Rodyti trumpą aprašą

dc.contributor.authorKačerauskas, Tomas
dc.date.accessioned2023-09-18T16:26:49Z
dc.date.available2023-09-18T16:26:49Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.issn0868-7692
dc.identifier.other(WOS_ID)000878017400019
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/114046
dc.description.abstractStraipsnyje, kuris apima filosofinius, komunikacinius ir edukologinius klausimus, plėtojamos šios tezės. 1. Akademinę laisvę puoselėjame pripažindami savo laisvių suvaržymus – tiek universiteto aplinkos, tiek formuotinos auditorijos, tiek puoselėtinos tradicijos, tiek sektino pavyzdžio, tiek demokratinės visuomenės atžvilgiu. 2. Tam tikri laisvių, taip pat ir akademinių, apribojimai bei suvaržymai – neišvengiami, jie pirmiausia reikalingi pačiai laisvei. 3. Laisvė sietina ne tiek su komfortišku, kiek su nerimastingu buvimu drauge su kitais pasaulyje, kurį esame laisvi keisti. 4. Skatindami laisvas diskusijas bendruomenėje jie rizikuoja išprovokuoti nepaklusnumą savo instrukcijoms, tarp jų instrukcijai plėtoti laisvą žodį akademinėje aplinkoje. 5. Sureguliuota akademinė laisvė – oksimoronas: bet koks reguliavimas mažindamas mūsų riziką suklysti drauge panaikina mūsų atsakomybę ir laisvę apskritai. Plėtojami kalbėjimo ekologijos klausimai.lit
dc.description.abstractThe article, which covers philosophical, communicative, and educational issues, develops the following theses. 1. We foster academic freedom by recognizing the limits of our freedoms - concerning the university environment, the audience to be formed, the tradition to be nurtured, the example to be followed, and the democratic society. 2. Certain restrictions on freedoms, including academic ones, are inevitable, and primarily necessary for freedom. 3. Freedom is associated not so much with comfortable as with anxious presence with others in a world that we are free to change. 4. By encouraging free discussion in the community, we risk provoking disobedience to our instructions, including the instruction to develop free speech in an academic environment. 5. Regulated academic freedom is an oxymoron: any regulation that reduces our risk of error simultaneously abrogates our responsibility and freedom in general. The issues of speech ecology are being developed.eng
dc.formatPDF
dc.format.extentp. 172-182
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isolit
dc.relation.isreferencedbyArts & Humanities Citation Index (Web of Science)
dc.relation.isreferencedbyScopus
dc.source.urihttp://www.litlogos.eu/L112/Logos_112_172_182_Kacerauskas.pdf
dc.titleAkademinė laisvė: ar ją reikia reguliuoti?
dc.title.alternativeAcademic freedom - should we regulate it?
dc.typeStraipsnis Web of Science DB / Article in Web of Science DB
dcterms.accessRightsThis is an Open Access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution Licence, which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original author and source are credited.
dcterms.licenseCreative Commons – Attribution – 4.0 International
dcterms.references12
dc.type.pubtypeS1 - Straipsnis Web of Science DB / Web of Science DB article
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyKūrybinių industrijų fakultetas / Faculty of Creative Industries
dc.subject.researchfieldH 001 - Filosofija / Philosophy
dc.subject.researchfieldS 008 - Komunikacija ir informacija / Communication and information
dc.subject.vgtuprioritizedfieldsEV04 - Komunikacijos valdymas įtraukioje ir kūrybingoje visuomenėje / Communication management in inclusive and creative society
dc.subject.ltspecializationsL103 - Įtrauki ir kūrybinga visuomenė / Inclusive and creative society
dc.subject.ltakademinė laisvė
dc.subject.ltatsakomybė
dc.subject.ltreguliavimas
dc.subject.ltkalbėjimo ekologija
dc.subject.enacademic freedom
dc.subject.enresponsibility
dc.subject.enregulation
dc.subject.enspeech ecology
dcterms.sourcetitleLogos
dc.description.issueNr. 112
dc.publisher.nameVO "Logos"
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.doi000878017400019
dc.identifier.doi10.24101/logos.2022.60
dc.identifier.elaba146635904


Šio įrašo failai

FailaiDydisFormatasPeržiūra

Su šiuo įrašu susijusių failų nėra.

Šis įrašas yra šioje (-se) kolekcijoje (-ose)

Rodyti trumpą aprašą