Show simple item record

dc.contributor.authorRužinskas, Andrius
dc.date.accessioned2023-09-18T16:42:20Z
dc.date.available2023-09-18T16:42:20Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn2029-2341
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/116175
dc.description.abstractAutomobilio padanga – esminis objektas nagrinėjant rato ir kelio sąveiką. Nuo padangos protektoriaus būklės, geometrijos, mišinio sudėties priklauso ratų sukibimas su kelio danga ir automobilio stabilumas. Tai ypač aktualu žiemą, kai ant važiuojamosios kelio dangos dažnai būna sniego ar ledo sluoksnis. Dažniausiai naujų žieminių padangų bandymai atliekami realiomis eismo sąlygomis su transporto priemonėmis. Tačiau žiemos eismo sąlygų sukūrimas neretai tampa didelių išteklių reikalaujančiu iššūkiu, todėl šiuolaikiniai padangų sąveikos tyrimai neapsieina be matematinio modeliavimo. Kadangi padanga yra sudėtingas inžinerinis objektas, dažnai nagrinėjami atskiri protektoriaus elementai, sąveikaujantys su kelio danga. Šiame straipsnyje nagrinėjama realios padangos protektoriaus elementų, turinčių lameles, sąveika su sausa ledo danga taikant baigtinių elementų analizę. Protektoriaus elementų deformacijos aprašomos taikant Mooney ir Rivlin ypač tampraus kūno modelį. Nagrinėjamos minkšto ir kieto gumos mišinių protektoriaus elementų deformacijos, slėgio ir liestinių įtempių pasiskirstymas sąlyčio plote, esant skirtingoms apkrovoms. Taip pat sudarytas ir vientiso protektoriaus elemento (be lamelių) sąveikos modelis, kurio kontakto slėgio ir liestinių įtempių reikšmės yra gerokai mažesnės.lit
dc.description.abstractThe car tire is an essential subject analysing its interaction with the road. From tire’s tread condition, geometry and rubber compound depends grip and vehicle stability. This is especially relevant in winter time, when roads are covered with the layer of snow or ice. Generally, new tires are tested in real traffic conditions using vehicles. However, ensuring these conditions requires many resources and sometimes it could be a big challenge. For this reason, simulation of the tire interaction with the road becomes more important in nowadays tire researches. Since the tire is a complex engineering subject, the tire tread blocks could be separated for individual analysis. The interaction between the dry ice and the tread block with sipes was analysed using finite element analysis. The tread block was described using hyperelastic Mooney­Rivlin material model. The deformations, distribution of the contact pressure and shear stresses were obtained for the soft and hard rubber compounds with different vertical load conditions. Also a solid tread block interaction was analysed and it was found that values of contact pressure and shear stresses are much lower comparing to siped tread block.eng
dc.formatPDF
dc.format.extentp. 565-570
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isolit
dc.relation.isreferencedbyAcademic Search Complete
dc.relation.isreferencedbyIndex Copernicus
dc.relation.isreferencedbyGale's Academic OneFile
dc.relation.isreferencedbyICONDA
dc.source.urihttps://doi.org/10.3846/mla.2017.1077
dc.subjectTD03 - Transporto sistemų ir eismo modeliavimas, optimizavimas, sauga ir valdymas / Transport systems and traffic modeling, optimization, safety and management
dc.titlePadangos protektoriaus elementų sąveikos su ledu modeliavimas ir tyrimas
dc.title.alternativeSimulation and investigation of tire tread blocks interaction with ice
dc.typeStraipsnis kitoje DB / Article in other DB
dcterms.references12
dc.type.pubtypeS3 - Straipsnis kitoje DB / Article in other DB
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyTransporto inžinerijos fakultetas / Faculty of Transport Engineering
dc.subject.researchfieldT 002 - Statybos inžinerija / Construction and engineering
dc.subject.researchfieldT 003 - Transporto inžinerija / Transport engineering
dc.subject.ltspecializationsL106 - Transportas, logistika ir informacinės ir ryšių technologijos (IRT) / Transport, logistic and information and communication technologies
dc.subject.ltPadangos protektoriaus elementas
dc.subject.ltKontakto slėgis
dc.subject.ltLiestiniai įtempiai
dc.subject.ltLedo danga
dc.subject.enTire tread block
dc.subject.enIce
dc.subject.enContact pressure
dc.subject.enShear stress
dcterms.sourcetitleMokslas – Lietuvos ateitis = Science – future of Lithuania: Statyba, transportas, aviacinės technologijos = Civil and transport engineering, aviation technologies
dc.description.issueno. 5
dc.description.volumeVol. 9
dc.publisher.nameTechnika
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.doi10.3846/mla.2017.1077
dc.identifier.elaba25200245


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record