus į vietas, kur paklausa yra mažesnė. Dėl šios priežasties tiek viešojo transporto keleivių srautai, tiek skiriamas finansavimas yra netolygūs. Straipsnio tikslas – remiantis sukauptais duomenimis, išanalizuoti viešojo transporto paslaugų netolygumo problemą Lietuvos savivaldybėse. Tikslui pasiekti straipsnyje taikomas apžvalginės analizės tyrimo metodas. Tyrimo uždaviniai: pristatyti regionų socialinės atskirties problemą, išskirti regioninio viešojo transporto paslaugų netolygumą apibūdinančius rodiklius, surinkti nagrinėjamų rodiklių duomenis ir atlikti surinktų duomenų apžvalginę analizę.lit
dc.description.abstractThe public transport system must be developed evenly, it must be equally accessible to all groups of the population, regardless of gender, age, financial situation, etc. In Lithuania public transport is organized differently. Access to public transport services in rural areas further away from the main transport routes is limited. This leads to social and regional exclusion, which has a negative long-term impact on the communities life. In many rural areas, the population is scattered, therefore, public transport services in such areas are economically unviable. It is not beneficial for public transport operators to organize public transport routes to places where demand is lower. As a result, both public transport passengers flows and given financing are uneven. The aim of this article is to analyze the problem of inequality of public transport services in Lithuanian municipalities based on the collected data. To achieve this aim, the review analysis research method is used in this article. Research tasks: to present the problem of regional social exclusion, to present indicators describing the inequality of regional public transport services, to collect data of the indicators under consideration and to perform a review analysis of the collected data.eng
dc.formatPDF
dc.format.extentp. 1-9
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isolit
dc.relation.isreferencedbyDOAJ
dc.relation.isreferencedbyProQuest Central
dc.relation.isreferencedbyDimensions
dc.relation.isreferencedbyTOC Premier
dc.relation.isreferencedbyGale's Academic OneFile
dc.source.urihttps://journals.vilniustech.lt/index.php/MLA/article/view/17180/11294
dc.titleViešojo transporto paslaugų netolygumas Lietuvos savivaldybėse
dc.title.alternativeInequality of public transport services in Lithuanian municipalities
dc.typeStraipsnis kitoje DB / Article in other DB
dcterms.accessRightsŠis straipsnis yra atvirosios prieigos straipsnis, turintis Kūrybinių bendrijų (Creative Commons) licenciją (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/), kuri leidžia neribotą straipsnio ar jo dalių panaudą su privaloma sąlyga nurodyti autorių ir pirminį šaltinį
dcterms.licenseCreative Commons – Attribution – 4.0 International
dcterms.references42
dc.type.pubtypeS3 - Straipsnis kitoje DB / Article in other DB
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyAplinkos inžinerijos fakultetas / Faculty of Environmental Engineering
dc.subject.researchfieldT 003 - Transporto inžinerija / Transport engineering
dc.subject.researchfieldT 002 - Statybos inžinerija / Construction and engineering
dc.subject.vgtuprioritizedfieldsTD0202 - Aplinką tausojantis transportas / Environment-friendly transport
dc.subject.ltspecializationsL106 - Transportas, logistika ir informacinės ir ryšių technologijos (IRT) / Transport, logistic and information and communication technologies
dc.subject.ltpaslaugų netolygumas
dc.subject.ltregioninis viešasis transportas
dc.subject.ltrodikliai
dc.subject.ltsocialinė atskirtis
dc.subject.eninequality of services
dc.subject.enregional public transport
dc.subject.enindicators
dc.subject.ensocial exclusion
dcterms.sourcetitleMokslas – Lietuvos ateitis. Aplinkos inžinerija = Science – Future of Lithuania. Environmental engineering
dc.description.volumevol. 14
dc.publisher.nameVilnius Gediminas Technical University
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.doi140067589
dc.identifier.doi10.3846/mla.2022.17180
dc.identifier.elaba139156363


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record