Show simple item record

dc.contributor.authorDanilevičius, Algimantas
dc.contributor.authorJunevičius, Raimundas
dc.date.accessioned2023-09-18T16:34:12Z
dc.date.available2023-09-18T16:34:12Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn2029-2341
dc.identifier.other(BIS)VGT02-000031652
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/115053
dc.description.abstractStraipsnio tyrimo objektas yra sukauptų automobilių srauto duomenų pritaikymas sekimo paskui lyderį matematiniuose modeliuose. Čia sprendžiama neefektyviai apkrautos kelio atkarpos problema. Siekiama sumažinti atstumą tarp automobilių iki saugaus atstumo, koreguojant automobilių greitį. Straipsnyje nagrinėjami sekimo paskui lyderį modeliai, pagal kuriuos įvertinama sąveika tarp toje pačioje eismo juostoje esančių transporto priemonių. Eksperimentiniai duomenys apdorojami taikant Matlab, sudaromos transporto srauto pasiskirstymo histogramos bei parenkama tinkamiausia skirstinio kreivė. Eksperimentinė skirstinio kreivė naudojama sudarant kelio atkarpos apkrovimo scenarijų – nustatoma modeliuojamos kelio atkarpos intensyvumo ir atstumų tarp transporto priemonių priklausomybė nuo laiko. Taikomame modelyje naudojamos fundamentalios diagramos, sudaromos pagal natūrinius eismo srauto matavimus. Matematinis modelis leidžia parinkti optimalų transporto priemonės greitį išlaikant saugų atstumą tarp transporto priemonių, taip pat juo remiantis galima teikti rekomendacijas, kaip gerinti automobilių eismą.lit
dc.description.abstractThe object of the article is the adjustment of car-following mathematical models according to collected traffic data. Here the problem of ineffectively burdened road section is solved by adjusting the speed of vehicles in order to reduce the distance between the cars to a safe distance. The paper analyzes the car-following models to measure the interaction between vehicles in the same lane. Experimental data processed in Matlab and traffic distribution histograms are created using the most appropriate distribution curve. Distribution curve is used to compile congestion scenario of road section. Applicable model uses fundamental diagrams, which are created from the kind of traffic flow measurements. The mathematical model allows to choose the optimal vehicle speed while maintaining safe distance between vehicles, and to make recommendations to improve the traffic as the process.eng
dc.formatPDF
dc.format.extentp. 564-570
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isolit
dc.relation.isreferencedbyICONDA
dc.relation.isreferencedbyProQuest Central
dc.relation.isreferencedbyGale's Academic OneFile
dc.source.urihttps://doi.org/10.3846/mla.2015.820
dc.subjectTD03 - Transporto sistemų ir eismo modeliavimas, optimizavimas, sauga ir valdymas / Transport systems and traffic modeling, optimization, safety and management
dc.titleAutomobilių imties generavimas bei realizavimas sekimo paskui lyderį matematiniuose modeliuose
dc.title.alternativeVehicles’ sample generation and realization in car-following mathematical models
dc.typeStraipsnis kitoje DB / Article in other DB
dcterms.references11
dc.type.pubtypeS3 - Straipsnis kitoje DB / Article in other DB
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyTransporto inžinerijos fakultetas / Faculty of Transport Engineering
dc.subject.researchfieldT 003 - Transporto inžinerija / Transport engineering
dc.subject.ltspecializationsL106 - Transportas, logistika ir informacinės ir ryšių technologijos (IRT) / Transport, logistic and information and communication technologies
dc.subject.ltSekimo paskui lyderį modelis
dc.subject.ltPasiskirstymo histograma
dc.subject.ltSkirstinio kreivė
dc.subject.ltMatlab
dc.subject.ltEismo intensyvumas
dc.subject.ltMatematinis modeliavimas
dc.subject.enCar-following model
dc.subject.enDistribution histogram
dc.subject.enDistribution curve
dc.subject.enMatlab
dc.subject.enTraffic flow
dcterms.sourcetitleMokslas - Lietuvos ateitis : Statyba, transportas, aviacinės technologijos = Science - Future of Lithuania : Civil and transport engineering, aviation technologies
dc.description.issueNr. 5
dc.description.volumeT. 7
dc.publisher.nameTechnika
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.doi10.3846/mla.2015.820
dc.identifier.elaba15333640


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record