Show simple item record

dc.contributor.authorLiudvinavičius, Lionginas
dc.contributor.authorDailydka, Stasys
dc.contributor.authorVaičiūnas, Gediminas
dc.date.accessioned2023-09-18T16:27:41Z
dc.date.available2023-09-18T16:27:41Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.isbn9786094577918
dc.identifier.isbn9786094577949
dc.identifier.other(BIS)VGT02-000031407
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/114178
dc.description.abstractSpartus naujų technologijų diegimas Europos Sąjungoje ir Lietuvos Respublikos geležinkelių transporte verčia koreguoti, papildyti aukštojo mokslo programas nauja mokomąja literatūra. Reikia skubiai rengti specialistus, galėsiančius sėkmingai dirbti „Rail Baltica“ standarto geležinkelyje. Be to, jau vykdomi pagrindinių LR geležinkelių koridorių elektrifikacijos projektai, įsigyti ir gaminami naujos kartos lokomotyvai, vykdoma traukos riedmenų modernizacija naudojant ypač daug automatikos priemonių, bekontakčių, jėgos ir mikroelektronikos puslaidininkinių elementų. Visa tai paskatino autorius parengti vadovėlį šiems pokyčiams vertinti. Naujos kartos traukos riedmenys pagaminti ir modernizuoti remiantis žymiausių pasaulių lokomotyvų gamintojų patirtimi, naudojant šiuolaikines energijos valdymo sistemas ir elementus. Šilumvežiuose montuojami tiesioginio įpurškimo dyzeliniai varikliai, įdiegtos elektros pavaros ir visos jėgainės kompiuterinio valdymo, diagnostikos sistemos. Vadovėlyje pateikti tradicinės ir hibridinės sandaros lokomotyvų įrenginių, atskirų mazgų, sudėtinių dalių, funkcinių ir struktūrinių schemų, elektrinių grandinių veikimo aprašymai, teikiantys informaciją apie optimalų lokomotyvo valdymą, t. y. valdymą mažiausiomis pirminio energijos šaltinio kontaktinio tinklo elektros energijos ar vidaus degimo variklio degalų sąnaudomis. Vadovėlis tiesiogiai skirtas universitetų, kolegijų studentams, studijuojantiems geležinkelių transporto inžineriją, ir eksploatacijos, remonto specialistams, tačiau jo sandara ir pateikiamos žinios yra universalios, tad leidinys bus naudojamas kitų technologijos mokslų aukštųjų mokyklų (kolegijų, universitetų) mokymo programose.lit
dc.description.abstractGrowing implementation of new technologies in railway systems of European Union and Lithuania determines the necessity to modify and supplement programmes of high education by new training materials. There is an urgent need for specialists capable to work effectively with „Rail Baltica“ railway system. At the moment, electrification projects of main railway corridors of Lithuania are executed, new generation diesel-electric powered locomotives ER 20CF are purchased from Siemens, double-deck electric powered trains EJ-575 are purchased from Skoda, as well diesel trains and automotrises from Pesa. AB „Lietuvos gelezinkeliai“ subsidiary UAB „VLRD“ has produced shunting locomotives equipped with AC/DC electric drive TEM TMH, and has upgraded shunting locomotives ČME 3M. UAB VLRD has produced the first shunting locomotive with asynchronous traction motors TEM LTH. Upgrade of train traction equipment in LG is implemented by using extensive automation means, contactless, power and microelectronics semi-conductors. The new generation train traction equipment produced, and upgraded old one based on actual experience of recognized worldwide locomotive manufacturers by using modern electrical machines, power management systems, and new IGBT semi-conductor transistors in static converters. Diesel-electric powered locomotives are equipped with Caterpillar MTU direct injection diesel motors, as well as all power control and diagnostic systems. The Manual contains functional descriptions of traditional and hybrid locomotives, their components, functional and structural diagrams, electric circuits providing information about optimal control of locomotive, i.e. control by ensuring the minimum consumption of electricity and fuel for internal combustion engine. In the Manual, special attention is dedicated to hybrid locomotives with power saving and power accumulation systems.eng
dc.formatPDF
dc.format.extent616 p.
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isolit
dc.source.urihttp://www.ebooks.vgtu.lt/product/traukos-energetins-sistemos-ir-js-valdymas
dc.subjectTD01 - Energiją ir aplinką tausojančios transporto priemonės / Energy saving and environment-friendly transport means
dc.titleTraukos energetinės sistemos ir jų valdymas
dc.title.alternativeTraction energy systems and their control
dc.typeVadovėlis / Textbook
dcterms.accessRightsRecenzavo: prof. K.K. Šarkauskas (KTU), prof. habil. dr. Algimantas Juozas Poška (VGTU) doi:10.3846/1529-S
dcterms.references56
dc.type.pubtypeK2a - Vadovėlis / Textbook
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyTransporto inžinerijos fakultetas / Faculty of Transport Engineering
dc.subject.researchfieldT 003 - Transporto inžinerija / Transport engineering
dc.subject.ltspecializationsL106 - Transportas, logistika ir informacinės ir ryšių technologijos (IRT) / Transport, logistic and information and communication technologies
dc.subject.ltGeležinkelių inžinerija
dc.subject.ltRiedmenys
dc.subject.ltElektros pavaros
dc.subject.enRailway systems
dc.subject.enDiesel-electric powered
dc.subject.enLocomotive
dc.publisher.nameTechnika
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.elaba15194363


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record