dc.contributor.author | Rimkus, Edvardas | |
dc.date.accessioned | 2023-09-18T16:25:14Z | |
dc.date.available | 2023-09-18T16:25:14Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.issn | 0235-7186 | |
dc.identifier.other | (SCOPUS_ID)85138161582 | |
dc.identifier.uri | https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/113685 | |
dc.description.abstract | Formalistinė meno samprata siaurąja prasme neaprėpia ir negali paaiškinti šiuolaikinio meno reiškinių įvairovės. Formalizmas plačiąja prasme – atmetus redukcionistinį meno esmės apibrėžimą, įtraukus konceptualųjį meno kūrinio lygmenį bei išplėtus juslumo dimensiją – tampa produktyvia filosofine meno teorija, padedančia paaiškinti ir nagrinėti dalį šiuolaikinio (modernaus ir postmodernaus) meno reiškinių. Išplėstinėje sampratoje pamatiniai formalizmo estetikos principai aprėpia plačią skalę meninės kūrybos ir jos suvokimo būdų/principų – nuo abstrakčios (jusliškai suvokiamos) iki konceptualios formos. Tai išsamiau iliustruojama dviejų formalistinių strategijų šiuolaikiniame vizualiniame mene – abstrakcionizmo ir siurrealizmo – aptartimi. | lit |
dc.description.abstract | In a narrow sense, the formalistic conception of art cannot range and explain a wide variety of contemporary art phenomena. In a wide sense, formalism – rejecting the reductionist definition of the essence of art, involving the conceptual dimension of the art-work, and expanding the dimension of sensibility – becomes a productive philosophical art theory allowing one to explain and investigate some part of the contemporary art (modern and postmodern) phenomena. In the expanded conception, the basic principles of aesthetic formalism include a wide scale of the principles of the creation and comprehension of the artwork – from an abstract form (perceived by senses) to a conceptual form. The article gives an illustration of these principles discussing abstractionism and surrealism as two different types of the contemporary formalistic visual art. | eng |
dc.format | PDF | |
dc.format.extent | p. 285-294 | |
dc.format.medium | tekstas / txt | |
dc.language.iso | lit | |
dc.relation.isreferencedby | Social Sciences Citation Index (Web of Science) | |
dc.relation.isreferencedby | Arts & Humanities Citation Index (Web of Science) | |
dc.relation.isreferencedby | Scopus | |
dc.title | Formalizmo estetika šiuolaikinio meno požiūriu | |
dc.title.alternative | Aesthetic formalism in the view of contemporary art | |
dc.type | Straipsnis Web of Science DB / Article in Web of Science DB | |
dcterms.references | 14 | |
dc.type.pubtype | S1 - Straipsnis Web of Science DB / Web of Science DB article | |
dc.contributor.institution | Vilniaus Gedimino technikos universitetas | |
dc.contributor.faculty | Kūrybinių industrijų fakultetas / Faculty of Creative Industries | |
dc.subject.researchfield | H 001 - Filosofija / Philosophy | |
dc.subject.vgtuprioritizedfields | EV05 - Kūrybinės industrijos skaitmeninės visuomenės plėtrai / Creative industries for digital society development | |
dc.subject.ltspecializations | L103 - Įtrauki ir kūrybinga visuomenė / Inclusive and creative society | |
dc.subject.lt | formalizmas | |
dc.subject.lt | estetika | |
dc.subject.lt | šiuolaikinis menas | |
dc.subject.lt | abstrakcionizmas | |
dc.subject.lt | siurrealizmas | |
dc.subject.en | formalism | |
dc.subject.en | aesthetics | |
dc.subject.en | contemporary art | |
dc.subject.en | abstractionism | |
dc.subject.en | surrealism | |
dcterms.sourcetitle | Filosofija. Sociologija | |
dc.description.issue | Nr. 3 | |
dc.description.volume | t. 33 | |
dc.publisher.name | Lithuanian Academy of Sciences Publishers | |
dc.publisher.city | Vilnius | |
dc.identifier.doi | 2-s2.0-85138161582 | |
dc.identifier.doi | 85138161582 | |
dc.identifier.doi | 1 | |
dc.identifier.doi | 140603237 | |
dc.identifier.doi | 10.6001/fil-soc.v33i3.4777 | |
dc.identifier.elaba | 142090326 | |