Show simple item record

dc.contributor.authorJakaitis, Jonas
dc.date.accessioned2023-09-18T16:41:09Z
dc.date.available2023-09-18T16:41:09Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1822-9778
dc.identifier.other(BIS)VGT02-000032075
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/115975
dc.description.abstractDaiktinės aplinkos harmoningo formavimo problemų ištyrimas, kūrybiškas mokymas(is) sprendžiant estetinius daiktų harmonizavimo ir jų dermės uždavinius gyvenamojoje erdvėje yra svarbūs formuojant gamtinę, ekonominę, socialinę darną. Daiktinės aplinkos formavimo procese subjektas kaip aplinkos formuotojas veikiamas jos grįžtamuoju ryšiu, kūrybiškumo procese tampa formuojamuoju, kuriam būdingas specifinis sociokultūrinis kontekstas ir ypatingas santykis su aplinka bei su savimi. Todėl kūrybiškumui ugdyti svarbūs tampa metodai, skatinantys kūrybingumo galias ir gebėjimus. Straipsnyje, šioms problemoms ištirti, siūlomi kūrybingumą skatinantys funkcinės daiktų dekompozicijos (FDM) (angl. functional decomposition), euristinio dizaino (EDM) (angl. design heuristics) metodai. Tam tikrų praktinių aspektų ištyrimas rodo, kad mokymo(si) procese integruoti koncepciniai idėjų generavimo ir idėjų panašumų apibendrinimo diagramomis (angl. affinity diagramming) būdai leidžia studentui suprasti daiktinės visumos harmoningo sambūvio dėsningumus, estetikos „išmatuojamumo“ ir „neišmatuojamumo“ suvokimo svarbą. Tyrimai atskleidė, kad tiriami mokymo(si) metodai gali būti efektyviu daiktinės aplinkos dizaino gyvenamojoje aplinkoje kūrybingo harmonizavimo įrankiu.lit
dc.description.abstractVGTU has been developing a new pedagogical model in higher education: The Problem - Based Teaching/Learning method (PBT/LM). In particular, the Faculties of Environmental Engineering or Architecture in the Department of Design has developed a teaching/learning proposal that introduces students to a different type of learning. One of the theoretical and practical frameworks strengthen the understanding of learning is the socio-cultural perspective. This article aims at exploring the PBT/LM tools from this theoretical perspective to practical skills. In addition, this research may also disclose a new viewpoint in science teaching for other universities in different spheres of activities, also in the field of landscape architecture.eng
dc.formatPDF
dc.format.extentp. 151-163
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isolit
dc.relation.isreferencedbyIndex Copernicus
dc.source.urihttp://www.krastotvarka.vhost.lt/documents/2016_16.pdf
dc.subjectSD01 - Architektūra, urbanistika, kraštovaizdžio architektūra, teritorijų planavimas / Architecture, urban planning, landscape architecture and regional planning
dc.titleKūrybingumo galios: daiktinės aplinkos dizaino formavimas mokymo(si) procese
dc.title.alternativePower of creativity: the material environment design formation in the context of education process
dc.typeStraipsnis kitoje DB / Article in other DB
dcterms.references29
dc.type.pubtypeS3 - Straipsnis kitoje DB / Article in other DB
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyArchitektūros fakultetas / Faculty of Architecture
dc.subject.researchfieldH 003 - Menotyra / Art studies
dc.subject.ltspecializationsL103 - Įtrauki ir kūrybinga visuomenė / Inclusive and creative society
dc.subject.ltMiesto erdvių daiktinės aplinkos sambūvis
dc.subject.ltDaiktinės aplinkos dizainas
dc.subject.ltProbleminis mokymo(si) metodas
dc.subject.ltPrasmingas mokymas(is)
dc.subject.enUrban architecture
dc.subject.enMaterial environment design
dc.subject.enFunctional decomposition
dc.subject.enCreativity studies
dcterms.sourcetitleMiestų želdynų formavimas : mokslo darbai = Formation of urban green areas : scientific articles
dc.description.issueNr. 1(13)
dc.publisher.nameKlaipėdos valstybinė kolegija
dc.publisher.cityKlaipėda
dc.identifier.elaba16779582


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record