Show simple item record

dc.contributor.authorPeleckis, Kęstutis
dc.contributor.authorPeleckienė, Valentina
dc.date.accessioned2023-09-18T16:27:46Z
dc.date.available2023-09-18T16:27:46Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1648-7974
dc.identifier.other(BIS)VGT02-000030670
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/114189
dc.description.abstractStraipsnyje nagrinėjama kūno kalbos signalų skaitymo svarba verslo derybose ir dalykiniuose pokalbiuose. Stebėdami žmogaus kūno fizinius pokyčius, gestus, galime susidaryti daugiau ar mažiau tikrovę atitinkantį įspūdį apie oponento, pašnekovo savijautą, nuotaiką, jausmus, mintis, lūkesčius, ketinimus ir jų pokyčius. Bežodėje kūno kalboje yra labai daug svarbių dalykų: žmogaus laikysena, aprangos stilius, aksesuarai, gestai, žvilgsnis, mimika, šypsena, balso intonacijos, juokas, akių kontaktas, akių ženklai, atstumas tarp bendraujančiųjų, prisilietimas, plojimas, šokis, fiziologinės reakcijos – prakaituojantys delnai, kakta, išbalimas, ūmiai atsirandantis veido, kaklo raudonis ir kt. Dalis bežodės komunikacijos ženklų, arba kitaip sakant kūno kalbos signalų, yra siunčiama sąmoningai (natūralūs ar suvaidinti ženklai, signalai), o kita dalis kūno signalų spinduliuojama į aplinką nesąmoningai, kuomet į gautą informaciją reaguojama iškart žaibiškai, instinktyviai ir negalvojant. Kūno kalbos signalai verslo derybose ar dalykiniuose pokalbiuose yra svarbūs keliais aspektais: jie atskleidžia pašnekovo, oponento fizinę ir emocinę būklę bei jos kitimą, jie papildo, sustiprina ar susilpnina žodinę kalbą, mokančius skaityti bežodės komunikacijos ženklus įgalina daugiau ar mažiau tiksliai nustatyti ar žodine kalba yra sakoma tiesa. Straipsnyje siekiama sistemiškai apibūdinti kūno kalbos ženklų, signalų raiškos mechanizmus ir jų skaitymo bei interpretavimo taisykles, kurių pažinimas ir laikymasis įgalintų verslo komunikacijoje, verslo derybose, dalykiniuose pokalbiuose formuoti efektyvesnius, labiau pagrįstus sprendimus, remiantis gautais iš oponento kūno kalbos signalais naudoti atitinkamus veiksmus, komunikacinius žingsnius, taktikas, paremtus objektyvia informacija apie oponento, pašnekovo savijautą, nuotaikas, jausmus, mintis, lūkesčius, ketinimus bei jų pokyčius.lit
dc.description.abstractBody language is very informative and sends for the interviewer, opponent many signals, but clearly it is difficult to interpret, and sometimes it is not possible or desirable. The accuracy and the quality of the interpretation depend on the knowledge and interpretive practice. Body language or nonverbal communication involves a lot of human body signs. In nonverbal body language there are very much important things: human posture, dress, accessories, gestures, eye contact, facial expressions, smile, voice intonation, laughter, eye contact, eye signs, the distance between communicators, touch, clap, dance, and physiological responses - sweating palms, forehead, paleness, resulting in acute facial, flushing, etc. The part of nonverbal communication signs is being sent consciously (natural or play signs, signals), and the other part of the body signals is emitted into the environment unconsciously when reaction to the information received is immediate, instinctive and without thinking. This article aims systematically describe the body language signs, signals and mechanisms of their recognition and rules of their interpretation. Their cognition and compliance would enable to adopt more efficient and more based solutions in business communication, business negotiations and business talks. In view of the opponents body language signals can be used for appropriate actions, communication steps and tactics based on objective information about opponents being, his moods, feelings, thoughts, hopes, intentions and developments.eng
dc.format.extentp. 67-74
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isolit
dc.relation.isreferencedbyCEEOL – Central and Eastern European Online Library
dc.relation.isreferencedbyIndex Copernicus
dc.source.urihttp://www.ltvk.lt/file/manual/Vadyba/Vadyba_2015_26.pdf
dc.subjectVE02 - Integruotos komunikacijos strategijos ir koncepcijos / Integrated communication strategies and concepts
dc.titleKūno kalba verslo derybose ir dalykiniuose pokalbiuose
dc.title.alternativeBody language in business negotiations and business meetings
dc.typeStraipsnis kitoje DB / Article in other DB
dcterms.references24
dc.type.pubtypeS3 - Straipsnis kitoje DB / Article in other DB
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyVerslo vadybos fakultetas / Faculty of Business Management
dc.subject.researchfieldS 003 - Vadyba / Management
dc.subject.researchfieldS 004 - Ekonomika / Economics
dc.subject.researchfieldS 008 - Komunikacija ir informacija / Communication and information
dc.subject.ltspecializationsL103 - Įtrauki ir kūrybinga visuomenė / Inclusive and creative society
dc.subject.ltVerslo derybos
dc.subject.ltDalykiniai pokalbiai
dc.subject.ltVerslo komunikacija
dc.subject.ltKūno kalba
dc.subject.enBusiness negotiations
dc.subject.enBusiness meetings
dc.subject.enBusiness comunications
dc.subject.enBody language
dcterms.sourcetitleVadyba = Journal of management
dc.description.issueNr. 1
dc.description.volumeVol. 26
dc.publisher.nameKlaipėdos universiteto leidykla
dc.publisher.cityKlaipėda
dc.identifier.elaba15196371


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record